Huszonkettedik fejezet: XXII.
A Bolond mennyországa
Halott kislányom figyeli, ahogy fehér kismacskák játszanak a szívemben. Egy fővárosi ügyvédből lett paraszt-politikus, aki népvezérként csillagászati értékű úszómedencés villát építetett családjának, és aki nagyon szerette Honkongi és Csilei fegyvergyárosok társaságában fényképeztetni magát, felkavarta a magyar politikai kedélyeket, amiért a földművelődési miniszteri tisztéből le kellett váltani. Nézem az új miniszter fényképét és nézem a képaláírást. Nézem a fényképet és nézem a kép alá írt évszámadatos szöveget és nem hiszek a szememnek. Ez a csúcsra került állattenyésztő mérnök, akinek soha eszébe nem jutott, hogy természetellenes és hosszú távon egyenesen veszélyes a teheneket lucerna, száraz széna és fiatal kukoricaszár helyett halliszttel, és csontliszttel táplálni, mivel azok nem úszkálnak sem tavakban, sem a tengerben, de még csak nem is ragadozók, szóval ez a modern tudományt, a népet és a hazát, de kiváltképp a „haszon-állat állomány növekedését” szolgáló derék úr, nem csak a statikus fényképe, de a tévé híradókban látott öreges gesztusai szerint is az apám lehetne. Ábrázata szerint, egy generáció korkülönbség kellene legyen közöttünk. A képaláírás szerint viszont nálam két évvel fiatalabb! Én nem váltam hozzá hasonlóan öreggé, mivel én nem vagyok a rendszer embere, ő viszont igen: hisz a minél nagyobb hozamú termelés boldogsághozó és végül, megváltó erejében, még akkor is, ha azt a teheneknek csontliszttel való etetése, vagy a génmanipuláció árán érhető el. Ezért, ennek a kopasz úrnak biztos, hogy nincsenek az enyémhez hasonló egzisztenciális gondjai, csak éppen a guta kerülgeti és a kép tanúsága szerint, és a nyolc hónapos terhes pocakjából ítélve, már feleségével sem szeretkezik. Fontos, hogy neki, aki tudományos szempontból semmi kivetnivalót nem talált abban, hogy ő a többi mérnök, állatorvos és genetikus kollégájával együtt évtizedeken át, a nemzetgazdaság növekedése és a népi jólét érdekében, hal- és csontliszttel etette a teheneket. Természetes tehát, hogy adófizetési gondjai nincsenek, mert távolról látszik, hogy ő - akárcsak a vele - és a velem - egyidős, érelmeszesedett festők, zenészek és költők - már rég megnyerte, az embert a természetes lét próbatételeitől megkímélni hivatott intézmények segítségével az életet! Mindazonáltal a tévében és az újságokban gyakran beszéltetett magyar agrár-miniszternek a tudomány által biztosított boldogságából nem kérek. Ha választanom lehetne, a Bolond sorsát választanám a nálam két évvel fiatalabb miniszter sorsa helyett. És nem csak azért mert a miniszter külszínre az apám lehetne és mérget merek arra venni, hogy a szerelmi – szexuális tevékenysége is nulla. Hogy miféle Bolond sorsra áhítozom én egy öreg korban is bőven jövedelmező miniszteri tárca helyett? - Erről szol, olvasóm, a közös könyvünk utolsó fejezete: Számlálhatatlanul sok dologról, álomról és tervről kellett lemondanom az életem folyamán, mikor kényszerből, mikor tudatosan vállalva, de minden közül Eduát engedtem el a legnehezebben. Pedig tudtam, hogy a Skorpió természetű személy számára: az én számomra végzetes lehet ez az önkéntelen szellemi csökönyösség. Csak miután képessé váltam képzeletem szintjén is elengedni, akkor kezdett elmúlni minden félelmem. Rájöttem ugyanis, hogy számomra már nem elég a sorsprogramok leleplezése és az egység- és az igazság- meditáció, mert hiányzik életemből a harmadik elem. Az Edua halála által okozott megrettenés után, a sorstól - az Istentől - többé már semmit nem reméltem és nem is kértem. Márpedig a kérés, a pozitív sors-kiteljesítéshez szükséges lehetőségek igénylése, épp a hit feltétele. Az éber vágyak megvalósulásába vetett hit a tudatosan igényelt életterv-beváltási lehetőségeknek a misztikus szubsztanciája (kauzális születési forrása) és a láthatatlan szférában álló, de már megnyilvánulásra váró dolgoknak a nyilvántartása. A hit erősíti a személyi akaratot és az imaginációt és a pozitív képzetekkel ellenkező, a karmikus - félelemből és szorongásból eredő, zavarós és bizonytalan gond-képzeteket feloldja és szétporlasztja, mivel a hit a teremtés eredeti, pozitív céljának és rendeltetésének, vagyis az élet értelmének az életképzeletben való fenntartása és táplálása. Tudtam, hogy amennyiben nem művelem pozitív képzetalkotással folyamatosan a tudattalan teremtő-erőimet, azok megvadult és szeszélyes hatalomként kezdenek uralkodni személyem és sorsom felett. Ezért, a lelki tisztulás és a képzelet-tisztítás érdekében, különböző személyi mantrákat kezdtem írni arról, hogy nem félek a gyökeres átalakulás és a személyi átvalósulás megpróbáltatásaitól és fájdalmaitól, a kiegyenlítődés érdekében tett lelki és testi erőfeszítésektől, az önmagammal való kegyetlen szembenézéstől: a pokolra-szállás iszonyától és mihelyt valahol egyedül maradtam, félhangosan, vagy hangosan mondani kezdtem ezeket. Minden, olyan pozitív vágyat, amiről addig csak naplózás közben tettem említést, jól körülírt, hangosan mondható tőmondattá írtam át, és, amikor egyedült találtam magam, például a vonatállomáson, vagy a vonaton, mormoltam azokat, mint egy bolond. Otthon viszont már hangosan mondtam magamnak, hogy nem félek az anyai ősöktől örökölt tudattalan agresszivitásom megismerésétől, annak a kíméletlen leleplezésétől és beismerésétől, a feltárások gyötrelmétől. Hogy nem félek szembenézni és leszámolni az anyámtól örökül kapott és az általa belém nevelt gyávaságommal és annak az ellentétével, a türelmetlenséggel. Hogy nem félek szembenézni a haragra, gyűlölködésre, bosszúvágy fenntartására, az önáltatásra, az önsajnálatra, az őseimtől örökölt agresszivitásra: a sors-neheztelésekre való hajlamaim következményeivel: a lappangó ellenséges képzetekkel, rejtett gyűlölködéseimmel és csendes nehezteléseimmel, amelyek a világi örömökről való lemaradás miatti szorongásaimnak és a feladat-elhárító törekvéseimnek a gyümölcsei. Hogy nem félek az anyai ági őseimnek a személyemben megtestesülő szellemi zavarától, az igazságtól: a rejtett hiuság és a negatív becsvágy, a sóvárgásaimban és álmaimban gomolygó sóvár-félelmek, a bosszú-vágyam beismerésétől, az irracionális, negatív-képzeteim hatalmától. Hogy nem tagadok le semmit magamból, amiként nem tagadok le semmit a teremtés egészéből, mert tudtam, hogy egyedül a bátor és az éber felvállalása mindannak ami a negatív tulajdonságaimból pozitív képességekké alakulhat: csak annak van értelme. Hogy nem félek, mert tudom, hogy egyedül az Isten-látásnak: a kísértéssel, a krízissel és a félelmet okozó zavarral való világos, bátor szembenézésnek van értelme. Tudtam már, hogy: „Aki nem fél az ördögtől, attól fél az ördög”, mert az ördög sem más, mint a sors-akarattal rejtetten még szembeszegülő nyerni akarásom: a