ASZTROLOGOSZ, Kozma Szilárd - karma-asztrológus fóruma

Asztrológiai fórum: Kozma Szilárd és asztrológus-barátainak fóruma
Pontos idő: 2024.04.18. 03:42

Időzóna: UTC + 2 óra [ nyi ]


Fórum szabályok


"Széles az út amelyen el lehet indulni, de szűk az a kapu, amelyen be lehet jutni a Mennyek Országába."
"Sok a meghívott, kevés a kiválasztott." (Názáreti Jézus)



Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 5 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2019.12.13. 16:42 
Offline
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.03.11. 22:01
Hozzászólások: 4223
Tartózkodási hely: Csíkszereda
A Bolondság szakralitására való ráeszmélésem története:


Végző középiskolás – maturandus – voltam, amikor azt olvastam egy Csíki László – prózaversben, hogy talán nem véletlenül tisztelik és kezelik egyes természeti népek szentként az őrülteket. Érdekes módon, az indiai tehenek szakralitásához kapcsolódó hindu vallásos babonát elfogadtam, de az, hogy az őrültek olyan szentek lehetnének, mint amilyenek Krisztus urunk és Szűz Mária köré csoportosulnak, nem tudtam elfogadni. Picasso festményeiről készült reprodukciók megcsodálása után aztán, már annyit elfogadtam, hogy a bohócok melankóliájában kell lennie valami túlvilági jegynek, illetve erő-központnak, de aztán jött a nemzeti-szocialista román hadseregben való szolgálat élménye, ami természetesen fejére állított bennem mindent. Korábban ugyanis, el sem tudtam volna képzelni, hogy lehetséges embereknek (Tiszteknek és katonáknak egyaránt) annyi egymás szemébe és arcába mondott hivatalos és magán-hazugságot mondani? Abba, hogy Ceusescu és általában az elvtársak, ha da kerültek, na meg a tévé-bemondók és riporterek attól teljesen eltérőt mondtak,mm int ami a gyakorlati - tárgyi valóságban történt, bele nőttünk úgymond. De azt, hogy nap mint nap, és a magánbeszélgetésekben is mindenki tegye a hülyét és másról beszéljen, mint ami van és történik a valóságban, de mindenki, hát azt csak a hadseregben tapasztalhattam meg.
Ekkor sejtettem meg, hogy kell ahhoz, egyfajta bolond bölcsesség, vagyis egy intelligens bolondság, hogy ebben a hazugság-labirintusban ezek a hivatásos katonatisztek ezt huzamosan és természetesen gyakorolva el tudjanak igazodni, de a katonáknak is, ahhoz hogy az első nyolc hónapban, amíg a kiképzés tart, ne őrüljenek meg. Mivel, idealista lévén (költő) erre később jöttem rá, az első három hónapban szenvedtem is rettenetesen. Annyira, hogy amikor a szüleim meglátogattak és én megláttam őket, „meglett” férfi létemre el kezdtem sírni mind egy gyermek. Hogy miért azt nem tudtam elmondani, hiszen az egész egy rakás értelmetlenség volt a számomra, és sem édesanyám, sem a nevelőapám nem értették, hogy mi bajom lehet. Az utóbbi azért, mert gyermekkora óta sánta