XII. fejezet: A többgyermekes családi modell
A XX. századelőn még természetes, megszokott, mindennapi látvány volt a hét-nyolc vagy akár több gyermekből álló család, és az egyszerű emberek éppenséggel arra az asszonyra néztek furcsálkodó, ferde szemekkel, aki nem ezt a modellt követte, hanem a tudományos forradalom, a civilizált Nyugat női emancipációs mozgalmainak a hatására, megpróbálta pragmatista módon, különféle gazdasági vagy érzelmi ürügyekre hivatkozva, úgymond “kézben tartani “ a családi szaporulatot.
Manapság már nem gyermekáldásról beszélünk, hanem gyermekvállalásról, családtervezésről, de ettől még nem mondható el az, hogy ezzel az ésszerűen betervezett életvitellel boldogabbak, egészségesebbek és gyarapodóbbak lennének az emberi közösségek, mint a tudományos technikai szervezettség helyett “csupán “ az isteni gondviselésben (a természeti törvények szintjén nyomon követhető egyetemes törvényekben) bízó őseik. Amikor az orvostudomány hívei azzal érvelnek a korszerű betegellátatás, klinikai szüléslevezetés “normalitása “ és megkérdőjelezhetetlen egészségessége, biztonságossága mellett, hogy régen, a századfordulón minden tíz otthonszületett gyermekre kb. három-négy újszülött- vagy kisgyermek-elhalálozás jutott, nem beszélve a szülési komplikációk miatt, az otthoni körülmények között, mindössze egy bábaasszony vagy néhány női rokon segítségével lezajló szülésbe belehalt asszonyokról, elfelejtik megemlíteni azokat a szinte mindennapos gyakoriságú eseteket, amelyekben a mezőn dolgozó asszony munka közben szülte meg a gyermekét, ruhába csavarta, majd dolga végeztével, este már másodmagával tért vissza a családi házba. És még ha történt is magzati elhalálozás vagy néhány kisgyerekhalál, a tízből hat-hét életbemaradt gyermek igazi népszaporulatot jelentett a mai átlagos nyugati gyermekszülési mutatókkal szemben (1,2- maximum 2,3 az európai statisztikai átlag alapján) Annál szomorúbb ez a statisztika, minél reálisabbak a számok, amelyek alapján készült, mert ez azt jelenti, hogy azok az örökletes gyermek- és életellenes programok, amelyek a szülési komplikációk és mazgati-kisgyermeki, esetleg anyai elhalálozások állnak, már jóval a századforduló előtt, a XIX. század második felében elindultak, mindjárt az első gőzgépek feltalálásának az idején, amikor az emberi (spirituális) és természeti (anyagi) világ egysége a különféle természet-kizsákmányoló, gazdasági spekulációk hatására megbomlott. Az ész egyeduralmának hajnalán, az ipari forradalom kezdetén a külső természet összezavarásával egyidejűleg az ember belső természete (életképzelete) is megzavarodott - a női létre vonatkoztatva ez azt jelentette, hogy a szülésről, mint szakrális teremtési aktusról szóló tudás (amelyet az archaikus közösségek szellemi erkölcsrendjét elkorcsosult szokások, babonák szintjére degradáló primitív törzseknél még kamaszkorban vagy legkésőbb a házassági ceremóniát követően különféle “asszonyavató “ rítusok formájában örökítettek át a női utódoknak) és a konkrét, fizikai szülésfolyamatokról, a szülő nő és az őt segítő személy (kezdetben az apa, majd a női rokonok, javasasszonyok) gyakorlati szerepéről szóló tudás elszakadt véglegesen egymástól, sőt már a spirituális vetület teljesen homályba veszett, és maradt az orvosi segítségben való vak reménykedés.
Talán megfogalmazódik némely kritikusan gyakorlatias olvasóban a kérdés: vajon szükséges ebben a fejezetben is, amely állítólag a családi életről fog szólni, újból pellengérre állítani a nőgyógyászokat? És vajon, egy tudomány előtti “sötét “ világba kellene visszatérnie az emberiségnek, hogy paradicsomi állapotban élhessen ismét? Nem is beszélve azokról a vallásos lelkületű olvasókról , akik talán egyenesen istenkáromlásnak találják majd mindazt, amit az örökletes romboló programok eredetéről és a női-családi egészségre való kihatásaikról leírtam. Már látom is a méltatlankodó tekintetüket: milyen jogon szólhat bele ez a nő abba, hogy hogyan rendezi az Úristen ezt a világot? Hogyan adhat olyan élet-halál kérdésekre magyarázatokat, amelyekre a választ csakis a Fennvaló tudhatja? De ugyanígy méltatlankodó fogadtatásra találhatnak ezek a fenti eszmefuttatások a tudományos megváltásban hívő olvasó személyében is, aki talán, ha volt türelme végigolvasni a könyvet, most azon morfondírozik, hogy vajon a szülési komplikációk, a családi betegségek és szerencsétlenségek tényleg megelőzhetőek pusztán “spirituális alapon “, néhány csillagászati bolygóállás és egy pár születési adat alapján? Az én kismedencegyulladásaimnak, méhrákomnak, meddőségemnek, stb. nagymamám, dédnagymám lenne az oka, vagy saját magam lennék felelős a betegségeimért azáltal, hogy akkor akarok gyermeket szülni, amikor késznek érzem rá magam és annyit, amennyire képesnek érzem magamat? És, vajon, akkor is gyermekszülésre köteles egy nő, ha a megfelelő körülmények nem állnak a rendelkezésére a családja fenntartásához? Nem felelőtlenség ez?
