A megváltás-tudat, nem a zsenik fényvillogása, nem a művészek és nem a széplelkek kozmikus geometria- és örvényélménye. Nem az érzelmektől lobogtatott lelkek égető szeretete és nem is az objektív sors-elemek rendszer-logikája: nem az örvény és nem a tőrvény, és nem csak az őserők és az őstörvények összhatása együttvéve, hanem ennél sokkal több! A Bolond-ébersége tehát, nem azonos az absztinens-józansággal, de az ő ébersége a pragmatikus józanságnak is ellentéte. A józanság mindössze a kábulat és a káprázat utáni kétségbeesett egyensúlykeresés erőltetett feszültsége. A józan tudatállapot mindössze a szédület ellentétes véglete és ezért még az uroborosz köréhez tartozik, vagyis az élet megnyerési lehetőségébe vetett tévképzetek köréhez. Az éberség a teremtői és a megváltói azonosság- tudatból eredő, külső és belső kiegyenlítési képességek tudatos gyakorlása, amely a személyi felelősséggel járó életfeladat felvállalása és elvégzése után jöhet létre a tudatos vezeklést és az abszolút- meditációt gyakorló személy lelkében. Az éberség csak és csakis a külső istenfüggőségből, illetve a Jézus-függőségből, a Jahve, Buddha, Krihsna és az Allah függőségből kijózanodott Bolondnak az egy-egész öntudati állapota. Az éberség a megváltó imagináció-tisztulás következménye, aminek a teljes gyógyulás: a test feltámadása a legbiztosabb külső jele. Az éberség a vallásos elemektől megszabadult hitnek a következménye. Bolond az tehát, akiben az abszolútum világ-szülő mágikus szeretet-ereje végérvényesen kivirágzott. Ő az, akinek a görcs-mentessé vált lelkében, a Szeretetben oldott, minden káprázattól és kábulattól mentes – Még a kivételezettség, vagyis a szentség kábulatától is mentes! - isteni igazság szelleme gyökeret eresztett. Mint felelősen teremtő lény, részt vesz az élet-játszmákban, de a hosszú beavatás évei alatt szerzett öntudata érinthetetlenné érlelődik az őssóvárgás és a hiú becsvágy befolyásával szemben. Ő az, aki tudja, hogy a Fekete Örvény általi befolyásolhatatlanság tudatállapota a mennyországba való bejutás első feltétele. Hogy a mennyország nem hely, hanem állapot és csak következménye annak, amit a Lilith-mentes létezésre való sok éves törekvéssel, a görcsmentes éberséggel mindenki, aki nem agysérült, és aki az életfeladatait is felvállalja, elérhet. Mert a Bolond végül, az a bolond ember, aki nem a földi feladatait, hanem a világi és a az égi csábításait tagadja meg, anélkül, hogy a földi feladataiban elsüllyedne, mivel megértette, hogy miért boldogok az igazsággal szembenézők, és miért az övék a mennyek országa. Olyan finom többlet-állapot jelenik meg a nyugodt Bolond személyében, ami egyesíti is, de ugyanakkor meghaladja a mágikus zsenialitást. Valami, ami egyszerre sejtelem és bizonyosság. Sejtelem arról, hogy lehetséges az a mindenek fölötti léterővel egyesülni, aminek a hátterében mindaz a vétek, amit az ember a külső és a belső világában elkövet, jóvátehető. Valami, amitől mindaz a nyers borzalom, amit a világ rendszere őröl - minden vallásos áhítat és tudományos okoskodás ellenére, sőt, néha éppen azok hatására! -, megtörténhet. Valami, ami nem robban fel még attól sem, hogy a tudós és a vallásos embernek még most, a végső időkben sem bénul le az öncélú élvezet-vágya, az anyagi kényelem- és biztonságvágya: a megváltás elleni berendezkedési vágya. Valami, ami nagyvonalúan eltűrheti, hogy miután az élvezeti, a kényelmi és a biztonsági vágya kielégítése következtében, a komolykodó, ostoba tudósok megbetegszenek, impotenssé és meddővé válnak, drága orvosságok és hiper - okos terápiák és berendezések segítségével meggyógyulhassanak és folytathassák a létrontó tevékenységüket. Létezik tehát egy abszolút értelem, egy olyan spirituális erő-tartalék, aminek a fedezetében végbemehetett az ózón-réteg kilyukasztása. Az