lévén, nem kellett soha katonai szolgálatot teljesítenie, pedig ízig-vérig harcias egy férfi volt. Éppen ezért nem érthette, hogy mi bajom lehet egy olyan állapotban és helyzetben, amiben ő szívesen részt vett volna. Ahhoz meg nem volt sem elég eszem, sem élettapasztalatom, hogy elmagyarázhassam: mi a különbség aközött, hogy mit képzeltem én, és mit képzel ő a katonaságról és aközött, hogy mi ez a, hadsereg férfias és harcias fegyelmi rendszerébe ültetett természetellenes kommunista korrupció és a természetes és „normális” román hazudozás között. (Négy év múlva aztán megértette, mert egy faluvégi fafeldolgozói fűrész-üzem vezető (főnök) lévén, nem töltötte a szombat-vasárnapokat a szolgálati lakásában, hanem haza járt a Csíkszeredai közös otthonukba, és ezen hét-végek valamelyikén a „munkásai” valami feketevágást szerveztek, illetve le is bonyolították az ö tudta nélkül. Nem csak rendőrök, de szekusok is kihallgatták ekkor, azzal a feltételezéssel, hogy az ő tudtával történt az erdőből törvényellenesen kivágott fenyőrönkök felszeletelése – deszkává aprítása. A legkevesebb volt ezen a kihallgatáson, hogy még a kurva anyját is emlegették, és persze kemény börtönévekkel fenyegették a nála jóval fiatalabb árvaházakból toborzott és erre, az árva-tudatukra alapozott kiképzésben részesült szekus tisztek. – Szegény sánta úriember, bírta egy-két napig józanul és tiszta aggyal, aztán szombaton, az lett az első hogy konyakot kért, mihelyt haza érkezett. Ekkor mondta el, hogy most már érti, hogy miért sírtam, amikor négy évvel korábban meglátogattak a engem a hétfalusi kis kaszárnyában.
Én viszont megértvén akkor, hogy a szüleim nem, hogy képtelenek lennének kimenteni abból az erkölcsi és ráció-ellenes, tehát:értelmi fertőből, de még csak meg sem képesek érteni, hogy mi a bajom, részben önvédelemből, részben túlélési és önmegőrzési ösztönből, meg próbáltam idomulni a környezethez és úgy tenni, mintha elfogadnám azt, hogy a teljes ignorancián alapuló, szövevényes hazugságrendszert én is el tudnám fogadni normálisnak. Persze, ez az elején nagyon nehezen ment, és két román kiképző-káplár ki is szemelt magának és ahol értek ott cseszettek, mondván, hogy őket nem tudom átverni: tudják, hogy valamiben sántikálok mindig, illetve, hogy hamiskártyázom. A tiszteket ez nem érdekelte, mert őket rengeteg minden nem kellett, hogy érdekelje, amennyiben mag akarták tartani a rangjukat és a fizetésüket. Egyikük pl. azért lett kegyveszett, mert merészelt elválni a feleségétől, aki a főparancsnok helyettesnek volt az elkényeztetett lánya. Arról – aki egyébként egy jóképű és délceg, tipikusan „igazi férfi” típusú személyiség volt. – mindenki tudta, hogy messze letehet arról a tiszti karrierről, amire egyébként a képességei szerint érdemesült lett volna.