Kedves olvasó, ha Önben is megfogalmazódnak most ezek a kételyek, akár tudományos, akár vallásos meggyőződése miatt, kérem, lapozzon vissza ismét a első fejezetekre, oda ahol a pozitív hitről és az emberi (női) lét értelméről, a gyermekáldásnak az ember szellemi fejlődésében betöltött szerepéről írtam. Ha továbbra is kételkedik ezekben a, több ezer éves szellemi hagyományokban megőrzött és továbbörökített, egyetemes létigazságokban, válaszoljon csak a saját lelkiismeretének, de őszintén arra a kérdésemre, hogy: tényleg boldogabb-e így, gyermek nélkül vagy egy gyermekkel, mint amilyen esetleg kettővel-hárommal lehetne? Vajon a “megspórolt “ gyermekáldással nem sorvasztotta el egyben az örömöt, az áldást, a szeretetet is az életében, a lelkében?
A civilizált fogyasztói társadalom elsődleges vezérelve a gazdasági érdek, az egyéni érvényesülés. A pénz világának egyetlen pozitív hatása a női létre a személyiségtudatukban egyre erősebbekké váló, öntudatos, magabiztos asszonyok megjelenése a demokratikus társadalomban, akiknek a szabad önkifejezéshez, autonóm, kreatív önbecsüléshez épp annyi joguk van, mint a férfiaknak. A nőnek valóban szüksége van az önálló személyi öntudatra, de nem érvényesítheti a férfiak intelligenciájával vetekedő észképességeit az egységbontó és egységteremtő szeretete, az örökérvényű, bármiféle civilizációs konjunktúrától független, életadási és életmegőrzési istenanyai rendeltetése rovására!
A vezérelvek, a szokások és az életkoncepciók, amelyek meghatározzák cselekvésmódunkat, emberi kapcsolatrendszerünket csupán annak a mágikus életképzeletnek a természeti megnyilvánulásai a személyi mentalitásunk, gondolataink, érzelmeink szintjén, amelynek képei és képzetei a tudattalan spirituális memóriánkban átöröklött, bevésődött érzelmi-gondolati tudatmintáit tartalmazzák családi karmánk, sorsprogramunk négy-öt generációs története szerint. A mai világban a legkönnyebb a pénzre hivatkozva elmenekülni a gyermekszüléstől, a házassági-családi élettől való félelmeink, negatív belső képeink elől. Mindenki megértően rábólint a gyermekszülés halogatására feljogosító, “sajátos “ helyzetünkre: “- Igen, önök, most tényleg nem engedhetnek meg maguknak még egy éhes szájat, még két év gyereknevelési szabadságot, még több anyagi és egészségbeli kockázatot, nehézséget. Igen, X. tényleg nem az az ember, akivel családot lehetne alapítani. Igen, ha most “lebabázol “, lőttek az ígéretes munkahelyi előmenetelednek, gyermektelen kollegáid egyhamar “leköröznek “ “. Ezek az érvek kibékíthetőek egyeseknél még egy “nem kívánt, beakadt magzat “ eltevésének fájdalmas lelkiismeret-furdalásával is. Amit jobbik esetben legalább a nő érez, de legtöbbször épp olyan gépies tényként könyveli el a spekulatív eszével ő is ezt a “balesetet “, mint ahogy azt a napi száz vagy még több abortuszt elintéző nőgyógyászok teszik. A szellemet azonban nem lehet becsapni. Szintén metafizikai alapigazság az az általánosan megfigyelt tény is, hogy csak azoknak a nőknek jelentkeznek előbb-utóbb különféle nőgyógyászati panaszaik, akik, bár rendszeres szexuális életet élnek, de mindvégig védekeznek, és huzamos időn keresztül ellenállnak a megtermékenyülésnek, gyermekszülésnek. Kiegyenlítődés ugyanis nem létezik a teremtésben való részvétel nélkül. Ezért örömtelen a gyermekáldás nélküli ember élete, bármekkora kulináris vagy szexuális és egyéb anyagi, művészeti, spirituális extatikus élményekben és élvezetekben is legyen része az illetőnek. Ezért épp annyira hiteltelenek a gyermektelen politikusok, mint az ugyancsak gyermektelen, sőt gyakran még párkapcsolati életet sem élő misztikus mesterek, beavató guruk.