személytelenségem. Tudtam, hogy az addig makkegészséges Verácska jövendő betegsége is ott lapul a feleségem lelki és szellemi zavaraiban, a teremtés őserejétől - a gyermek-áldástól - való önkéntelen elzárkózási késztetéseiben, a minden konfliktustól való félelmében gyökerező a romboló képzeletében. Hogy segítenem kell neki az ébersége és a harmóniája megszerzésében, azok fenntartásában, azáltal, hogy minden rombolási és csalási késztetésemet feltárom előtte, így adván számára támpontokat az ő család -és otthon rombolási késztetéseinek, a gyermek- és életellenes programjainak a felismeréséhez. Milliószor elismételtem magányomban félhangosan, hogy nem lázadok a sorsom ellen, nem ijedek meg, nem érzem magamat becsapva és nem csüggedek és nem keseredek el. Még akkor sem, ha megint, olyasmivel kell szembesülnöm, mint amit Júlia az Edua halálát követő feltárások idején elmesélte nekem, hogy kamaszkorában arról képzelgett, hogy a vele gúnyolódó gyermekeket megcsonkítja, mielőtt azokat teljesen megölné. Tudtam, hogy minderről ő nem tehet, ezt a spontán gyermekellenes agresszivitást úgy hozta magával az anyja méhéből, ahol az ő fizikai és spirituális alkata kifejlődött, mind más a púpját, a vakságot, a süketséget, a béna lábat, a cukorbajt, vagy az AIDSZ betegséget. Tudtam, hogy akárcsak én, a fojtott és rejtett agresszivitása miatt, csecsemő és kisgyermek korában ő is könnyen áldozatul eshetett volna egy háborús helyzetnek, mert emiatt voltunk oly gyakran és oly súlyosan betegek gyermekkorunkban mindketten. Tudtam, hogy csak, és csakis az éber figyelemmel segíthetek Júlián és rajta keresztül a háromtagúra szűkült családunkon. Csakis az ő személyére irányuló szerető figyelemmel segíthetek, illetve a felelősségtudatba ágyazott feltárásaimmal, figyelmeztetéseimmel. Neki nehezebb mint nekem, és épp azért találkozott ilyen korán velem, mert megérti és elfogadja a feltárásaimat, hogy valamikor ő is képessé váljon a várandóság ideje alatt, az anyja szelleméből felszívott rombolási programjait, illetve az agresszív és zavaros tudattalanjában rejlő romboló késztetéseit és a korrupt neveltetése által fertőzötté vált életképzeletét az egyetemes kiegyenlítődés: a szentszelem erejének alárendelnie. Ez újonnan szerzett és a tudattalanomba beépíteni próbált, misztikus látásom ellenére, néha nagyon elvesztettem a türelmemet Júliával szemben. Azt, hogy mennyire ki tud hozni a sodromból az édesanyja által elültetett, az ő spirituális memóriájába préselt-vésett gyermekáldástól való félelmével, akkor derült ki számomra igazán, amikor kezdtem gyanítani, hogy az Edua halála előtt egy hónappal a méhszájába felhelyezett fogamzásgátló spirálnak - vagyis a mi teremtés-kicselező, teremtés-elhárító magatartásunknak, képzeletünknek - is köze lehetett a kislány azonnali és kegyelem nélküli halálához. Amikor ez a felismerés bennem felsejlett, még én sem voltam róla teljesen meggyőződve és csak hetek - hónapok múlva vált bennem meggyőződéssé. Amikor számára először megemlítettem, semmilyen formában nem reagálta le. Mivel még kímélni akartam Júliát a gyermek elvesztését követő állapotában és nem akartam egyből azzal előállni, hogy ne védekezzünk többet és ezzel ő vállaljon egy újabb esetleges „terhességet”, ha említettem is a témát, csak nagyon későre mondtam ki konkrétan, hogy Verácska egészségét, épségét, sőt életét is veszélyeztetve látom amiatt, hogy a Júlia képzeletvilága le van zárva a teremtés irányába a megtermékenyülés lehetőségének a kizártsága miatt. Ekkor viszont annyira elkeserített az a tény, hogy Júlia nem is egy újabb magzatkihordás nehézségétől fél - hanem attól, hogy egy életben maradó második gyermek újból meggyűjtené az anyai gondját - baját és hogy ettől való félelmében még a Verácska veszélyezettsége sem érdekli -, hogy húsvétkor a lelkem mélyéről feltörő keserűségemben a kemény gumitalpú cipőimmel szétrúgtam, majd teljesen összetapostam egy fémcsövekből álló, összecsukható ruhaszárító állványt. Csak harmadnap, amikor e spontán módra kirobbanó indulatos tettemnek a metafizikai okait kezdtem kutatni - értelmezni, ijedtem meg attól, hogy milyen iszonyú erővel tört fel ez, a Júlia magzattal szembeni védekezése miatti ősi harag belőlem. Iszonyúan megijedtem, amikor megértettem, hogy ez a kauzális mélységekből belőlem feltörő és a teremtés első elvének (miszerint a teremtésnek mindenképp meg kell történni) és mozzanatának az érvényesülési lehetőségével való szembeszegülés miatti ősi harag, egyrészt az én gyávaságom és korrupt magatartásom ellen irányult, másrészt a Júlia önféltésből eredő megátalkodottsága ellen, és mindössze a civilizált tudat-rácsomnak köszönhetően nyilvánult meg ez az iszonyú harag az ártalmatlan szárító-rács szétzúzásában, miközben valójában magamra, helyzetemre - sorsomra és természetesen Júliára haragudtam. Sejtettem, hogy ez az irracionális kirobbanásom mindössze a jéghegynek a csúcsát képezi, és hogy alatta egy minden percben kitörni készülő vészterhes vulkán forr, de azt is tudtam, hogy a kitörést csak akkor tudom megelőzni, hogy ha minden vetületét értelmezem és természetesen, ha lehetőséget biztosítok az igazság érvényesülésének. Ezért a következtetéseimet közöltem Júliával és ellenvetést nem tűrő hangon igényeltem tőle az Edua halála előtt betett spirálnak a méhszájból való kivételét. El voltam szánva, hogy amennyiben ezt nem teszi meg, elválok tőle. Ez az utóbbi fel sem merült, mert amikor megértette, hogy milyen komoly dologról van szó, pénzt kért a konzultációra és azonnal elment a nőgyógyász ismerőshöz és a spirált kivetette. A spirituális görcsöm feloldódását követő hetekben megkaptam a munkavállalási engedélyt és a tartózkodási engedélyt is. Azt hittem, hogy újból egymásra talált sorsunkban az égi és a földi rend, de tévedtem, mert a következő hónapban, a Júlia lelke viszont mintha megvadult volna. A következő menstruációs időszakban ugyanis a vérzés máris elmaradt és ő napról napra feszültebb, irritáltabb és végül nyíltan is ideges lett. Persze, én sem számítottam arra, hogy mihelyt felszabadítottuk az utat, máris megfogan a magzat, de ugyanakkor nem is bántam, hogy így történt, mert a maradék vallásosságommal, ezt egyenes jelének vettem annak, hogy minden rendben van a spirituális törvényességünkkel, Isten előtt nem lettünk kegyvesztettek. Az ellentétes reagálás csak néhány napig nem vezetett konfliktushoz, ahhoz, hogy a következő hetekben kibékíthetetlen ellentétté élesedjen. A spirál kivétele utáni első menstruáció, mindjárt egy hét múlva érkezett, aminek Júlia nagyon megörvendett. Én viszont éppen ettől a kitörő örömétől ijedtem meg, mivel ezt észlelvén, azt képzeltem, hogy a gyermek és magzat-ellenes mentalitásával teljesen meddővé tette magát és ezáltal áldás nélkülivé a családot. És csakugyan, hiába