Aztán valahogy leszereltem és haragudtam mindenkire aki nem harcol, vagy tesz azért, hogy a hozzám hasonló fiatal legényeket ne kelljen törvényesen behurcolni ilyen rettenetes helyekre teljesen ártatlanul. De elteltek az évek és én bele nyugodtam életemnek ebbe az első nagy sérelmébe, mivel egészen más, magánéleti kudarcokkal és sérelmekkel kellett újból és újból szembenézzek és azokat átvészeljem. Ráadásul, a leszerelésem után, tíz év múlva, az egész Románia olyan lett mint a Hétfalusi és a Predeáli kaszárnya, amely katonai egységeknek a kaszárnya-falai kitolódtak az ország határaira. Ez történt kívül. Belül viszont az történt, hogy a Ceausescu-jelenségnek a román néplélek valóság.ferdítő természete szempontjából történő tanulmányozása, a Rejtő Jenő összes regénye, Franz Kafkának a két híresebb regénye és a novellái, majd a Josep Heller 22-es csapdája elolvasása után, megértettem azt, hogy mi is történt igazából velem katona-koromban. Ti., azt, hogy amennyiben mindazt, amire e magántanulmányaimból rá jöttem, tudtam volna tíz évvel korábban, akkor az egy százalékát nem szenvedtem volna annyit a hadseregben. Hanem, ismervén az emberi őrületnek ezeket a szimptómáit és a román népléleknek ezt a hazudozásra és korrupcióra való természetes hajlamát, hogy ne mondjam: nemzeti karakterét megszabó ős-adottságát, felkészülvén minderre, tehát, vígan végig csinálhattam volna a román katonai élet c. játszmát és talán még élveztem volna is. Így viszont megrendülten és megtépett idegekkel utaztam haza Predeálról 1995 nyár elején, részben folytatván azt, amit ott megtanultam. Nem a hazudozást, és a mimikrizést, mert az továbbra sem ment nekem és nem is akartam, hogy menjen – Amiért aztán a szekusok is nagyon hamar kiszimatoltak, mint a kaszárnyában a kiképző káplárok -, hanem a cigarettázást és az alkoholivást. Nem nagy mértékben, de ahhoz elegendően, hogy ne tudjam könnyedén felül-játszani mindazt, amit akkor Romániában egy magyar költőnek felül kellett játszani, ha ép ésszel és normális lélekkel végig akarja élni az életét. Márpedig én azt akartam. Pontosabban: a 28 éves életkrízisem után, lemondtam az öngyilkosságról, mint megoldási lehetőségről. Sőt, még sikeres is akartam lenni, mint költő, sőt, még úgy is mint író, ami akkor abszolút nem lehettem, lévén, hogy erre semmi szüksége nem volt az akkori román államnak, és ez egy nagyon enyhe kifejezés. Mármint Romániában élő magyar írókra és költőkre. Ráadásul én, akkor még nem tudtam magyarul helyesen írni és ezért nem kaptam helyet egyetlen magyar nyelvű újság- vagy folyóirat szerkesztőségében sem. Nem, még azt követően sem, hogy megjelent az első veres kötetem és szereztem magamnak egy felsőfokú végzettségről tanúskodó üzemmérnöki diplomát is.
A Ceausescu korszak legsötétebb éveiben semmi mást nem lehetett csinálni a hétvégi sörözések és hét-közbeni a karate-edzésekre járások mellett, mint udvarolni és olvasni. Rengeteget olvasni. De nem csak egyéb híján olvastam és olvastam és olvastam, hanem azért is, hogy megkapjam a megoldást arra, hogy miként lehetek mégis boldog és elégedett, annak ellenére, hogy sem külföldre nem mehetek, sem irodalmi-sikerekben nem reménykedhetek. És éppen akkor, amikor utoljára engedtek ki Külföldre – Magyarországra (Meg vagyok győződve, hogy véletlenül, illetve, hogy elnéztek valamit az engem figyelő szekusok.), találkoztam és több napig együtt lehettem Zalán Tibor költővel a Debreceni Nagy László – napokon, aki kifejtette, hogy minden kísérletezés és törekvés ellenére, senki nem tudott írni magyar nyelven olyan regényt mint a Hamvas Béla Karneválja. És amennyire ez egyáltalán lehetséges, elmesélte annak valamennyire a rész-tartalmát. Azonnal keresni kezdtem, de nem kaptam meg, aztán valakitől ajándékba kaptam, de nem mertem a határon átvinni és rá bíztam egy dörzsölt Mo-i srácra, aki néhány hét múlva utánam kellett volna hozza, de állítólag elvették tőle a határon, de aztán mégis valaki más hozott egy példányt, egy fél évvel később. Azt falni kezdtem, de kiderült, hogy jelennek meg más Hamvas – könyvek is. A sorsfordító Hamvas – kötetet egy olyan Mo-i barátom „kérte ki” számomra az ő Csíksomlyói búcsúra érkezett csoportjából, akinek az arcára és a nevére ma nem emlékszem, de akinek máig végtelenül hálás vagyok. Ebben a Budapesti Vigília kiadónál megjelent Hamvas- esszéket tartalmazó kötetben ugyanis, a többi szakrális tartalmú esszé mellett, benne volt az Arleqin című – számomra újfent megrázó, Hamvas Bélai esszé.