Isteni értelem, aminek az alapján naponta megtörténhetnek a civilizáció bölcsőjében a gyilkos és az öngyilkos merényletek, és szerte a világon a gyermek-rontások, miközben folyik az iparosok és a kereskedők érdek-harca a teremtés eredeti rendeltetése ellen: a megváltás ellen. Valami, aminek a hátterében folytathatják az ostoba és kegyetlen állatkísérleteiket a tudósok, és tovább vallathatják a gének rejtélyét az egyetemes gyógyszer, és az elixir megtalálása reményében. - Vagyis az isteni törvényeknek a kijátszási és legyőzési lehetőségének a reményében. Létezik a hetedik, vagy a tízedik mennyországban egy isteni tartalék, aminek az alapján a földön, ezen a picinyke létékszeren még mindig végbemehet a biológiai és a lelki teremtőerők automatizmusát kihasználó testi boldogság döppingje. Valami, aminek az aranyfedezete alatt zavartalanul folytatódhat a lélek-instruáló vírusokat és a halálos betegségeket legyőzni igyekvő, tudományos csoda-terápiák előállítási láza, a megváltás kényszerétől való védekezési lehetőség reményében. Valami, amit a legnagyobb bolondság a földön, mivel emberi érzékelés fölötti és ésszel indokolatlan öröm-érzet. - Ebből a titkos erőforrásból táplálkozik a Bolond. Ez a titkos erőforrás biztosítja számára, a mániáktól és minden lelki függőségtől való mentességet. Ez, a nyugalom- és örömforrás biztosítja eme szerető értelem számára a Bábeltorony építések tragikus eredményein még csak el sem szomorodó, örökös derűt, a beavatkozási vágytól mentes nyugalmat, az ambíció- és közömbösségmentes szeretet másállapotát. Másfél ével azután, hogy a bumfordi Annácska, mint egy pezsgősdugó, a reflexből a Júlia hasa alá nyomott tenyeremben landolt, kétségtelen jelét adva annak, hogy épen és egészségben megszületett, sikerült megfestenem az első, nem egészen jól sikerült Bolond-képet. Az Annácskához majdnem hasonló módon született Orsolya születése után is festettem egy nőnemű Bolondot, amely Júliához volt hasonlatos, de annak a szemfenekén pislákolt a férfigyűlölet. Mivel a harmadik az Isten igaza, nagy gonddal nekifogtam vázlatokat készíteni a harmadik Bolond-képhez is, amely immár a Júlia és az én arcvonásaim együttesét viselné a földi üdvözültségében. - Igen barátom, joggal élsz a gyanúperrel: egy kissé megcsúszott eszű személy által írt könyvnek a végére jutottál. De afelől is biztosítlak, hogy senki nem lehet boldogabb nálam, mint amikor a homlokával már az államig érő, csacsogó Verácskával és az ambíciós Annácskával Istenhidege főterén vonulunk haza karate edzés után. És nincs nálam boldogabb férfi, mint amikor a Júliánál levő kisebbik lánykák betörnek a szobámba és ölelgetéseikkel megfojtanak, valahányszor hétvégeken „összejön a család”, és elmondják a fontosabbnál fontosabb óvodai híreket. És lehet kacsalábon forgó palotád és lehetnek milliárdot érő kötvényeid, banki betéteid, csilloghatnak hatalmad jeléül a vállapodon ezüst, arany, vagy akár gyémántcsillagok is, mert nem hiszem, hogy boldogabb lehetnél mint én, amikor tévénézés közben leülök és a gyermekeink átölelik a karomat, a derekamat, és „felmásznak rám” és huzigálják a hajamat, az orromat és a fülemet a szent megismerés szellemében. De főként, amikor a két és fél éves Napék elcsórja az asztalra tett almámat és a harci zsákmányával diadalittasan visítozva fut végig az előszoba-folyosón. Hát ez a Mózes által megsejtett ígéret földje és ez Jézus által megálmodott királyság barátom. És ez a mennyek országa, amiért az ember fia vállalta a kereszthalált. Ez az Isten igéje. Istennek és Eduának legyen hála!
_________________ Nem arra való a gondolkozási képességünk (kincse),hogy a pokollal (a karma hazájával) való kapcsolatunkat fenntartsuk általa, hanem arra, hogy Isten Országát megkeressük.. Kozma Szilárd asztrológus - http://www.kozmaszilard.hu/
|