kaptam meg a munka és a tartózkodási engedélyt, mert a menstruáció megérkezése utáni hetekben, lassan, de biztosan, elapadtak a rendelőim. Már kezdett rendesen tavaszodni, amikor kerékpárral utazva Körvárra, arra lettem figyelmes, hogy a környék fészkeire visszajöttek a gólyák, de a mi udvarunkon álló hatalmas fészekbe nem. Ezt egyértelmű jelnek vettem, hogy az áldás tényleg elmarad a családunktól és teljesen mindegy, hogy maradunk-e tovább Magyarországon, vagy nem. Utolsó reményem még az volt, hogy amennyiben visszahoznánk magunk mellé a dúsan zöldülő Táltoslaki udvarra Verácskát, az ő természeti életörömével, talán feloldaná Júlia lelki ellenállását és valahányszor a konyhában, vagy az udvaron jártam az üres gólyafészket lestem. Ilyen reménykedő-kétkedő hangulatban olvasgattam egy újságot, amikor Júlia, mint egy gyermek, berohant a szóbába és örömteljesen azt kiabálta, hogy megjöttek, megjöttek! Mik jöttek meg? A gólyák! Miféle gólyák? A mi gólyáink! Azonnal kiszaladtam az udvarra, ahol felszabadultan felsóhajtva, örvendtem a látványnak amely visszalopta szívembe az elfogyni látszó reményeimet. A gólyák nem csak a fizikai síkon érkeztek meg, hanem az ideák síkján is, mert négy hét elmúltával, a Júlia menstruációja sem jött meg, jelezvén, hogy mégis megfogant egy újabb magzat. Azt hittem, hogy a gólyák érkezése és a menstruáció elmaradása azt is jelenti, hogy ő is újjászületett e tekintetben. De a Júlia spirituális újjászületése, nem csak ezúttal, de évek múlva, az életben maradt és jó egészségű második kislányunk szép születése után, sőt: még a harmadik gyermekünk megfoganása és érlelődése idején sem mehetett végbe. Amikor a menstruáció kimaradását követő hét egyik napján a gólyákban gyönyörködve dúdolni kezdtem, hogy „Kilenc kis gólya, leszállt a tóra...”, Júlia világfájdalmasan felsóhajtott, hogy „Hát lesz aztán itt gyermek elég, nagy halomban.” Mint egy villám sújtott belém a felismerés, hogy ő képzeletben megint támadja az anyaságát és ettől majdnem úgy megrettentem, mint az Edua halától. Ez újabb veszélyt jelenhetett a családra, mivel Júlia hiába értette meg az eszével, hogy mit jelent: „Ne féljetek, mert amennyiben a ti atyátok az ég madarait ellátja, titeket - És az utódaitokat! -, akik a legkedvesebbek vagytok az Ő számára, is ellát - ellátja!”. Az ő tudattalan lelki világa még nem értette meg, hogy a gyermekáldás és az anyagi áldás egy tőről fakad a teremtésben, és hogy az intelligenciájának és a mágikus erejű teremtő képzeletének köszönhetően, az embernek nem kell erőszakos módon részt vennie a létért való küzdelemben, mint a ragadozó és a dögevő állatok különböző fajtáinak, mert ez csak az egyetemes-tudat és mágikus képzelet nélküli lényeknek a kényszere. Én hiába értettem már minden sejtemmel, hogy az állatoknál is alacsonyabb indulatok és ambíciók képződéséhez, valamint az egyoldalú és öncélú, egoista gondolkozáshoz, hamis igazságképzetek alkotásához vezet a létért való küzdelem rögeszméje, mert a Júlia lelke ezt még nem értette. Hiába, hogy amióta húsmentesen és mesterségesen előállított cukor nélkül táplálkozott, neki is kevesebb, mint a fele táplálékra lett szüksége, mint azelőtt, és mint a többi embernek, és hiába, hogy gyógyszerre egyáltalán nem költöttünk, mert elmondása szerint, az édesanyja által belé nevelt szorongásoknak hála, a gyermekek még mindig hatalmas pénznyelő automatákként éltek az ő képzeletében. Júlia még mindig a terhesség állapotában: az anyagi aggodalom görcseiben élt és hiába ment keresztül, az Edua halálának a traumáján, mert, akárcsak mások, még mindig nem volt képes a pozitív sorsteremtő képzelő erejében való hitre, és ez által az odaadásra. Az általa is felismert, de a tudatába még démonikusan kapaszkodó tudományos hiány-képzeteknek a feláldozására. Eszével értette, de lelke sehogyan nem fogadta el, hogy ő nem egy, a természeti törvényeknek és a létért való küzdelem vaslogikájának kiszolgáltatott tehetetlen teremtmény. Azt, hogy a benne és általa is munkálkodik a Teremtő és Megváltó Isten. Hogy az ő mágikus anyai képzelete az abszolútumnak az élet- és bőségszülő forrás-állapota. Hogy a teremtés az a létfolyamat, és benne az anyai áldottság az állapot, amelyben a Fekete Lyuk által okozott lét-zavart, a vészt okozó, sóvárgó káoszt, a Teremtővé vált abszolútum, a megváltó fényével átvilágíthatja és legyőzheti. Hiába tudta az eszével, mert az életképzelete nem tudta befogadni azt, hogy a létezés első törvénye a teremtés, ami alól nem vonhatja ki magát, és amivel szembe ugyan lehet szegülni, de a szembeszegülés, ha nem is azonnal, hanem évek múlva, és ha nem is rá, de az utódaira és az utódok utódaira végzetszerűen visszahat. Mert bárhogyan is szeretné elhárítani magától az egoizmus mérgétől elkábított ember, az ő életében és sorsában is - Akárcsak az egész létben! - a teremtésben való részesedés (a gyermeknemzés és gyermekszülés), az ősideákat tükröző életformák megismerése, és a megismerés által a kiegyenlítődés, vagyis a megváltás újra és újra meg kell, hogy történjen! Ez a kezdet és a vég közötti, a teremtés és a megváltás között zajló földi élet rendeltetése és funkciója. Ez az alfa és az Omega közötti művelet sor: az egyetemes kiegyenlítődés örök megélése. A megváltás magvalósulásának a feltétele - Mindannyiunk megváltásának a feltétele! – tehát maga a teremtés. Vagyis: a tudatos utódnemzés, a szülés és gondozás, és a felelős utódnevelés, nem más mint a megváltást szolgálja. Ez, a teremtő kezdet és a megváltó-megismerés boldogságkapuja. A megváltás első feltétele, vagyis a Lilithtől való megszabadulás feltétele, a teremtés maga! Az egyetemes kiegyenlítődésbe folyó megismerést, ezt a megnyugvás ösvényeihez vezető másállapotot, a megváltással elérhető abszolút állapotot szomjazza bennünk minden atom és a teremtett világban minden porszem. De e zavartalan harmónia elérésének az első feltétele a csatazajos teremtés! A Teremtő a Teremtésben és a teremtményekben, tehát általam is és bennem, az ember életében és sorsában is, ezek által kivetíti, megismeri és megváltja önmagát, tehát az ember által és az emberben is kiegyenlíti az abszolút Fekete Lyuk által létrehozott lét-zavarát. Az ember teremtése, a gyermekek nemzése és szülése, az ember megismerése és az ember boldogsági - kiegyenlítődési törekvése mind ezt szolgálja. A kauzális - abszolút - feszültség, a zavarokat okozó belső idea-különbözőség viszont, oly finom, hogy a legtisztábbnak, legszebbnek, legfinomabb gondolatom is földrengés- szerű mellette. Ezért vagyunk hajlamosak a spirituális létállapotokat, folyamatokat és jelenségeket idealizálni, holott a Fekete Lyuk az ideák világában örvénylik a leginkább, és ezért ott, még a földinél is erősebb ellentmondások és feszültségek léteznek. Ez a jelentése a Véda ama a „szentségtelen” mondatának, amit Jákob Böhmén és Hamvas Bélán kívül, az összes európai gondolkozók kikerültek, hogy a Teremtő a világot zavarodott kábulatában hozta létre. Az ember, nem más mint, a Lilith által okozott abszolút káoszt legyőzni vágyó Isten első ideája: Ádám Kadmon. Ez az első teremtői ős-idea nem azért jött létre, hogy fenntartsa a Lilith által okozott ősi kábulatot és ezáltal a végtelenségig ő is kábult legyen, hanem azért, hogy a Lilith által keltett egyetemes káoszt megfékezze, az összezavarodott erőket újra egyensúlyba hozza és kiegyenlítse és a harmonikus egység visszaállításával önmagát: a létet megmentse. Ez a teremtési - megismerési, kiegyenlítődési folyamat a kábult Dionüszosznak az éber Apolló által történő legyőzése. Ez az első, még szeretettel áthatott Fény-ősidea, amely a paradicsomban a Lilith-kábulat legyőzése érdekében jött létre, és amit az ember ma öncélú tudományként használ és amit ezáltal ördögivé tesz. Ez az egyetemes józan Teremtő Képzelet. Ez a Bolond-józanság mágiája: a megváltó Szent Szellem. A teremtő fény bennünk - bennem, a személyi léttudattá (én-tudattá) változott egyetemes léttudat, az abszolútumnak a megújhodási eszköze, amelyen keresztül az abszolútum a teremtés közben változó állapotai által, fenntartja és erősíti önmagát. És történik mindez, a teremtés feszültségének a világba: az alacsonyabb létszférákba való lövellésével (ősrobbanás) és ugyanakkor a teremtés összességében (minden létformának az összességében) potenciálisan (lehetőségi szinten) jelenlévő, és folyamatosan - békésen vagy tragikusan és katasztrófa szerűen - megtörténő kiegyenlítődéssel: az Isteni Igazsággal. Ez a Bolond tudása és ereje: a Plútó által megtestesített egyetemes kiegyenlítődés ősereje. A Bolond tudja, hogy aki a teremtést és a tapasztalást ki akarja kerülni, elveszett! Ez az élet értelme. Ez a Szent Szellem, a Logosz, a Pneuma, Isten Igéje. Ennek a teremtést átfogó, teljes áthatolási - egybeolvadási folyamatnak az őserejét: az isteni igazság erejét testesíti meg az asztrológiában a Skorpió uralkodó bolygója: a Plútó. Ennek a tudását jeleníti meg a minden sors-cselezést, minden korrupciót és a teremtéssel-megváltás szükségével való szembeszegülést elutasító Bolond. Ezt, az isteni Bolond-látomást szeretném megfesteni, úgy, minthogyha a Tarot Bolondja, nem az előtte álló szakadék fölött akarna közömbös természetességgel átsétálni, hanem a Hieronymus Bochs középkori tréfás festő Gyönyörök Kertjének a közepén. A Bolond állapot a külső versengéssel együtt járó, gyűlölet-állapottal ellentétes. A gyűlölet, nem más mint a megváltás elleni fenekedés, a hamis kiegyenlítődésnek a kifejeződése. A gyűlölet a végső robbanásig halmozódott kiegyenlíthetetlen és kiengesztelhetetlen sors-szembenállás és a rendeltetés-kicselezés feszültsége az emberben. Ezt, a sors- és Istenellenes magatartásból eredő gyűlöletet kell szeretetté, a Teremtőbe és a teremtésbe való visszakapcsolódási képességgé változtatnom az öntudatom segítségével. Erre egyedül a Bolond által megvalósított belső magatartásban, a felszabadított Krisztusi állapotban vagyok képes. Erre az állapotra kell képessé tennem az életem és az utolsó festői aktusom segítségével magam: mindig áramló szeretetté kell változtatnom éberségem segítségével az anyai őseimtől örökölt gyűlölet-késztetéseket. Együgyűvé kell változtatnom magam, mint a Bolond, akinek egyetlen ügye van. Mert egész életemben csupán ez az egy ügy: a megváltás ügye lehet az én igazi ügyem, a Bolond-ügyem. A többi ügy mindössze mellékjáték és ennek a függvénye. Ha a gyűlöletet nem alakítom át az egyetlen ügy érdekében vállalt harc segítségével: a fény áramoltatás segítségével szeretetté, akkor hiába festenék meg akárhány zseniális képet, hiába hódítanám meg a világűrt, mert így egész életemben lényegében semmi fontosat nem tennék. A Bolond állapot megvalósításához az út, az érzékek által kábulatban tartott kicsi én-tudat halála és újjászületése pontján, a gyökeres irányváltást követő megújhodás váltópontján: a Gyönyörök Kertjében tett rezzenetlen szívű séta-állapoton keresztül vezet. A halál és az újjászületés: a megrázó események hatására történő gyökeres személyi átalakulások, és ezáltal a tragikus és a felemelő szerelmek életköre, a nagy pálfordulások életköre, a Skorpió életköre. Számomra ezt a megújhodási állapotot jelentette az Edua halálát követő gyászállapot: a gyökeres öntudati megújhodást. Edua halála előtt négy nappal egy olyan rendőr, aki nem látott még engem Táltoslakán, meglátván, ahogy éjfél előtt néhány perccel igyekszem a sötét utcán, utánam hajtott a terepjárójával és egy akciófilmbe illő kanyar vétellel a járdára felhajtva elzárta előttem az utat, majd kiugrott a volán mögül és agresszív hangnemben igazoltatott. Nyers hangú kérdezgetései és nyugodt válaszaim közben mellénk jött az addig az autóban ülő fiatalabb társa, aki járt nálunk Edua születését követően és ismerősként rám köszönt. - Te ismered? - kérdezte útlevelemet vizsgáló kollégája. - Igen. Ő az erdélyi úr, akinek otthon szült a felesége. - Ja, értem. - Összecsukta az addig tüzetesen vizsgált útlevelemet és visszaadta. - Minden rendben van. Jó éjszakát kívánok. - És már pattant is vissza a járőrautóba. Az eset ugyan köznapi és másnak nem is mondhatott semmi különöset. Sajnos én is csak annyit szűrtem le belőle akkor, hogy nem kell több likőrt fogyasztanom - még Magyarországon gyógyszernek tartott Unikumot sem, amit az autóbuszra várva fogyasztottam el két sajtos zsemle kíséretében Körváron! -, mert az annyira megzavarja a személyi tudatomat, hogy ezt a rendőr is megérezte. Holott, amikor egy olyan metafizikusnak, akinek az Oroszlán Ascendense mellett áll a Nap és a Mars által támadott Plútó a horoszkópjában, egy rendőr autóval ered a nyomába és elvágja a továbbhaladási útját, nagyon mélyen magába kell néznie, és egy fél lépést sem szabad lépnie tovább addig, amíg az agresszívan szembeszökő jelzést meg nem értette, helyesen nem értelmezte és a megfelelő következtetéseket le nem vonta. Ma világos számomra, hogy az éber személyi tudatom nagy fokú és huzamos elgyengülését és összezavarodását jelentette az éjfél előtti igazoltatás. Nem csak annyit jelzett, hogy nem tesz jót nekem az hogyha az előadói sikereim nyomán keletkező „feldobott” állapotomat megtoldom egy-két kupica unikummal, hanem amellett, hogy igencsak elhittem magam az apai büszkeségemben, azt is jelezte, hogy nem helyes az, amit a fejemben forgatok. Akkoriban ugyanis, a munkám mellett, reggeltől estig a költőzést forgattam a fejemben. A rendőrség, mind a személyi felelősségtudatnak az intézményekre áthárított megtestesülése, egyértelműen a Szaturnusz uralma alatt áll és a felelősségtudatnak és a szükséges személyi korlátozás őserejének a megtestesülése. Biztos