_________________
Nem arra való a gondolkozási képességünk (kincse),hogy a pokollal (a karma hazájával) való kapcsolatunkat fenntartsuk általa, hanem arra, hogy Isten Országát megkeressük..
Kozma Szilárd asztrológus - http://www.kozmaszilard.hu/


Vissza a tetejére
  Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2019.12.13. 18:01 
Offline
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.03.11. 22:01
Hozzászólások: 4223
Tartózkodási hely: Csíkszereda
Emlékszem, ahogy vártam a sorban azt, hogy 1997nyarán, a Megyei Rendőrség épületében, vagyis, a Szekuritéteval egy helyen levő útlevélosztály várakozójában a mindenható hivatal ablakához érjek. Hamvasnak a Vigília által kiadott esszé-kötetében, más, csodás művek mellett található, Arleqinjét olvastam azért, hogy kibírjam a választ, amit tudtam előre: Nem kaphatok útlevelet. Nem, még annak ellenére sem, hogy Szentkuty Miklós írónak a felesége, Dollyka küldött hivatalos meghívót a 80 évesen. álmában elhunyt Miklós temetésére.
Amikor évekkel korábban megszerettem a Szentkuthy Szent Orpheusz Breviáriumait, még nem tudtam, hogy Miklós is, szakrális Bolondnak tekinti magát, de valahol sejtettem. Hanem csak akkor derült ez ki, amikor a Magvetőnél dolgozó, nála valamivel fiatalabb író barátja (Szalai....) felajánlotta, hogy elvisz hozza, hiszen az roppant furcsa volt (Sőt: hihetetlen!), hogy egy fiatal erdélyi költő rajong a Szentkuthy- folyam regényekért éppen úgy, mint a Sütő András drámákért, vagy a Farkas Árpád versekért. Persze, vittem magammal néhány géppel is leírt verset is, amit Miklóséknál hagytam, és amire néhány hónap múlva egy elragadtatott - elismerő... - levél és barátságra való felszólítás érkezett a Miklós részéről. De, mivel Romániába beállta teljes sötétség a szó szoros értelmében is, vele személyesen, többé nem találkozhattam.

Szentkuthytól tehát élőben láttam, Hamvastól részben meg meg is értettem, hogy milyen a Bolond, és persze, én is, olyan akartam lenni.

Azt nem tudnám megmondani, hogy ők mennyiben értették meg és élték meg mágikusan is, tehát egészen belül, a hitük szintjén, a bolondságnak azt a, mágikusan mélységes, boldog - krisztusi állapotát, amelyet úgy érzek én most, hogy megértettem és nem csak megértettem, de képes is vagyok meg- és átélni, és aminek nálam vannak kézzel fogható pozitív következményei is. Hiszen egyrészt, én egy nagyon beteges gyermek voltam, de a fiatal és a közép-korú felnőtt koromban is, bizony kellett feküdnöm t9bbször is kórházban, most viszont, nem kell már 28 éve. Másodsorban, Hamvasnak nem voltak gyermekei, Szentjkuthynak meg egyetlen régóta felnőtt lánya volt és az is Olaszországban élt minden szempontból az apjától függetlenül. Én viszont 67 évesen is, egy, mai szemmel nézve, igen nagy családot tartok fenn és közben karatézok, meg írok is, akárcsak ők, akik viszont nem kellett az életük utolsó negyedében másokról gondoskodniuk, de nem is vette őket körül közvetlenül annyi vidámság és szeretet.

Igen: az ők Bolondja intellektuális, vagyis, nem csak a politikai zsarnokságot játszodja ki a bolondságával, mint Hamvas, amikor földművelői - őstermelői igazolványt vált ki és el megy a sógora telkére fölművelőként gazdálkodni, hanem első sorban az intellektualizmus ellen lázad. De éppen amiatt, hogy lázad, nem lehet mágikus ereje. Az általam (is) megtestesített Bolond viszont szakrális és nem lázad már semmi ellen, hanem él boldogan - Igazán boldogan... - és ez a belülről tudatosan, de immanensen fakasztott boldogsága biztosítja számára azt a mágikus erőt is, amitől boldogan élhet az egész családjával. Ez a mágikus erejű boldogság, nem más, mint a Tabula Smaragdina théleszmája, vagyis: "minden erőben az erőnek az ereje". Így lehet istenien - krisztusian boldogan élni. Ez az evangélium - a jó hír. Ti., hogy bárkinek, akinek az elméje ép, el lehet ezt az egészséges bolond - boldogságot érni, amennyiben rászoktatta magát arra, hogy önmagának soha, semmiben ne hazudjon, mert az Igazság megvalósítása és átélése, éppen olyan fontos és éppen annyira elhagyhatatlan az életünkből, mint az Egyetemes Szeretet mélységes, és minél mélyebb átélése.

