ASZTROLOGOSZ, Kozma Szilárd - karma-asztrológus fóruma
https://www.asztrologosz.hu/

A magyarok hiúságára épülő "kárpetrmedencei" misztikák
https://www.asztrologosz.hu/a-magyarok-hiusagara-epulo-karpetrmedencei-misztikak-t997.html
Oldal: 1 / 1

Szerző:  Kozma Szilárd [ 2015.11.20. 15:31 ]
Hozzászólás témája:  A magyarok hiúságára épülő "kárpetrmedencei" misztikák

Az alkímia első művelete nem a Separatio - a különválasztás - (Nem tudom, honnan vette a "vihar sarokból jött" :) Born Gergely, de az biztos, hogy nem a kezében tartott Hamvas-könyvből.) , Hanem a Sublimatió - a finom öntudat-kiválasztás - , és, ez az első művelet természetesen, és semmiképpen nem egy misztikus csodabogár-szamársággal, ti., egy kombinált bolygóval áll analógiában, ahogy ő állítja, hanem a NAPPAL, aminek a műveleteiről éppen beszél!!! - És ettől kezdve, sajnos, minden zagyva, akárcsak a négerek elfehéredése, vagy a Názáreti Jézusnak az égbe való emelkedése fizikai értelemben! Hogy arról, a hegy-lánc keletkezésből, amit ebből az utóbbi misztikus jelenségből kikövetkeztet, ne is beszéljek. ( Egyébként olyan, hogy teremtés nem létezik, csak megnyilvánulás, az egyik elkeseredett korábbi hozzászóló megnyugtatására)

https://www.youtube.com/all_comments?v=LHWWtFdP2lI




Amit itt, az alkimista – táncos előadónál jóval szerényebb, de annál megbízhatóbb tudással és gyakorlati tapasztalattal rendelkező orvosnő mond, az hasznos gyakorlati alkímia. (Gyümölcséről ismeritek meg a fát.)

https://www.youtube.com/watch?v=y8xrWejF0WE


amit viszont Born úr előad, sajnos gyakorlati pozitív következmények nélküli, misztikus fantazmagória. És akkor még nem is szóltam arról, hogy 23 éves gyakorló asztrológusi tapasztalatommal, a hajam áll égnek, amikor azt kell hallanom, hogy ez a kedves ember, miket nem tulajdonít a bolygóknak. Egészen pontosan: milyen személyi képességeket és tulajdonságokat rendel analogikus kapcsolatba a naprendszer bolygóival. Pl. a Hold első sorban az anyaság - a megtermékenyíthetőség és az élet-adás. az életgondozás bolygója, és nem a holtakkal, a holtak világával való kapcsolatoké. Sőt, hogy a Vénuszt és nem a Szaturnuszt (Szimbóluma a kereszt), tehát a szerelmet és nem a Felelősséget (Az atyaság és az egyetemes törvények ősszellemét megtestesítő bolygót) állítja a kereszténység középpontjába. A materialista tudomány körében ezt dilettantizmusnak nevezik. De mi ne ítélkezzünk ilyen negatív szellemmel és nevezzük csak illetéktelenségnek, maximum hiteltelenségnek.

Szerző:  Kozma Szilárd [ 2015.11.21. 17:18 ]
Hozzászólás témája:  Re: Asztrológiai ismeretek nélkül szamárság lesz az alkímiáb

Részlet Havas Béla Karnevál c. regénye első fejezetéből:


Barnabás Maximus az őskortudomány egyetemi magántanára volt, de a tanítástól visszavonult, és erejét kizárólag kutatásainak szentelte. Régebben az egyetemen több féléven át a pneumatológiai históriából panszofisztikus alapon parafilológiai prekollégiumot tartott, és ez a felolvasás-sorozat akkoriban A nagy Ri címmel meg is jelent. Barnabás abból indult ki, hogy az ősvallás, amely a történet előtt az egész földön, még Ame-rikában is elterjedt Ri főisten tisztelete, amint a név is mutatja. A kultusz valószínű központja Af-ri-kában volt, éspedig a szent hegy, a Ruvenzo-ri tetején. A vallás papjainak külön kasztja volt, az úgynevezett előkelők (A görög a-ri-sztosz, amiből a mai a-ri-sztokrata ), az ő feladatuk volt, hogy a szellemlényt(spi-ri-tus) hódolatban és tiszteletben részesítsék. Erről a helyről vándoroltak aztán ki például Ba-ri-ba, Ag-rigentunba, Anivá-ri-ba, Ko-ri-ntoszba, Pá-ri-zsba, Mad-ri-dba, Alexand-ri-ába. Az istenség mai nevét sok mai név még őrzi, mind például Sá-ri, Bi-ri, Ma-ri, Te-ri, Ka-ri, Pi-ri, Fe-ri, Gyu-ri. A római császárok részben még a nagy istenségtől való leszármazásban hittek, így Tibe-ri-us és Had-ri-anus. Az istenség színe vörös volt, mint azt a pi-rít, vi-rít szavak is mutatják, és általában neki szenteltek mindent, ami hangos és erőteljes volt, példa erre: ri-kolt, ri-vall, ri-ad, ri-pakodik. Templomában a neki szentelt hetérák (ri-banc, ri-ma, latinul: meret-ri-x, törökül: hü-ri) éltek egéstzen különös módon, úgy, hogy a folyó fölött hidat építettek és házakat, ennek emlékét őrzi a velencei Ri-altó. Hadserege is volt, amelyben a fő rangot a centu-ri-ók és a condottie-ri-k viselték. Az ősi tisztelet egyik távolabbi pontja Zü-Ri-chben, később pedig B-ri-stolban volt. Angliában a kultusz, mint a b-ri-tek neve mutatja, a Ri-chárdok és a Hen-ri-kek alatt még élt. Az istenséget Indiában az a-ri-ák tisztelték, és a ksát-ri-ja kaszt volt nekik szentelve. Később a tisztelet már a pá-ri-ák közé süllyedt. Perzsiában a tisztelet jeleit a Tig-ri-s folyó és a Dá-ri-us király neve őrzi. A tisztelet elég korán meghonosodott T-ri-estben és Ri-o de Janeiroban, északon pedig a Missou-ri folyóig és a z Onta-ri-óig terjedt, Norvégiában K-ri-sztiániáig. A múltban egész Szi-bé-ria ezt az istenséget tisztelte, nálunk a Sba-ri-a szó jelzi, hogy a vallás magas fokon állt. Az istenség tisztelete igen hangos volt, ünnepein a piros színt viselték, és szimbóluma általában nem az egyenes, hanem a parabolikus volt, (homo-rí-t, dombo-rí-t). Szent madara a ri-gó volt, szent állata a kutya, amit a Bod-ri szó őriz. Szent hala a he-ring, szent gyümölcse a ri-bizke volt. Egyik legnagyobb szentélye a Földközi-tengeren, Santo-ri-ni szigetén volt, a kultusz innen származott át Algé-ri-ába, Etru-ri-ába, Bavá-ri-ába, Auszt-ri-ába, és Hungá-ri-ába. A szent hegy belsejében az út titkos folyosókon át halad, ez volt a labi-ri-ntus, itt lakott a szent kakas, amely éjfélkor kuko-ri-kolt. A nagy istenség későbbi formája a Merku-ri-us volt. A szentek közül Ci-ri-ll, Vikto-ri-án és Fló-ri-án még tudtak róla. A középkorban a lovagok közül T-ri-sztán. A játékok közül a k-ri-kett és a má-ri-ás volt neki szentelve. Nevét némely közmondás őrzi, mint például: ökö-ri-szik magában. Az istenségnek szentelt betegség a be-ri-be-ri volt. Ünnepeken nagy mulatságokat rendeztek (mu-ri, dá-ri-dó). a szent ételt, a ri-zst ették, és kuko-ri-ca (tenge-ri) leveleket lobogtattak, az ünnepen humoros jelenetet is adtak elő, innen a ka-ri-katúra és a g-ri-masz szó eredete. Ezeknek az ünnepeknek a nyomait egész a Beh-ri-ng szorosig követni lehet. a kultusz centruma akkor canebu-ry volt. az istenség szent köve a nef-ri-t volt, drágaköve pedig a be-ri-ll volt. Indiában az istenség nevét a K-ri-sna őrzi, de a ri-si éppen úgy, mint a mai napig használatos s-ri szó. Az istenséghez fűződő egyik mítosz azt beszéli, hogy fején pap-ri-kakoszorúval született.

Oldal: 1 / 1 Időzóna: UTC + 2 óra [ nyi ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/