vagyok abban, hogy amennyiben akkor észbe kapok és abbahagyom a szellemi tévelygést és jobban megvizsgálom, hogy miért is kellett nekünk (Főként a hetente egy napra a gyermekekkel maradó Júliának!) a Táltoslaki elzártságba kerülni és leállítom a költözést, Edua, talán egy kiadós betegség után de, élne. Mert a halálát okozó: a szíve és a tüdeje lebénulását és a vérét szétbontó vírusokkal, vagy költőzés közben a vonatban, vagy az új lakásban kerülhetett kapcsolatban! Amikor ez, az egyetlen halál előtti negatív jelzés az eszembe jutott, nagyon megfogadtam, hogy minden szimbolikus eseményre és minden apró jelre nagyon odafigyelek. Ez persze, nem vigasz, de bármennyire is kegyetlen tény, de Edua már nincs, mert az akkori éberségi szintem nem volt elegendő ahhoz, hogy ő velem - velünk megmaradhasson. Ha hátköznapi logika szerint nem is, de spirituálisan én is tévelyegtem amikor előadás után az unikum elfogyasztásával tompítani akartam a koncentráció miatt felgyülemlett feszültségemet. Következésképen: nem voltam még az Edua nehéz élet-programja kezeléséhez eléggé újjászületve. Nincs halál élet nélkül és nem születik élet a megváltás kényszere nélkül. Lét, élet és halál, az abszolútumban keletkező Fekete Lyuk által megbontott egység önmegváltásának a drámája. Mesterségesen keltett boldogság esetén, tehát a hamis kiegyenlítődés esetében: tragikus megnyilvánulása. Ahhoz, hogy megválthassam magam, el kell engednem a véletlen halál képzetét, ami a megváltás logikája elutasításának a következménye. Tizenhárom éves koromban, amikor a nyári vakációmnak a felét a gyermekkórházban töltöttem, Dugovics doktornő kikezelt egy olyan idegbetegségből amiben én soha nem szenvedtem. Ő sem tudhatta, hogy helyettem az anyámat kellett volna kezelni és, hogy, a sok belém nyomott injekcióval mindössze visszaszorították és betokosították az anyámmal való nyomasztó viszonyom feszültségeit a lényem finom rétegeibe, a gondoltat- és ideatestembe, a tudattalanom mentális és kauzális szintjére. Inkább megkeresték volna az igazi okokat a dokik, és szóltak volna az anyámnak, hogy jelenlétemben ne gyönyörködjön akkora odaadással a betegségeiben. - Jó lenne az ilyen abszurd jelenetek lehetséges hatásain harsányan és felszabadultan kacagni végre. Esetleg éppen az anyámmal együtt, aki valami által megvilágosodna. Mondjuk, megjelenne álmában Jézus és felvilágosítaná az egyértelmű tényállás felől és ettől végre megjönne a spirituális humorérzéke. De halála óta, Jézust elhagyta a bolondozás szelleme, és ha meg is jelenik még valakinek álmában, mind csak olyan patetikus dolgokat közöl szegényeknek, amitől azoknak nem tud megjönni a józan esze. Ezért, valahányszor beszélnem kell anyámmal, előzően sokáig és mélyen át kell világítanom a tudattalanomat azért, hogy ne nehezteljek rá azért, amiért tíz éven át, megátalkodottan nem akart tőlem semmiféle, az életrendre, valamint a betegségek lelki eredetére vonatkozó információt elfogadni, miközben szemrehányó kétségbeeséssel nézett rám, valahányszor ugyanazoktól a betegségektől szenvedett, amelyeket én is örököltem tőle, de amelyekben én nem voltam hajlandó együtt érezni vele, hanem, inkább kigyógyítottam magam. Mintha egy fekete lyuk megtestesülése lenne: mintha tudatosan szeretne vissza húzni maga mellé, egy olyan sötét világba, amelyből én több éve, hogy óriási erőfeszítések árán kimenekültem, pontosan úgy, ahogy az anyák természete a Samkaja kárikában le van írva. Sokszor haragudtam rá amiért, ahelyett, hogy egy kis erőfeszítéssel utánam jönne és az egészséges élet irányába lépne a „Kelj fel és járj.” Szellemében, e visszahúzó-kapaszkodásával, vissza akart rántani a betegségek és a tragédiák poklába, annak érdekében, hogy azáltal, ha betegen is, de velem újra egységben lehessen. A Bolond-jelölt számára, nem létezik jó vagy rossz időjárás, és akárcsak a reklámoknál, mindig átkapcsolok egy más adóra a tévében, valahányszor az időjárás felől világosítják fel a nézőket. Számomra az időjárás jelensége a Ciklus és a Ritmus törvényének és az isteni kiegyenlítődés elvének a földi megtestesülése, amennyiben az ember tudománya és technikája segítségével nem zavarja meg azt, nem matat bele. Számomra akkor is pontosan megfelelő az időjárás, ha éppen viharban ücsörgök egy szikla alatt, vagy egy sátorban egyedül és távol a civilizációtól. Anyámnál viszont a rossz időjárás mély aggódásra ad okot és lehetőséget. A rossz időjárás (ellenség) miatti aggódás és sopánkodás a humánus szolidaritás egyik legmagasabb megtestesülése és ezáltal a vallásos szeretetnek a jele. Amikor disznót vágtunk gyermekkoromban, anyám messzire elment hazulról, hogy ne hallja a kettőnk által gondozott disznó visítását, miközben én a véres tálat kellett fogjam. A levágott disznó perzselt fülét megettem és a mészárosoknak mindenben segítettem. Most nem tudom meggyőzni arról, hogy hiába, hogy nem ő vágja le az állatot, mert amennyiben húst eszik az állat-gyilkolásban részt vesz. Anyám nem akarja látni az értelmetlen állat-ölés, a lelkiismeret-elfojtás, a bűntudat, a felelőtlenség és a betegség közötti összefüggéseket. Anyám egy vallásos lélek. Akárcsak én, az ő fiaként, ő is a Lucifer főangyalnak az emberi lélekben szenvedő, de felébredni nem akaró ősszellemnek, az anyag határállapotába került megtestesülése. Nem érti, mert nem akarja érteni a lét-zavar és a betegség, a szellemi fény és az egészség közötti összefüggéseket. Vallásos életében nem volt képes normális helyzetként, szellemi kihívásként elfogadni a kényelmetlen állapotokat, a fájdalmat és a szellemi, vagy fizikai erőfeszítéseket igénylő kellemetlenséget. Neki mindig a kényelem és a megjátszott ártatlanság: a magatehetetlenségi szerepkör, a kábult panaszkodás kellett, és ezért kénytelen volt saját skorpió mérgeivel kényelmetlen és fájdalmas sors-helyzetekbe és végeérhetetlen betegségekbe taszítania magát. Az anyámnak, akárcsak nekem, valamikor a skorpiók számára kötelező megfordulási - újjászületési ponton: az élet mélypontján és a létnek a nullapontján, a nyolcas által megtestesített és a nyolcadik létmozzanat váltópontján keresztül kell átmennie, de lehet, hogy ez a pont a halála lesz, minden ébresztési igyekezetem ellenére. Addig nem hagyják el végleg a betegségei, amíg az anyjától örökölt negatív sors-program meghaladásához szükséges erőfeszítéseket fel nem vállalja. De hogyan vállalhatná, amikor ő, a hivatalos tudomány igazában és a hivatalos Isteni kegyelemben hisz? Ha valaki a belső felismerések útján megszerzett szellemi világosság állapotában szeretet nélkül, odaadás és megosztás nélkül, öncélúan akarja önmagában növeszteni a fényt, visszaszédül a Lilith örvénylő körforgásába, az örök zuhanásba. A diszkrét szeretet-áramoltatás szüntelen gyakorlása nélkül, a „hozzám engedett” gyermekek