(Figyelem: időközben bizonyos részeket újra írtam és kiegészítettem. )

_________________
Nem arra való a gondolkozási képességünk (kincse),hogy a pokollal (a karma hazájával) való kapcsolatunkat fenntartsuk általa, hanem arra, hogy Isten Országát megkeressük..
Kozma Szilárd asztrológus - http://www.kozmaszilard.hu/


Vissza a tetejére
  Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2019.12.13. 18:26 
Offline
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.03.11. 22:01
Hozzászólások: 4223
Tartózkodási hely: Csíkszereda
II.


Tulajdonképpen nincs másról szó, mint a Názáreti Jézusnak az eredeti, igazán megváltó, de éppen ezért: még vallástalan beavatási tanításának a minél teljesebb megértéséről, illetve megismeréséről és személyes átéléséről. Vagyis: a személyes átélés segítségével történő, igazi – gnosztikusnak is nevezhető… - megismeréséről. És persze, arról a nagy-, sőt: a döbbenetes hasonlóságról, amit a paradoxális Jézusi kinyilatkoztatások metafizikai értelmezései és a Tarot ikonjainak (Kalváriás stációinak) az értelmezései között találunk. Főként a 22-es ikon szakrális bolondsága, és a keresztény beavatás boldogsága között fenn áll! Amennyiben az ember megérti, hogy miért tanítja azt a Tarot, hogy a Bolond ikonja által megtestesített géniusz erősebb a megváltásban (A boldogságban) mint a Főpap, vagy a Fővezér (Harci szekér), de erősebb a Királynál, (Fáraónál) és az Ördögnél is, sőt, mi több: erősebb még a Mágusnál is (Vagyis erősebb a mágiája – vagy a bölcsessége - mindezeknek a mágikus, vagy világi – politikai erejénél is), akkor azt is megérti, hogy miért nem lehetett a tarot – rendszere még csak beavatási hagyomány sem, nem hogy Egyiptomban. De azt is megérti, hogy miért nem tudta Jézus, még a mágikus képességeinek a bevetése árán sem elfogadtatni a Zsidó papokkal a Tarotra épített megváltás-tanát, vagyis a Boldogság-tanát:

Próbáljuk észre venni a 365-ben, vagyis az evangéliumi kanonizáiciók idején bevitt cenzúrázásban a „szanlonképesítést” a Hegyi Beszéd első mondatában:

„Boldogok a Bolondok, mert övék a mennyek országa” - Mert micsoda az, hogy „lelki szegény”? Egy nagy blöff. Ahogy szegény nevelőapám mondaná: Nesze semmi, fogd meg jól. Csupa nyakatekert értelmezést kaptam, ahány paptól ennek az értelmét megkérdeztem. A Bárgyú személyek lennének a boldogok? Az eladhatón naivak? Nem! Vagy a bunkó- süketek, a tongyók? Nem! Akkor hát az őrültek? Nem! Ne vicceljünk! Teljesen világos és egyértelmű, hogy Jézus a legmagasabb szinten beavatott és ezért igazából boldogulni képes személyekről beszél, akiknek más az értéktudata és ennek megfelelően a fontossági hierarchiája, mint a köznép tagjainak, úgymond gyermekeinek, és más annál is, mint a köznépet valamilyen szinten, de vezetni akaró – és hivatott – királyoknak, papoknak, vagy miniszterelnököknek. És persze, hogy más annál is, mint az un. ördögüzüknek, vagyis a pszichológusoknak és a pszichiátereknek.

_________________
Nem arra való a gondolkozási képességünk (kincse),hogy a pokollal (a karma hazájával) való kapcsolatunkat fenntartsuk általa, hanem arra, hogy Isten Országát megkeressük..
Kozma Szilárd asztrológus - http://www.kozmaszilard.hu/


Vissza a tetejére
  Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2019.12.13. 19:07 
Offline
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.03.11. 22:01
Hozzászólások: 4223
Tartózkodási hely: Csíkszereda
II.