A jó családi élet alapja a jó házasság, mint ahogy a könnyű, komplikációmentes szüléshez is egy harmonikus, folytonos szerelmi-szexuális viszony szükséges. Hamvas Béla írja a Szarepta c. esszéjében, hogy a házasság az igazságviszony helye. Ez ugyanaz a metafizikai alapigazság, mint amit a hét egyetemes törvényt megfigyelő és megfogalmazó hermetikus bölcsek ezekkel a szavakkal írtak le: “csak egymástól jól elkülönített elemek egyesíthetők “. A jó házassághoz is egység kell, nem egyenlőség. Vagyis az, hogy a két ellentétes nemű lény egymás személyiségét tiszteletben tartva, egymás szabadságát nem korlátozva, egy átvilágított, spirituálisan termékeny, kreatív kollaborációs viszonyban éljen egymással, a kölcsönös felelősségáthárítás, vádaskodás, neheztelés, korrumpálás, manipulálás és átverés helyett. A két ember közötti teljes értékű kiegyenlítődés és harmónia úgy jöhet létre, hogy a nő elkényelmesedésre, eltespedésre, korrupt, hamis boldogságra, rejtőzködésre való késztetéseit oldja a férfi magasrendű, spirituális értékeken alapuló erkölcsi alapállása, leleplező és átvilágító igazságszenvedélye, következetessége, értelmi világossága. A nő pedig az éber odaadási-megtermékenyülési készségével és pozitív, éber szeretet-képzeletével a férfi tüzes kalandorkodási, világhódítói ambícióit, ideáljait, becsvágyát és gyakorlati tettvágyát, beavatkozási észmanővereit, spekulációit egységbe vonja, lenyugtatja és szeretettel feloldja az egoista birtokbavétel szándéka nélkül. Az igazi szeretet nem az, amelyik megköt és lebilincsel, hanem, az amelyik felszabadít. Ezért nem jönnek be rendszerint azoknak a nőknek a számításai, akik azzal a rejtett vággyal szülnek gyermeket, hogy ezáltal a férfit magukhoz kössék és hatalmukba kerítsék. Ezt az “amazon“- típusú férfi-lehengerlési stratégiát azonban már három-négy gyermekkel nem lehet elég sikerrel alkalmazni, hiszen minden gyerekszüléssel nemcsak a nő válik kevésbé egoistává (képessé válva az öncélú szeretet-kapási vágy helyett az odaadó empátiakészségre és áldozatkész önuralomra!), hanem a férfi is lazább, oldottabb lesz és már kevésbé lehet őt érzelmi zsarolásokkal, kényeskedéssel, anyakirálynői szeszélyekkel manipulálni. Ezért annyira “közkedvelt “ a civilizált, fogyasztói létben a minél szűkebb érzelmi viszonyrendszerre korlátozott magánélet: egyedül, egy kutyával, egy pár alkalmi barátnővel \baráttal, gyermektelen élettársi viszonnyal, vagy egy-két gyermeket vállaló, de rendszerint végül külön lakásokban, nyitott házasságban élő felekkel. A törékeny, nőiesen érzelmes anyai szív óhajainak és szeszélyeinek a mai modern humanista nevelésben részesült, a férfias határozottságáról, önérzetéről leszerelt férfi már nem tud ellenállni. És a szenvedés utólag valamennyi családtagnak egyformán kijut. A gyereknek azért, mert ő állandó hivatkozási alap, manipulációs hatalmi eszköz az apa irányításához, de tényleges figyelmet és a lelki-morális fejlődéséhez információkat, következetes neveltetést egyik szülőtől sem kapja meg. A férfinak pedig azért, mert nem tudja a sorozatos érzelmi zsarolások és humanista kényelem- és biztonság-igények közepette az édes otthon meghittségét, szeretetét, szabadságát, levegős élettel teliségét élvezni, mivelhogy a gyermeke anyagi boldogsága miatt aggódó és a családot konyhacselédként kiszolgáló mártírfeleség elvárásainak és neheztelő kritikáinak próbál megfelelni. De a legjobban szenved a nő, mert miközben állandó szeretetéhségét finom ételek és édességek nassolásával kell csillapítania, elhízottan, szexuális örömök nélkül (hiszen a szexualitás is egy jó hatalmi eszköz a kezében, amivel aztán előbb-utóbb impotenssé vagy hűtlenné teszi a férfit), makacsul visszatérő nőgyógyászati panaszokkal, az elkényeztetett egyszem gyermeke által terozizáltan kell élnie a külvilág felé tökéletesen, ideálisan, irigylésre méltóan szép házaséletét.