által kiváltott szeretetnek az egész létezésbe való szétáramoltatása nélkül, a szellemi megvilágosodás állapotába érkezett lelket, a felemelkedés helyett, a zuhanás és a tragédia-ismétlések újabb köre fenyegeti. Aki nem képes a szeretet által újraegyesülni lényegi önmagával, vagyis az atya-anyával, azt, az ötletszerű, önkényes és szeszélyes irányváltoztatás, a monoton zűrzavar, a farkába harapó és a saját farkát fogyasztó világkígyó saját tengelye körüli végtelen forgása, az újabb és újabb szakadékba zuhanás, a természet alatti létezés: az enyészet és az enyészetben élő nyüzsgési létállapotba: a labirintusba való vissza-szédülés fenyegeti. Jézus arra figyelmeztette az őt vádló farizeusokat, hogy joggal nevezi magát az Isten fiának, mivel a zsoltárok szerint is, mindannyian az Isten gyermekei vagyunk, tehát mindannyian a megváltás logikájának a megtestesülései vagyunk! Soha nem mondta azt, hogy ő egyedül lenne az Isten fia és mi nem lennénk azok. Az, hogy „Az Atya bennem van és én az Atyában vagyok.” és „Ti bennem vagytok és én bennetek vagyok”, számára sem jelentette azt, amit a kanonizálók rákentek, ti., hogy ő egyedül lenne az isten fia kivételesen és mi nem, hanem igen is azt, hogy az Atya bennünk van és mi az atyában vagyunk! Együtt, és személyesen külön - külön. Amit viszont nem mondott el Jézus - Vagy ha ő el is mondta, akkor a Nagy Konstantin, vagy a Justinianus teológusai kicenzúrázták a négy „elfogadott” Evangéliumból. - az nem más mint az, hogy a Lilith hatásainak az ismerete, és a vele szemben álló teremtés okának és a szellemvilág erőinek és törvényeinek az ismerete nélkül, vallásos aszkézissel, buta ájtatossággal, öncélú böjttel és penitenciákkal nem lehet az egyetemes és személyi őssóvárgás hatásaitól, a Lilith mindent benyálazó hatásaitól megszabadulni. Sőt: amint a kereszténység története, és a keresztény kultúra tudománya által irányított világrendszer környezetszennyezése által kiváltott éghajlati változások mutatják: csak fokozni lehet azt. Főként akkor nem, ha a teremtésben maradó Lilithnek a rendszer-szülő természetét nem ismeri fel magában az emberiség, annak a metafizikai gyökerében és a megváltás-szüksége jelentőségében. Nem csak a kanonizált evangéliumban, hanem egyetlen más szentiratban sem esik szó róla részletesen. A Véda azt állítja, hogy Atman a Világot éberség-vesztése okán, vagyis kábulatában teremtette. Mintha erre a titokra célzott volna Jézus is, amikor azt mondta, hogy „Azért jöttem, hogy rámutassak arra, ami a teremtés kezdete óta rejtve van.”, de sajnos, az evangéliumokban sehol nincs nyoma annak, hogy Jézus szavának állt volna és e teremtés előtti „rejtett” ősokra: a Fekete Holdra és az általa kiváltott és az anyai ági spirituális memórián át öröklődő, romboló és ámító spirituális programokra rámutatott volna. Vajon Jézus nem tett eleget a szavának és oly sürgősnek találva a világból való távozást: „Kígyó fajzatok, mennyit kell még közöttetek lennem?”, a keresztre-feszülést, sőt: még a feltámadás utáni mennybemenetelt is (Mindössze 40 nap!), hogy végül elmulasztott konkrétan is rámutatni arra, „ami a világ kezdete óta rejtve van”? Vagy csupán a mester rendkívüli személyiségétől és káprázat-keltő csodatetteitől meghatódott (ámuló-kábuló) tanítványok nem jegyezték le a korrupció ősi titkának a rejtélyére: a Lilithre és annak a mély-tudattalan hatásainak a feloldási - meghaladási módjára utaló tanításokat? Esetleg a kereszténységet vallásként intézményesítő ideológusok és intézményszervezők csonkították meg ezen a helyen is, az Evangéliumok szövegét? A gnosztikus evangéliumok vajmi kevés utalást tartalmaznak ugyan a Fekete Holdra vonatkozóan, de a megváltó életfeladatként reánk háruló, anyai ági személy-ellenes és megváltás-ellenes programokról, a sorsellenes és a kaméleon programokról semmit. Pedig metafizikai tény, hogy Jézus csak a Lilith hatásának és annak a teremtést kiváltó, kiprovokáló szerepének az ismeretében lehetett oly biztos az ítéleteiben. Így például a parázna asszony esetében: „Az vesse rá az első követ, aki sohasem vétkezett”. Vagy a kénes gödör mellett gyógyulni vágyó leprás esetében: „Járj békével. Hited meggyógyított, de ne vétkezzél többet.” És metafizikai tény az is, hogy a Jézus személyében is létezett a vele született Lilith- zavar, az a kauzális kábulatból eredő vétkezésre hajlamosító tudat-zavar, amire az evangéliumi szövegek csak részben utalnak, és aminek a részletes ismertetése hiányában, az intézményesített gazdasági-humanista életrombolás és fogyasztói képzeletszennyezés nagyban folyik a mai keresztény civilizáció táptalaján létrejött tudományok által vezérelt világban. Ez a tudományos imagináció- fertőzés, aminek a részesei és tanúi vagyunk, nem más mint az ősi bűnbe esés: a létrontás apogeuma. A zavaros másra-sóvárgás és kábulatőrület, már első napos koruktól ott van a szellemünkben, még akkor is, ha több évnek, vagy kell eltelnie addig, amíg konkrétan érezni kezdjük hatását, és nagyon sok évnek kell eltelnie addig, amíg tudni is véljük azt, hogy mi is az, amire sóvárgunk. Mindenesetre, akkor kezdünk tudatosan vágyni valamire, vagy valakire, és akkor kezdünk bepörögni valamitől, amikor azt már el is tudjuk képzelni. Akkor, amikor mindaz, amire sóvárgunk, vagy amit meglátva - érezve bepörgünk, konkrétan is megjelenik külvilágban és a képzeletünkben. A dolog viszont fordítva is igaz: csak akkor válnak tudatossá vágyaink és pörgéseink, amikor konkrét hangokat, képi és anyagi formákat öltenek és e szín-és hang-formák által, a vágyak élni kezdenek a képzeletünkben. Ez viszont nem azt jelenti, hogy a megfelelő látvánnyal való találkozás, vagy a tudatosodás előtt a vágyak ne kapcsolódnának képzelt formákhoz. De a konkrét formákhoz, színekhez, szagokhoz és hangulatokhoz kapcsolódó vágyainknak viszont mágikus ereje: sorsidéző: életkörülmény-idéző hatása van. Ezekkel, a homályos vágyakhoz kapcsolódó, konkrét képekkel, az anyagi világ formavilágát utánzó reklám-és filmképekkel vagyunk a Lilith miatt fertőzhetők képzeletünkben már gyermekkorunktól kezdve. Ezen keresztül történik a jóléti képzelet-fertőzés. A környezetünknek (a szüleinknek és a tanítóinknak) a bűnbeesettségi állapotából származó képi - képzeleti fertőzöttségünket, csak és csakis a fertőzöttség pontos tudatosításával, vagyis a bűnbeesett állapot felvállalásával és annak az egyéni tulajdonságok szerinti felkutatásával - feltérképezésével és meghatározásával tudjuk megszűntetni. Ezt a befelé néző: belátó fejlődési műveletsort viszont csak és csakis következetesen végigvitt, külső ellenségképek nélküli önleleplezéssel, a személyi tulajdonsággá: feltételes reflexé tett éberséggel lehet elvégezni. Az evangéliumi híradás szerint, a Golgotán így szólt valaki, miután a Jézus halálát észlelte: "Elvégeztetett". Értsd alatta, hogy a nagy mű megvalósult. Hát nem valósult meg. Az igazi megváltás, a Lilithnek a világ- és emberiség szintű leleplezése hátra van még, és a tudományos és a vallásos tekintélyeket semmibe vevő Bolondokra vár, ennek a titáni feladatnak az elvégzése. Nem is egy, hanem több bolond-képet kall majd festenem! * *