Tulajdonképpen nincs másról szó, mint a Názáreti Jézusnak az eredeti, igazán megváltó, de éppen ezért: még vallástalan beavatási tanításának a minél teljesebb megértéséről, illetve megismeréséről és személyes átéléséről. Vagyis: a személyes átélés segítségével történő, igazi – gnosztikusnak is nevezhető… - megismeréséről. És persze, arról a nagy-, sőt: a döbbenetes hasonlóságról, amit a paradoxális Jézusi kinyilatkoztatások metafizikai értelmezései és a Tarot ikonjainak (Kalváriás stációinak) az értelmezései között találunk. Főként a 22-es ikon szakrális bolondsága, és a keresztény beavatás boldogsága között fenn áll! Amennyiben az ember megérti, hogy miért tanítja azt a Tarot, hogy a Bolond ikonja által megtestesített géniusz erősebb a megváltásban (A boldogságban) mint a Főpap, vagy a Fővezér (Harci szekér), de erősebb a Királynál, (Fáraónál) és az Ördögnél is, sőt, mi több: erősebb még a Mágusnál is (Vagyis erősebb a mágiája – vagy a bölcsessége - mindezeknek a mágikus, vagy világi – politikai erejénél is), akkor azt is megérti, hogy miért nem lehetett a tarot – rendszere még csak beavatási hagyomány sem, nem hogy Egyiptomban. De azt is megérti, hogy miért nem tudta Jézus, még a mágikus képességeinek a bevetése árán sem elfogadtatni a Zsidó papokkal a Tarotra épített megváltás-tanát, vagyis a Boldogság-tanát:

Próbáljuk észre venni a 365-ben, vagyis az evangéliumi kanonizáiciók idején bevitt cenzúrázásban a „szanlonképesítést” a Hegyi Beszéd első mondatában:

„Boldogok a Bolondok, mert övék a mennyek országa” - Mert micsoda az, hogy „lelki szegény”? Egy nagy blöff. Ahogy szegény nevelőapám mondaná: Nesze semmi, fogd meg jól. Csupa nyakatekert értelmezést kaptam, ahány paptól ennek az értelmét megkérdeztem. A Bárgyú személyek lennének a boldogok? Az eladhatón naivak? Nem! Vagy a bunkó- süketek, a tongyók? Nem! Akkor hát az őrültek? Nem! Ne vicceljünk! Teljesen világos és egyértelmű, hogy Jézus a legmagasabb szinten beavatott és ezért igazából boldogulni képes személyekről beszél, akiknek más az értéktudata és ennek megfelelően a fontossági hierarchiája, mint a köznép tagjainak, úgymond gyermekeinek, és más annál is, mint a köznépet valamilyen szinten, de vezetni akaró – és hivatott – királyoknak, papoknak, vagy miniszterelnököknek. És persze, hogy más annál is, mint az un. ördögüzüknek, vagyis a pszichológusoknak és a pszichiátereknek.



És micsoda ésszerütlen, de nem bárgyú és nem is gonosz, és nem is ostoba "boldogság" ez:

Boldogak, akik sírnak, boldogak azok, akiket üldöznek az igazságért..., De micsoda botrány van a végén:

"Boldogak a tiszta szívűek..." "Mert megláthatják Istent!"
- Akkor hogy is van ez a dolog a keresztény vallással: Hogy is lehet meglátni az Istent? Kívül? Nem-e talán mégis a saját szívünkben? - Már amennyire az képes tisztává válni.
Csak annyiban természetesen.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Na, és ezzel megyek is, a Táltos Bolond c. regényem első könyvének a Gyomai bemutatójára...