Akit kiszolgálnak az kiszolgáltatottá válik, hangzik a jól ismert mondás. Hangsúlyozottan érvényes ez a családi életre, amelynek a középpontja minden esetben a nő, ő a családi tűzhely melegségének, bőségének, áldásának a forrása. Vállalhat, gazdasági függetlenségéért harcolva, eltartói szerepet a férje mellett, vagy megmaradhat háziasszonynak a munkavállalási időszakában az államnak lepengetett biztosítási összegek után járó gyesből éldegélve (milyen hatásos népességszaporító államgazdasági politika! Az eredmények leolvashatók a népességsorvadási statisztikákról!), a lényeg akkor is magasabb, spirituális szinteken van: a nő mágikus életképzeletében, éber odaadási készségében, szeretetében. Az anyagi javak, a bőség, az egészség folytonos beáramlása a családi otthonba a nő kezében (imaginációjában) van, annak függvényében, hogy egész lényével elfogadta-e az anyaságát, vagy védekezik, spekulál a további gyermekáldás ellen, esetleg a lelke mélyén már rég megbánta a házasságot, a családalapítást.
A pszichiátriában alkalmazott un. házasságterápiák alapstratégiája a két házastársnak a hosszú évek során egymásra kivetített, hamis elvárás-hegyeinek és a csalódásokból épített elidegenedés- és hazugság-falainak a személyes hibabelátás általi lebontása, a két partner közötti fájdalmas konfrontáció és egymásban való tükröződés, a rejtett sérelem-gócok felfakasztása. Hosszú, fárasztó módszer ez, és csak akkor eredményes, ha a rá vállalkozó felek készek a terápia során felszabaduló, elfojtott kreatív energiákat spirituális fejlődésük érdekében hasznosítani: elfogadni a házasságukban és a személyükben egyaránt lejátszódó változásokat, átalakulásokat.
Az örökletes programokkal dolgozó asztrológus ezzel szemben a házastárak születési képletét egymásra vetítve, a házassággal, szexualitással, intim párkapcsolattal kapcsolatos tévképzeteik dekonspirálásával (azok kauzális eredetének a tudatosításával) feltárja a kettőjük között lezajló kiegyenlítődési játszma, karmikus provokáció színezetét és feloldási lehetőségeit a két ember spirituális érettségi szintje és változtatásra kész hajlama függvényében. Ezen eljárás kevésbé fárasztó és mindössze két-három órás problémafeltáró beszélgetés után hosszú távú pozitív eredményekhez vezet, amennyiben az egyéni hibabelátás és a rejtett, zavaros sóvárgások, tévképzetek, előítéletek leleplezése megtörténik és a szerepek ismét a helyükre kerülnek. Mert a legtöbb házastársi-családi konfliktus és krízishelyzet, sikertelenség hátterében az összezavart, felcserélt, rossz helyen, rossz időben, rossz személlyel kiélt házastársi-gyermeki-szülői és rokoni érzelmek, elvárások állnak. A modern családi hierarchia zavaros, korrupt, kispolgári tradíciók szerint, vagy humanista, tudományos-vallásos téveszmék szerint megélt különféle “mártírszerepekre “ épül. Az anyós a felnőtt fiát akarja még mindig férjnek használni, mivel megszokta, hogy az a “gonosz “ apa manipulálása érdekében kiszolgáltatott kisgyerekként bármikor a rendelkezésére állott, a fiatal családfő, nem találva a feleségében az anyát, ő is az anyjához fut vigasztalódni, feltöltődni. És mivel a fiatal feleség sem találja magában az anyát, ő is a saját anyjához menekül tanácsért, vigasztalásért és továbbra is szövetségest keres benne a “gonosz “ férfiak ellen, a gyermeküket pedig mindketten partner-pótló foglalkozásként dédelgetik, kényeztetik, így kompenzálva a másik házastársnak szánt, de a komoly lelki erőfeszítések (őszinte önfeltárás, hibabelátás, odaadás, empátiakészség, stb.) miatt inkább a gyermekükre zúdított szeretetáramoltatást. Így akarjuk egymást megváltoztatni és boldoggá tenni, egyszerű “jóakaratból “, mert olyan nehéz lecsendesedni és a lelkiismeretünk hangjára figyelve, az egyetemes törvények rendje szerint élni. Ezeket a törvényeket a keresztény etika is egyértelműen megfogalmazza, különösen a házasság szentségére vonatkozóan: “Minekutána elhagyja a férfi az ő szüleinek a házát és ragaszkodik az ő feleségéhez. És lesznek ketten egy test és egy lélek. “- olvasható a Szentírásban. De az un. apokrif Evangéliumokban is ugyanez az erkölcsi alapállás fogalmazódik meg: “Amikor a kettőt eggyé teszitek, a férfit olyanná, mint a nőt, a nőt olyanná, mint a férfit, hogy a férfi nemcsak férfi legyen és a nő nemcsak nő legyen, hanem mindketten egyek legyenek, akkor mentek be a Mennyek Országába. “
Az életképzeletünkben levő belső zavar és korrupció felszámolása nélkül az életünkben, lelkünkben és testünkben lévő zavaros állapotokat, krízishelyzeteket sem tudjuk feloszlatni. Ez a belső megtisztulás a kiégetés vagy Calcinatio alkímiai műveletén alapuló kauzális önfeltárás és belső spirituális megújulás révén lehetséges, ezt a funkciót tölti be a modern, civilizált ember életében a spirituális asztrológia, amennyiben nem az élet megnyerésére, hanem a személyisége fejlődésére, a sorsa pozitív beteljesítésére használja, nem pedig jóslásra vagy felelőtlen mágiázásra. Ezt a magasrendű valóság- és önismeretet a legjobban azok a nők tudják felhasználni, akik az anyai élethivatásukat a párkapcsolati élet erőfeszítéseivel együtt vállalva, pozitív hittel és életszeretettel, bátran, éberen élve, kreatív személyi önkiteljesedést, önbecsülést találnak a gyermekkel való foglalkozásban és a partnerükkel való szabad, egymás spirituális fejlődését elősegítő, kreatív kollaborációban egyaránt. Erre a szilárd erkölcsi alapállásra építhető fel a többgyermekes családi modell, úgy, hogy az tényleg élettel, egészséggel és bőséggel teli legyen, és ne csak a külvilág felé mutatott látszatboldogság fiktív minta-házassága legyen, amitől a gyerekek szenvednek a leginkább..