*
Miután bizonyossá vált, hogy a Júlia méhében megfogant az újabb magzat, eldöntöttük, hogy Júlia haza utazik Húsvétra Istenhidegébe és elhozza Verácskát a nagyszüleitől, hogy így, együtt folytassuk az immár törvényesé váló Magyarországi életünket. Amikor Júliát az autóbuszhoz kikísértem és egyedül maradtam Táltoslakán, nem gondolhattam arra, hogy ezzel a búcsúval számomra, a tartózkodási engedéllyel törvényesítet jóléti álomból való felébredés: öthetes böjtöléssel töltött remetéskedés időszaka következik. És arra sem, hogy a kényszer-remeteségben ért kijózanodás a véglegesen és visszavonhatatlanul eldöntött hazaköltőzéshez fog vezetni. Verácska születésekor, az erdőszélen felütött sátortáborunkban többször beszélgettünk barátainkkal a Bolondnak a jelentéséről és a Verácska világra jötte előtt elhangzott előadásomon arról beszéltem, hogy az ottlétünk alatt el szeretném érni azt, hogy családapai állapotom ne hátráltasson, hanem előrevigyen a Bolond állapota elérésének és megvalósításának az útján. Néha az, az érzésem, hogy Edua ennek a két és fél évvel a halála előtt kifejtett igényem feledésbe merülésének lett az áldozata. Annak, hogy leginkább ő miatta - akinek sehogy nem került egy nyugodt és meleg helye a Táltoslaki házban és hol ide, hol oda voltunk kénytelenek rakosgatni - akartunk Júliával egy több szobás, arányosan fűthető lakásba költözni, ahelyett, hogy valamelyik szobasarokban egy jó helyet berendezve, tovább remetéskedtünk volna néhány hónapig négyesben a mindkettőnk horoszkópja XII. házában álló Uránusz által jelzett „töprengési-kotlási” karmánknak: fejlődési programjainknak megfelelően. Mert, hogyha hiányzott valami a Júlia élettapasztalatából és spirituális kultúrájából, az a csendes, de nem öncélú, hanem kreatív magányban eltöltött hosszú órák és napok élménye és eredménye volt. Sok évvel a Táltoslaki tragédiánk és az azt követő megvilágosodási – feltámadási élményeim után, miután megszületett a Verácska megváltást és boldogságot hozó negyedik testvére is, csak akkor volt hajlandó Júlia beismerni, hogy nem csak az által veszített ő nagyot, hogy minden áron el akart költözni Táltoslakról az Edua halála előtt, hanem az által is, hogy nem tudott mellettem – És valahányszor én Körvárra mentem előadást tartani: nélkülem és csendben maradni, az Edua halálát követő fél évben is. Minden őskultusz ismerte a katabasis, a tudattalan alvilágába való, magányos és mély leszállás fontosságát, a hibabelátáson keresztül történő belátási képesség, az Isten-látási képesség kialakulásának a fontosságát. A Verácska születését követő és az Enikő születését megelőző nyáron, mivel nagyon vágytam már hogy folyamatosan tiszta levegőt szívhassak és hogy naphosszakat és éjszakákat kint tölthessek a nem zakatoló, burrogó - berregő - dudáló - visítozó - szirénázó - természetben, egy héttel a társaim előtt kitelepedtem az Istenhidegétől tizenöt kilométerre eső, messze a hegyek gyomrába nyúló táborhelyünkre. Júlia és Verácska sem jött akkor még velem, mert Júliának valami hivatalos elintézni valója akadt. Miután megszoktam, hogy nyugodtan végigalhatom az éjszakát, mert sem, medve sem vaddisznó nem jár a közelemben - Annak ellenére, hogy az arra járó pásztorok medve és vaddisznó sztorikkal is traktálgattak napközben. - és úgy képzeltem, hogy most már minden félelmemet legyőztem, életemben egyszer, Jézussal álmodtam. Korábban különböző, un. beavatási álmokról olvastam és hallottam beszámolót. A legelfogadhatóbb talán az idejekorán megsüketült egykori tanítómé, Máté mesteré volt, akinek egy meditációjában, Jézus valami gabona magokat szórt a lába elé. Mikor kétkedve, mikor irigykedve hallgattam ezeket az egyfajta „felkentség” jeleként értelmezett beszámolókat. Az egész közül legszerényebbnek látszó, de számomra a legmeredekebb „beavatási” álom a kétszeresen Baknak született Máté volt, aki semmiféle kommentárt nem fűzött az álmában megélt Jézus-jelenéshez. Az én Jézus élményem koránt sem volt ilyen szelíd, de végül is jobban örvendtem neki, mind a mások giccses Jézus-élményének. Az történt a hegytetői álmomban, hogy Jézussal kellemesen beszélgetve, déli verőfényben haladtunk egy hatalmas sziklák között, és igen magasan a vízfelszín felett vezető betonhídon, amely egy tengerátjáró, Balaton- nagyságú kiterjedésű tó, vagy hatalmas és széles folyam, de mindenesetre a felszíni tükrével azúr-kéken ragyogó mély és széles víztömeg fölött ívelt. Jézus, mintha nálam idősebb, de mindenesetre bölcsebb barátom lett volna. Kedélyesen és derűsen beszélgettünk, amikor váratlanul azt mondta, hogy persze, persze, mi jól érezzük most magunk és ez mind rendben is van ugyan, de neked még hátra van, hogy leugorj erről a hídról a vízbe. Az elején még úgy képzeltem, hogy amit mond csak a korábbi anekdotázásunknak egy újabb fordulata, de láttam, vagyis: egészen pontosan éreztem, hogy ő ezt komolyan is gondolja. De hát nem gondolhatod ezt komolyan, akartam mondani, miért csinálod ezt velem, jaj ne tégy ilyet... - Amire a lelki ellenállásom és ellenkezésem, szavak szintjén is nyílt ellenvetésben elhangozhatott volna, előbb finoman begörbült (vagy megbillent?) alattam a hídlap és én kezdtem kifelé, a korlát irányába siklani, botladozni és végül erőteljesen sodródni. Ezzel együtt az iszonyú halál-félelem is erőt vett rajtam, amitől később felébredtem. Hiába volt ott az erős fém és beton-korlát, az is szét pattant és széttörött és én még mindig reménykedve abban, hogy Jézus mindezt mégis csak „le fogja állítani”, kapaszkodni próbáltam, amibe még tudtam, de egyszerre kiderült, hogy minden reményem és fizikai kapaszkodási törekvésem hiába való, mert zuhanni kezdtem a vízbe. A korábbi félelem határtalanná erősödésétől felébredtem. Az éjszakai harmat által felfrissített szénaillatú hajnal fogadott a sátramban és én megnyugodva tapasztaltam, hogy álom volt az egész, mégiscsak élek. Miután többszőr végig éltem az éles álomképeket és azt az egyedüli értelmezést találtam rá, hogy én olyan távol vagyok a Bolonddá válástól, mind Makó Jeruzsálemtől, már csak az mérgesített, hogy szégyent vallottam, mind Jézus, mind önmagam előtt, mert mi a francért kellett annyira félni a vízbe zuhanástól, hogy még azt sem néztem meg, hogy hová esek? Mert egyrészt elég jól tudok úszni - még hullámzó tengerben is - másrészt, tudtam és magas trambulinokról leugorva, többszőr ki is próbáltam, hogy a víztükörrel való csattanást is ki lehet bírni, ha ügyesen a lábait maga