_________________
Nem arra való a gondolkozási képességünk (kincse),hogy a pokollal (a karma hazájával) való kapcsolatunkat fenntartsuk általa, hanem arra, hogy Isten Országát megkeressük..
Kozma Szilárd asztrológus - http://www.kozmaszilard.hu/


Vissza a tetejére
  Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2019.12.14. 14:50 
Offline
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.03.11. 22:01
Hozzászólások: 4223
Tartózkodási hely: Csíkszereda
Nézzük csak:
Micsoda, a hétköznapi logikánk által használt lineáris logikának (a józan paraszti észnek!) gyökeresen ellentmondó, tehát az számára "észszerűtlen", de ugyanakkor nem bárgyú és nem is gonosz, és nem is ostoba-, tehát a figyelmünket mindenképpen magával ragadó, "boldogság" az, amiről a Boldopság tudományába a tanítványait és az értetlen tömeget is annak idején beavató „Mester” beszél (kinyilatkoztat)? Hogy a normális agyú (gondolkozású) embernek azonnal azt kell mondania magában, hogy köszönöm szépen, ebből én nem kérek:

Hogy boldogak, akik sírnak, és boldogak azok, akiket bántanak, üldöznek és megvetnek az igazságért..., És micsoda botrány áll annak a Hegyi Beszédnek a végén, ami, ráadásul, még nem is egy hegyen hangzik el:

"Boldogak a tiszta szívűek..." "Mert megláthatják Istent!"

- Akkor hát hogy is van ez a dolog a keresztény vallással: Hogy is lehet meglátni az un. boldogokká válni akaró keresztényeknek az Istent? Hát nem kívül, az biztos! Nem-e talán mégis a saját szívünkben? - Már amennyire az képes tisztává válni, annyi karmikus vétek szükségszerű elkövetése után. Egészen pontosan: a karmának a minél nagyobb mértékben való feloldása után?
Természetesen, csak és csakis akkora mértékben.

Miben erősebb tehát a Tarot Bolondja(22) a Fáraóénál - Királyénál(4), a Hadvezérénél(7), a Főpapénál(5), a Mágusénál(1), de még az Ördögénél(?) is? Világi – politikai, katonai, vagy gazdasági hatalomban? Dehogy! Hiszen ezek közül valamitől mindegyiknek, mindíg félnie kell. Ha mástól nem, hát az Istentől. Vagy az ördögnek, tehát a személytelenségben élő haragvóknak, saját maguktól, illetve a nemmük levő Istentől A Bolondnak viszont erre a félelem-erőre nincs szüksége. Ahogy Hamvas írja: ő az egyedüli, aki teljesen félelem nélküli. És miért? Azért mert amiben ő hisz igazán és teljesen, az nem más, mint:

-A boldogságnak a mindenek feletti erejében. - Tehát a Szeretet feletti és az Igazság értelme, ami nem más mint az utóbbiaknak a tökéletes egysége! (A fény és a világosságában (A törvényesség) Szeretetében. Vagyis, hisz - mert folyamatosan érzékeli és látja és észleli azt, hogy - az élet rendeltetése (A megváltás) beteljesítése által létre jövő boldogságban. Vagyis abban, ami miatt létrejön a teremtés: az isteni - abszolút! - boldogság fokozási, fokozódási lehetőségében.

És újfent: micsoda boldogság, vagyis élet-hatalom a Tarot Bolondjáé, amely erősebb a Királyénál, a Főpapénál, stb.? Az tehát, amelyet Hamvas úgy fogalmaz meg, hogy „A pecsenyéjét nem kell tőlem féltenie senkinek.”

És a Harleqin c. esszéjében Jézus el is magyarázza azt a nagy paradox élet-logoszt, amit Jézus, a Bolond – Krisztus így, ennyire bolondosan fogalmaz meg: „Akinek van, annak adatik, akinek nincs, attól elvétetik.” Akinek tehát van elegendő pozitív hite és boldogsága és ehhez mért képzeleti bátorsága, az még többet kap, mint amennyi "járna neki". És nem csak hitet és boldogságot, de, csodák – csodája: anyagi javakat, élet-bőséget is. (Persze, mértékkel és léptékkel és arányosan, a reális élet-szükségletei szerint. Tehát a szegénységtől sem kell félnie.) Erről szól az Ószövetség számtalan története. Sőt, még a zsoltárokat költő és éneklő Dávid királyé is. Hogy miről is? Igen is, arról, hogy az igazi (Bolond!) hit-boldogságnak, vannak pozitív mágikus következményei minden szinten: Egészségben, párkapcsolatban, anyagi javakban. Ez a jó hír, ez az evangélium! De persze, nem az anyagi gyarapodás – gyarapítás a krisztusi állapotba kerülő, eljutó Boldog Bolondságnak a célja, és nem is az öncélú, önmagában hiábavaló egészség, vagy a következmény nélküli (az utódok nélküli!) boldog - élvezetes! - párkapcsolat. Hanem a boldogságnak ezek a külső, mondhatni anyagias jelei csak másodlagosak. Sőt, mindez csa harmadlagos következménye amiről tudni csak azért jó, hogy a Bolond (az ember) boldogságát ne kezdje ki, ne rontsa meg a gyermekeiért való aggódás és félelem, lélek-rágó férge.