A kistestvérke érkezésének időszakában (amelyet az előbbiekben említett okok miatt nem tanácsos hosszú évekig tudományos védekezéssel újra és újra időzítgetni a gazdasági vagy egyéb magánéleti körülményeink, terveink szerint) az anyának az elsődleges szerepe a család egységének a fenntartása a folytonos, éber, sem az apát, sem pedig a gyermeket túlságosan elárasztó, vagy kizáró, inkább egy általános életöröm és életszeretet, optimizmus szintjén megélt lélekjelenlét megvalósításával. Amennyiben az első gyermek gondozását és nevelését sikerült a két szülőnek a kezében tartania, megharcolva a “jóakaratú “ nagymamák, védőnők és egyéb jóakarók kéretlen tanácsaival, szuggesztióival, az egymásba vetett bizalmuk és a saját tudatos önismeretük elég erőt és bátorságot fog adni a következő gyermek(ek) ellátására és felnevelésére is. Ami pedig a testvérek közötti un. féltékenységi problémákat illeti, ezt a kérdést ismét csak a gyerekek horoszkópjának és egyéni természetüknek, fejlődési programjainak a figyelembevételével történő, következetes, nem is érzelgős de nem is kegyetlen, hanem arányosan, mindkét gyerek szükségleteinek megfelelően adagolt, éber szülői szeretettel lehet feloldani. Sokkal kevésbé jelentkeznek ezek a gondok azokban a családokban, ahol a természetcentrikus, az elemi tapasztalati lehetőségeket biztosító nevelés az apa határozott, hús-vér jelenlétével zajlik, az anya pedig egyenlő figyelmet szentel valamennyi családtagnak, de a szeretői minőségét az anyai mivolta elé helyezi, a testi-lelki jó közérzetének elsődleges forrása az apával való kiegyenlítődés, nem pedig a gyermekek öncélú kényeztetése. Így a gyermek is elfogadja az alárendeltségi szerepét, növekedésének arányában kisebb-nagyobb egyéni részfeladatok ellátására és valamennyi természeti lény (és így a kistestvérke) szeretetére, valamint önálló játékra, empátiakészségre, baráti kommunikációra, kíváncsi, de nem agresszív valóságkutatásra lesz képes.
Nagyon fontos szempont az imént említett, érzelmi-pszichológiai kérdések mellett a gyakorlati-anyagi vonatkozása a családalapítás kérdésének. A modern, gazdasági koncepciók szerint élő ember életében alapvető problémának számít az, hogy hány gyermek eltartását engedheti meg a jövedelmi kilátásai szerint a közeljövőben illetve hosszútávon. Amikor a régi öregek rosszallóan ingatták a fejüket, a gyermekek kevés számát firtatva, azért mondogatták azt, hogy egy gyermek az nem gyermek, és az baj, ha nincs elég, mert a gyermek az Isten áldása, mert ők még az ősrégi, egyetemes erkölcsi rend szellemében gondolkoztak, és nem a racionális-spekulatív lineáris logika felszínes látszat-igazságai szerint. Ezért tudták a gyermekek érkezést gazdasági előfeltételektől és a házastárssal szembeni humanista elvárásoktól mentesen igazi áldásként és nem pedig betervezendő teherként, kockázatként fogadni. A gyermek és az áldás számukra még egyet jelentett, olyannyira, hogy a házasságot is akkor tekintették áldottnak, megszenteltnek, ha legalább három gyermek született benne.