előtt tartva csapódik be az ember. De a legkiábrándítóbb az volt számomra, hogy én mennyire féltem még mindig azt „a tyúkszaros életemet”. Főként, ha évek óta már tudom azt is, hogy amúgy sem halok meg teljesen, mert valami a lényemből az abszolútumba visszamegy. Amikor a társaim és Júliáék néhány nap múlva a táborba kiérkeztek, elmeséltem az álmomat, azzal a kommentárral, hogy az én horoszkópommal, illetve az engem állandóan a pályaszélre szorító, vagy a futottak még - kategóriába soroló fejlődési életprogramom által biztosított lehetőségekkel, és az ezzel meredeken szemben álló „valamivé válási” szemtelen ambícióimmal, nem is csoda, ha ilyen beavatási élmény és ilyen Jézus-találkozó jutott osztályrészemül. Most, valahányszor eszembe jut az Edua halálakor átélt borzalom, csakis ezzel, a meredek beavatási álmommal hozhatom összefüggésbe. Úgy tűnik, mintha szelíd felkészítő lett volna a hegyek csendjében látott álom, a megértési és elengedési önmegbocsátási képességeimet végső próbára tevő későbbi eseményekre. Nem tudom, hogy ma készen állok-e mindenre, például egy magas hídról való vízbeugrásra, de azt tudom, hogy a kegyetlen próbatételeim csak akkor érnek véget, ha Júlia is képessé válik a kauzális hibabelátásra, a spirituális sorsértelmezésre és az annak megfelelő belső és külső felelősségviselésre. Másrészt azt is megértettem a gyászév eltelte után, hogy csak és csakis azt a jelenséget engedhetem el, amit jól megfogtam, amit teljes mértékben megértettem, átvilágítottam. És viszont: ami csakugyan és lényeg szerint nagyon fontos számomra, mint a gyermekem például, azt igen erősen meg kell fognom, addig, amíg én felelek érte - spirituálisan is az életterembe kell vonnom - mert különben idejekorán elveszíthetem. A hatmilliárdnyi individuumra oszló és szaporodó emberiség az egyetemes törvényekben szerinti megvalósulása a Teremtő első látomásának: Adam Kadmonnak. Ez, az öröklétben élő emberi ősidea a téridő jelenében egyénekre atomizálódva létezik és határtalan számszerűségében materializálódva, igen lassan tudatosodik. Így vagyok önkéntelenül állandó kapcsolatban a földkerekség minden személyével és a teremtés minden lényével. Rajtam, személyes éberségemen múlik, hogy milyen szinten és milyen finoman: erősen tudatosítom magamban ezt a tényt és rajtam múlik az is, hogy mire használom ezt a felismerést. Személyi gőgöm, a becsvágyam és a hiúságom könnyen megzavarják ezt a finom kapcsolatot, mint ahogy megzavarta évezredeken át a legjobb tanítók szellemét is. Tudatában vagyok, hogy öntudatlan és önkéntelen spirituális kapcsolatok szintjén, kölcsönös befolyásoltságban állok a gyilkosokkal, az alattomos intrikusokkal, a misztikus szélhámosokkal, a közömbösekkel, a terroristákkal, a monomániás kételkedőkkel, a hipokritákkal, a bőszült gyűlölködőkkel, az őrültekkel: a kurvákkal és a vámszedőkkel is, ebben a mentális - emberi-isteni masszában. Ez nem azt jelenti, hogy nekem is gyűlölködővé, érzelgős, vagy absztrakt intrikussá, misztikus szélhámossá, fanatikus vagy karrierista népvezérré, adóztató-áldoztatóvá, kegyetlen terroristává és tévelygő áldozattá: kurvává és vámszedővé kell lennem, mint ahogy Jézus sem lett az, miközben velük érintkezett. Csupán azt jelenti, hogy nincs helye bennem az önérzeteskedésnek, sem a vallásos képmutatásnak, sem az elitista finnyáskodásnak, ahogy nincs helye bennem az ellenség- képzeteknek sem. Az ellenség ugyanis lényeg szerint mindig én vagyok, mint ahogy gyökereim és eredetem szerint a barát, a szerető, a testvér, az apa és az anya is én vagyok. Az emberiség sok ezer éves kábulatából fel ébredni nem akaró szegény édesanyám is én vagyok, de az életüket huncut hazudozásokkal és szakemberi-hamisításokkal megnyerni akaró Fekete házaspár, azok ügyvédje és az általuk lefizetett törvényszéki bírónő is én vagyok. Ez a tanítványok lába megmosásának a szimbolikus értelme. Az alázat: a beismerés - A befelé történő megismerés: a felismerés! - a mentális csöndnek a feltétele. Ezt, a minden külső zaj és zavar ellenére fenntartott, a zavarmentes belső és külső információ-áramlást biztosító szellemi alázatot kell megszereznem. Ez a harag, düh, méreg, gyűlölet, és neheztelés- mentes, belső és külső béke-állapot, a természeti létemet meghaladó spirituális kommunikációnak, az egyetemes elmével való kollaborációnak az elsődleges feltétele. Ennek az állapotnak a kifejezője a hullámtalan tenger. Ezt a hullámtalan tenger-állapotot viszont lehetetlen elérni mindössze remetéskedve, az igazságért való nyílt és bátor harc vállalása nélkül. Ezért a keleti remeték egyben harcosi kiképzésben - harcosi beavatásban is részesülnek. Ezért a szigonyos Neptunusz a létóceán egységét biztosító éberségnek: az isteni szeretetnek a bolygója. Pál apostol Szeretet himnusza talán a legsikerültebb megfogalmazása a Szeretetnek, de ezen a helyen Pál csak a Szeretet lényegére koncentrált és annak ellenére, hogy máshol beszél a kutató értelem Isten örvényeit is átvilágító szerepéről, elmulasztotta a Himnuszba befoglalni, hogy ember számára Fény nélkül, vagyis az értelmi tevékenység által biztosított szellemi világosság nélkül, lehetetlen megvalósítani a Szertetetet. Ennek következtében a dogmarendszerből és hívei gondolkozásából a gnózist kiirtani igyekvő egyház által irányított kereszténység, a történelem folyamán a irtózatos gyűlölet-formákat élt át (vallásháborúk, nacionalizmus, világháborúk, deportálások, gázkamra lágerek, stb.) és a Fénytől való félelmében létrehozott egy Szeretet és Fény nélküli, mindent a gyakorlati észszerűségre alapozó, technikai-tudományos civilizációt. A Fény nem az agytevékenység eredménye. Nem az intellektuális műveletek következménye, hanem fordítva: az agy intellektuális képessége (az intelligencia) a Fénynek egy megnyilvánulása, aminek a Szeretet nélküli aktivitása szellemi elsötétedéshez, luciferi rendszerek és személyek születéséhez vezet. A Fény Szeretet nélkül sötétséggé és őrületté válik, a Szeretet Fény nélkül bomlássá, rothadássá és kábulattá: sátáni erővé válik. Ha a Lilith befolyása alá kerülő Fény öncélú (részleges) és nem az egész sors átvilágítására irányul, a hozzá csatolódó Szeretet is hamissá válik, aminek következtében hamis egységet hoz létre. Ennek a sátáni egységnek előbb - utóbb meg kell bomolnia, tragikus események árán is, mivel akadályozza a valódi egység megvalósulását. Még a kegyetlenség sem képes annyira felkavarni az infernális erőket, mint a hamis egység-állapotok igazsága. Ezért a Bolond köpik a kényelem-szolgáló, érzelgős szeretetre.
_________________ Nem arra való a gondolkozási képességünk (kincse),hogy a pokollal (a karma hazájával) való kapcsolatunkat fenntartsuk általa, hanem arra, hogy Isten Országát megkeressük.. Kozma Szilárd asztrológus - http://www.kozmaszilard.hu/
|