Mert a bolond éppen attól bolond a nagyokos tudósokkal és hadvezérek és főpapokkal szemben, hogy: "Nem akaraja megnyerni az életét", ugyanis tudja, hogy az nem arra való, hogy megnyerjük, hanem arra, hogy feláldozzuk, ahogy Hamvas írja szintén: „Valamiért, ami az életnél több és magasabb rendű, és amire az élet maga is sóvárog.” Azért a plusz „valamiért”, azért a szellemi - spirituális nagy műért, azért a Ars Magna- ért, amit létrehozhatunk magunkból, vagyis az életünkből az által, hogy nem az anyagban (A világban) keressük a boldogságot ugyan, de igen is, felhasználjuk az anyagnak a szellemi erőket és hatalmakat megjelenítő (tükröző) képességét (Az anyag egyedülálló külső megjelenítési - tehát: tükrözési képességét) arra, hogy felül vizsgálhassuk a külső és a belső tetteinknek és cselekedeteinknek-, vagyis az érzéseinknek és gondolatainknak és képzelgéseinknek a (mágikus!) következményeit.

És ennek, ezeknek az értelmeknek a fényében lássátok a többi krisztusi bolondságot, amelyek mind de mind, logikusan következnek a karma-oldás logikájából, illetve a karma-oldás szükségének a nagyokos (tudományos .- materialista!) elvetéséből, de annak a kényelem szeretetben, lustaságban (Nem venni fel a keresztet, nem vállalni el, vagyis elhárítani az olyan természetes és elemi életfeladatokat is, mint pl. a gyermekáldás) , vagyis a szellemi renyheségben gyökerező elhanyagolásából is:
„Az elsőkből lesznek utolsók és az utolsókból elsők.”
„Hamarabb át jut a teve a tű fokán, mint hogy a gazdag bejusson a mennyországba.” – Látott már vagyonát féltő, illetve azzal vissza-élő, sőt: azzal még a gyermekeit is manipulálni igyekvő gazdagot?

„Én vagyok az út az igazság és az élet.” – A központi én-tudatban, a Boldogan-bolond, nyugodt lelki állapotunk félelemtelenségben az Ön-tudatunkban rejlik – fészkel mind a felemelkedési, mind a vissza-élési, a vissza-esési és a tönkre menési lehetőség. És vannak akik élnek is ezekkel a lehetőségekkel. Például az elsők, akikből utolsók lesznek... És nagyon kevés utolsók, akikből elsők lesznek...

Én vagyok a kapu…, meg az Alfa és az Omega… - Tehát mindezeknek a tudása, párosulva a spirituális öntudattal, jelenti a mindenséget (A minden-tudást például, amit át lehet élni meditációban,és ami ezért csak és csakis személyes lehet, nem lehet és nem is kell vele akadémiai rangokat szerezni.), és nem a „nagy-szakállas tudomány” (Ugyancsak Hamvas Béla megfogalmazása.)

Akinek van (Bolond) füle, hallja!

(Figyelem: az utolsó részt a Viola szüleinek, kereszt-szüleinek és nagymamájának a nagy látogatása előtt írtam meg közvetlenül, ezért, utólag ki kellett javítanom és egészítenem. Érdemes tehát újra olvasni!)

_________________
Nem arra való a gondolkozási képességünk (kincse),hogy a pokollal (a karma hazájával) való kapcsolatunkat fenntartsuk általa, hanem arra, hogy Isten Országát megkeressük..
Kozma Szilárd asztrológus - http://www.kozmaszilard.hu/


Vissza a tetejére
  Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 5 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 2 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség
phpBB SEO