Szorongva hallgatom a főúton fekvő lakásomból a modern kispolgári lakodalmi menetek tülkölését (hangos kocsidudálással vonulnak végig az esküvői menet autói, megzavarva minden szombati csendes délutánomat), sóhajtva sok boldogságot kívánok magamban nekik, majd egy halk fohászt motyogok magamban értük: “Uram, adj nekik sok türelmet egymáshoz, persze mindenekelőtt saját magukhoz, és erős, egészséges gyermekeket, de minél hamarább, ha lehet. “ Mert tudom, hogy, ha a gyermek késik, az áldás is késik, és ha a gyermekszülés elakad, a testvérkék elmaradnak, az áldás is elmarad.
Nem vallásos bárgyúságból írom ezeket a sorokat. Az isteni gondviselés, amiben ezek a régi, csendes öregek hittek ugyanaz, mint amit a spirituális asztrológia az életfeladatok tudatos erőfeszítéseinek a felvállalása nyomán bekövetkező kiegyenlítődésnek, pozitív beteljesedésnek nevez. Amikor nem az én egoista rész-érdekeim szerint élek, hanem az egész lét érdekeit szolgáló életfeladataimat teljesítem, természetes, hogy minden segítséget meg fogok kapni hozzá, hiszen az életadásra kész asszony áldott állapota pontosan ezeknek a magasrendű egyetemes törvényeknek az oltalmát jelenti. Ez az áldott állapot nemcsak a fizikai szervezetünkben a gyermekáldás hatására bekövetkező megtisztulást, energiacserét jelent, hanem a gyermekszülés, gyermeknevelés során felszabaduló új képességek, kreatív energiák, új anyagi és spirituális erőforrások létrejöttét, új lét-lehetőségek, életkörülmények megnyílását is. Erről az áldásról beszéltek tehát a régi bölcsek. Az áldással pedig nem érdemes spórolni. A civilizált nők a gyermekszülő képességeik tekintetében messze “alulteljesítenek. “ És alábecsülik a családeltartási képességeiket is. Hiszen minden az imagináción múlik, nem pedig a gyakorlati lehetőségeinken. Azok csak alakulnak a belső képeink, előképzeteink szerint. A romániai átlagfizetések egyharmadából, köszönjük szépen, jól élünk, gyermeknevelési segély nélkül, mindössze az asztrológusi munkánkból, négy személyes családdal, útban a harmadik gyermekünkkel. Hogyan lehetséges az, hogy olyan sokat panaszkodunk a szegénységünkre, miközben felelőtlenül költekezünk valójában fölösleges, sőt káros luxuscikkekre, szivarra, alkoholra, kávéra, édességekre, ajándékokra, kozmetikumokra, stb. Amilyen zavaros értékítélettel él a modern fogyasztói koncepciók embere, sokáig kérdés marad a többgyermekes családi modell rehabilitációja - soha nem fogunk elég jól élni a gazdasági (valójában csupán egoista, kényelmi) szempontjaink kielégítéséhez, soha nem lesz elég időnk és elég pénzünk a sokgyermekes családhoz. Nem lesz pénzünk sem az egészséghez, sem a boldogsághoz, amíg életünk alapértékeit és vezérelveit gyökeresen át nem alakítjuk! A gyermek(ek)et nem szabad pénznyelő-automataként elképzelnünk, akire megszületésének, sőt, megfoganásának pillanataitól többmilliós összegeket kell költenünk, nem beszélve a majdani beiskolázási költségeiig, hanem, ha már anyagi szempontból vizsgáljuk a kérdést, pontosan fordítva: egy folytonos bőség-forrást (életöröm-, életenergia-, levegős, szabad szellemi frissesség-forrást) kellene lássunk benne. “Engedjétek hozzám jönni a gyermekeket, mert ilyeneké a Mennyek Országa. “- mondja Jézus. Nem érzelgős ömlengés ez, hanem a megismerésre nyitott, kíváncsi, a létezés egységét a felnőtt ember (az egyetemes rendet, a külső és a belső természetet öncélú létrontó logikájával még nem veszélyeztető szellem dicsérete. Az új, fiatal generációk feladata az elődök által felhalmozott és gyakorlati tapasztalatok árán megszerzett életigazságok, információk, anyagi-kulturális-szellemi eszközök átértékelése és újrahasznosítása, továbbfejlesztése az egész emberi közösség fennmaradásának és harmonikus létfenntartásának, vagyis az egyetemes létezés, a külső és a belső természet rendjének a helyreállítása érdekében. Ion Dumitrescu, a Bukaresti ELTA Szabadegyetem alapítója írja a Femeia (A Nő) c. metafizikai írásában (Revista Metafizica), hogy ezt a világot a nő tette tönkre, és a nőnek is kell helyrehoznia. Elmélyült spirituális-metafizikai ismeretek nélkül, bizonyára sok olvasó számára sokkoló, igazságtalan ítéletnyilvánításnak tűnnek ezek a szavak. Miért hibáztathatók minden rosszért ezért a világon a nők, a hőn imádott, áldozatkész édesanyák? Nem-e éppen fordítva, a férfiak gonoszsága, kapzsisága tehető inkább felelőssé a világban eluralkodott erőszakért, háborúkért, viszályokért, igazságtalan kizsákmányolásért? - kérdeznék most tőlem a szenvedélyes feministák. Tudnunk kell, hogy amikor a szellemi hagyomány a nőről beszél, akkor a két világteremtő princípium feminin elvére utal, még a Biblia Évájának esetében is, aki a bibliai történet szerint Ádámot a kígyó ármánykodó sugallata hatására az ősbűn elkövetésére csábította. Szimbolikus történet ez, mely nem konkrét személyekre, hanem az Isten képmására teremtett (világalkotó teremtőerőket magában hordozó és megtestesítő) emberi lény Szeretet-részének a korrupciójára, bűnbeesésére vonatkozik, amely aztán a Fény-részét is pusztulásba és romlásba rántotta - jobban mondva rántja most is, hiszen a teremtés folyamata újra és újra lejátszódik az isteni Logosz törvényei szerint, még most, ezekben a pillanatokban is. Azt kell megértenünk, hogy, a Fény Szeretet nélkül (vagy hamis Szeretettel) erőszakká, rombolássá, őrületté válik, a Szeretet pedig Fény nélkül (vagy hamis Fénnyel) sötétséggé, gyűlöletté, korrupcióvá lesz. A bűnös Nő szimbolikájának megfejtése az asztrológiában Lilith néven ismert tudattalan mélypont ismeretét feltételezi, amelyre az örökletes programokról szóló fejezetemben utaltam már. Számolni a Lilith-el, a “minden jónak elrontójával “, a személyi horoszkópunkból konkrétan kiolvasható másság utáni sóvárgás személyiségünkre, alapkésztetéseinkre, érzelmeinkre, vágyainkra kifejtett hatásával annyit tesz, mint állandó belső önvizsgálattal (rendszeres naplózás, meditáció, horoszkópismeret segítségével) “nyakon csípni “ a lelkünk mélyén ármánykodó ördögöcskénket, amely arra kísért, hogy a lelkiismeretünk szerinti erkölcsi alapállásunkat feladva, az élvezet-, kényelem-, szórakozás- és csalás-vágyunknak engedjünk és az életfeladataink következetes vállalása helyett öncélúan szétfecséreljük a kreatív energiáinkat, a hangulataink, zavaros, személytelen kéjvágyunk, öncélú bebiztosítási vágyunk, ellenőrzési-uralkodási ösztöneink, csalási-félrevezetési késztetéseink szerint éljünk. A gyermekáldás, mint teremtési folyamat a tudattalanunkban a Lilith által keltett feszültségek, feloldatlan krízis-állapotok, határhelyzetek kiegyenlítése érdekében történik az egyetemes törvények működési mechanizmusa szerint. A nő, a mindenható, félelmetes erejű mágikus teremtőképességével egy új szellemi-lelki-fizikai struktúrát hoz létre, előbb a családdal, gyermekkel kapcsolatos tudattalan képzet-világában, majd a hozzá fűződő pozitív vagy negatív érzelmei, vágyai, ambíciói, gondolatai szintjén is. Ennek az új létformának a színezete (a megfogant magzat személyi struktúrája) és fizikai megszületésének körülményei egy az egyben az anyának a megfoganás időszakára jellemző lelki-szellemi állapotát, fejlődési szakaszát tükrözik majd. De a majdani születési képletet nagymértékben javíthatják a várandós nőben a kilenc hónap alatt a tudatos szellemi erőfeszítések hatására végbemenő pozitív belső átalakulások, viszont könnyen el is rontható egy kezdeti harmonikus állapot, amennyiben a fogantatás tudatosulásával beálló mentalitásbeli változások negatív irányban történnek: aggodalmaskodás, félelem, a szorongások elnyomása, a konfliktusok elfojtása, ellenséges, egoista kényelmi elvárások a környezettel szemben, az orvosokra áthárított felelősség következtében fellépő kiszolgáltatottság-érzet, hatalmi ambíciók a gyermek apjával szemben, túlzott önkímélés, önféltés, stb.
Azért tehető inkább felelőssé a nő a világ és a családi élet egészségtelenségéért, zavarosságáért, romlottságáért, mert ahogy ezt a korábbi fejezetekben, több helyen is kifejtettem, a mágikus természetű létezésben a központi hatalom a nő kezében van, mivel lényegileg, az életadási képességén keresztül sokkal erősebb képzeleterővel és materializációs képességekkel bír a nő, mint a férfi. Sőt, amint azt többször is kihangsúlyoztam, az éber anyai szeretet és képzelőerő, mint veleszületett képesség, olyan kimeríthetetlen energiaforrást jelent a nő és születendő gyermekei számára, amelyet a férfi csak majd apává válása után, a gyermek(ek)ért vállalt mentális felelősség hatására beinduló, hosszú távú következményekben való gondolkozás és keserves gyakorlati tapasztalatok (azok spirituális értelmezésével) árán szerezhet meg. Mint leendő vagy már gyakorló anyáktól, a mi nyugalmunktól, éberségünktől, önuralmunktól, tudatos szeretet-áramoltatásunktól függ az, hogy milyenek lesznek az utánunk következő generációk: áldás és öröm a Földnek, vagy egy újabb rákos daganat, ahogyan azt a környezetvédelem aktivistái, és a felvilágosult spirituális tanítók is állítják. És erre az “alapanyagra “ teszünk rá még egy jó pár lapáttal azáltal, hogy milyen értékek és vezérelvek szerint neveljük fel gyermekeinket. A nőnek, mint az egyetemes egységtudat és egységérzet, a Szeretet fizikai megtestesülésének az elsődleges feladata egy globális szintű, az összemberiség jövőjét érintő, hosszú távúan konstruktív, természetcentrikus, pozitív spirituális gondolkozás és életrend megvalósítása. Csak a nő rendelkezik ehhez kellő spirituális érzékenységgel, intuícióval, teremtőerővel és életadási képességgel, érzelmi-ösztönvilággal, a megfelelő biológiai szervekkel. De igazából csak legalább három gyermek megszülése és felnevelése után mondhatja nyugodt lelkiismerettel egy nő azt, hogy ezt a világfenntartó misztikus szubsztanciát, amiből keletkezett és keletkezik folytonosan a világ, saját lényén keresztül, a teremtésnek való teljes odaadáson keresztül, egész lényével átélte és realizálta: vagyis megtanult igazán szeretni. Akkor látszik egy nőn, hogy nem élte ki, vagy nem élte meg jól az anyaságát, amikor az élete derekán el kellene engednie a már felnőttkorba érkezett gyermekeit, és nem képes rá, nélkülük, az ők boldogságukért való aggódás, a róluk való gondoskodás nélkül üresnek és értelmetlennek érzi az életét. Szomorú látni az újszülött unoka körül izgatott, megfiatalodott frissességgel, a gyámoltalan fiatal kismamát félretuszkolva fontoskodó nagymamákat, amint próbálják a szerencsétlen gyermekre rázúdítani a megspórolt gyermekszülésekkel kiéletlenül maradt gondoskodási-táplálási, azonosulási-birtoklási anyai ösztöneiket. A baj az, hogy míg a XX. század vége felé egyszerű racionális megfontolások miatt nem szültek (több) gyermeket a nők, addig a III. évezredben már azért nem fognak (több) gyermeket szülni, mert nem lesznek rá biológiailag képesek, addigra teljesen elvesztik a biológiai fogamzóképességüket a nők, és meddővé válnak, a férfiak pedig a nemzőképességük elsorvadása miatt válnak terméketlenné. Ezen negatív degradációs, elsorvadási világfolyamat eluralkodáshoz - nem akarok szándékosan rosszindulatúskodni, de nézzük a nyugati technikai civilizáció szülészklinikai statisztikáit az egyre nagyobb arányú császármetszésekkel - a tudomány járul hozzá a legerősebben, azáltal, hogy a szülést egy pusztán biológiai rutin-beavatkozás szintjére degradálva, mindinkább elaltatja a nőben ezt a mágikus teremtői felelősségérzetet és képességet, ténylegesen kiszolgáltatva a magas szintű technikai védelmi apparátus ellenére is a szülő nőt a “vak természet “ szeszélyeinek (a nő tudattalanjában feltáratlanul maradt örökletes romboló programoknak, amelyeket a klinikai “terhesgondozás “ szűrővizsgálatai során “becsöpögtetett “ negatív szuggesztiók, szorongások csak tovább erősítenek), amitől eredeti célkitűzése szerint meg szerette volna kímélni.
Nem tudom, hány évtizednek kell még eltelnie ahhoz, hogy a nők nagy részében tudatosulhasson az, hogy a gyermekáldással kapcsolatos spekulációkkal valójában saját testi épségük, női szerveik egészségével játszanak, mindamellett, hogy ezáltal a már meglevő családjuk egészségét, jólétét is kockáztatják. De szeretném, ha ez a könyv, a férjem interneten és nyyomtatott formában megjelent anyagai, könyvei, valamint a és a hozzánk hasonlóan gondolkodók írásai legalább egy kis homályt szétoszlatnának abból a Női-anyai lélek körüli hamis rózsaszínfelhőből, ábrándképből, amit a civilizált kultúra alkotásai pingáltak róla. Szeretném, ha az eljövendő generációk, serdülő kamaszlányok végre megértenék és elfogadnák saját nőiségüket, és benne a potenciális, teremtő Istenanyát, mint legnagyobb kincsüket és vagyonukat, a méhükben megfoganni kész magzatot, mint boldogságuk és egészségük, életörömük elsődleges forrását.
_________________ Nem arra való a gondolkozási képességünk (kincse),hogy a pokollal (a karma hazájával) való kapcsolatunkat fenntartsuk általa, hanem arra, hogy Isten Országát megkeressük.. Kozma Szilárd asztrológus - http://www.kozmaszilard.hu/
|