ASZTROLOGOSZ, Kozma Szilárd - nem veszélyes asztrológus (Győződj meg, ne óvakodj!)

Asztrológiai fórum: Kozma Szilárd és feleségének valamint asztrológus-barátainak fóruma
Pontos idő: 2017.12.13. 23:32

Időzóna: UTC + 2 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2015.09.30. 22:12 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008.03.11. 00:08
Hozzászólások: 235
Tartózkodási hely: Csíkszereda
Napjegy: Halak
Aszcendens: Kos
Tudjuk jól, a motorozás nem csupán egy közlekedési, helyváltoztatási forma (ha az lenne még nem is lenne semmi gond), hanem egy életforma a legtöbbször, ahogy az e témájú tévériportokban hangoztatják, egy életérzés, az én fordításomban, egy életideál. Mint ahogy az elanyagiasodott, értékfelcserélésben, értékmegfordításban és ezért értékválságban szenvedő napjainkban nagyon sok eszközünk ilyen életforma és státusz szintre emelkedett, úgy a motorozás is azzá nőtte ki magát. Mert például nem az a probléma, ha valaki márkás holmit vesz (bár itt sok esetben többet fizet a népbutító reklámokra, mint magára a termékre, de legalább várhatóan megkíméli magát a gyenge minőségű árukkal járó bosszankodástól), hanem az a baj, amikor ezzel valamilyen illuziót vesz meg, drága pénzen. Az esetek nagy részében tulajdonképpen ez történik, nem a terméket veszi az ember, hanem azt az ideált, amit bevetettek vele, amit sugaltak neki a reklámok által s azt hiszi a tárgy birtokba vétele által ez az élethelyzet, személyes képesség mostmár az övé is. Látványosan ez van minden mlm, hálózat rendszer életfilozófiájában is eladva például. Egy darab bőrért, kenőcsért, szövetért, vagy pár összerakott vasért, kárpitért ki fizetne különben annyikat, ki nyújtaná a nyakát, ki adná oda az értékes életét, heteken, hónapokon, éveken keresztül, vagy máskor a becsületét, a nyugodt lelkiismeretét. Véleményem szerint senki, ha nem látna bele mást is, ha nem kellene más is vele tulajdonképpen. A reklámokból jól ismerjük ezt a szindrómát. Igy van ez még akkor is, ha tudjuk a munkának azért van egyfajta nemesítő, személyiség fejlesztő hatása, márcsak a fegyelem és figyelem által is. Nyilván ez akkor fordul a visszájára, amikor évekig tartó robotmunkáról, vagy minden mást elnyomó tevékenység folytatásáról van szó, amely leginkább a többi életterületen jelentkező nehézségekkel való konfruntálódás elodázását szolgálja az érintetteknél. Ezek a munkaalkoholisták.

Visszatérve a motorozásra: Dübörög a sok lóerős, szupererőss motor alattam s ennek én mind ura vagyok. Kemény bőrcucc, vasszegecsek, álcázatlan nyersesség (érsd egyenesség, kiállás, helyzetvállalás). Tiszta nyerserő kultusz, amely az asztrológiában a Mars ősereje alá tartozik, meg kalandkeresés és helyzeturalom, itt az Oroszlán analógia lép előtérbe. A motor tulajdonképpen a lónak a gépesített változata, a lónak, a lovaglásnak az utóda. Vagyis a lovasnak egy primitívebb, techonologizáltabb változata, ugyanis itt nem két élőlény kapcsolatáról van szó, hanem egy elő személy és az anyag, a gép kapcsolatáról. Így aztán könnyebb az azonosulás és az összetévesztés is, a magam, a szellemem erejét meg az én uralmam erejét illetően. A ló néha, néha leveti lovasát, mert mondjuk nem tetszik neki a helyzet, vagy olyan a természete, a motor ellenben sokkal engedelmesebb, ami pedig ennél fontosabb, hogy az öntudatnak semmilyen formájával nem rendelkezik a lóhoz, az állathoz képest. Itt tulajdonképpen két regnummal lennebb álló, primitivebb erőt használ fel az ember, mivelhogy, mint tudjuik az állat után jön a növény és a növény után jön az anyag, s amelyből megvan építve a gép, a motor.

A lovaglásban egyébként van Nyilas analógia is, amely ugyancsak az uralommal kapcsolatos, vagyis a szellem az intelligens ember kollaboratív, együttműködő uralma ugyan, de mégiscsak az uralma a nála sokkal erősebb és nagyobb testű, de persze kevesebb intelligenciával rendelkező őserőn, amit a ló testesít meg.

Továbbá a nyers erő birtoklás és uralom mellett, nem elhanyagolandó élmény, hogy száguldok szabadon, amerre én akarok, teljesen kötetlenül, semminek és senkinek alárendelve, semmihez és senkihez nem alkalmazkodva, vagy legalábbis csak minimálisan alkalmazkodva.- Hallani a motorosok szájából. Ez a szabadság mámora. Nyilván az álszabadságé. Ugyanis, ha a motoros belegondol melyek a feltételei a szabadságának, mármint, hogy ez olyan szabadság, amelyet a technika biztosít ideig óráig a számára, akkor kísérteties hasonlóságot kényszerül felfedezni például az alkohol vagy egyéb ajzószerek által biztosított örömmel és szabadsággal, még akkor is, ha a motorozás azért nem annyira züllesztő. Plusz, ha tovább belegondol miféle szabadság is az, amelyet így meglehet megvalósítani, akkor maximum az ideiglenes, fizikai téren történő szabad mozgásra lehet gondolni, mert másfajta szabadság gyakorlásról, nem lehet beszélni.

A motorozást szeretők egyik kategóriája, azokból kerül ki, akiknek a társadalmi, szociális kötöttségekből, kötelezettségekből elegük van, a foglalkozásuknak annyira rabjai, hogy már nem bírják szellemileg, s szeretnének kiszabadulni a napi rutinból, a taposó malomból. Mivel pénzük van elég, még fölösben is bőven, ilyenkor kezdenek áldozni motorokra, mint az uralom, erő, és szabadság szimbólumainak eszközeire, meg gondolom az ugyancsak több, kevesebb pénzbe kerülő motoros cuccokra és egyebekre, amelyekkel ez a kikapcsolódás jár, s amelyek a védelem mellett a különlegesség érzetet is adják.A motorozás által elérhető szabadságot egészen biztos nem a szabadságfilozófusok találták fel, hanem a technokraták és a kereskedők, vagyis a sekélyesen gondolkozók, pontosabban fogalmazva a gondolkozni, nem igen akarók, vagy nem tudók, annak érdekében, hogy a szabadság és az elitség (mivelhogy a többi robotoló emberhez képest egyediek és mások) címszó alatt jól megéljenek. Pontosabban, ők látták meg ebben az üzletet és ők elégítették ki az embernek, az embereknek az erő, a szabadság és az uralom iránti vágyát ilyentén.

Nos, tehát, akik motoroznak azok jó része a mindennapokkal járó közösségi, társadalmi, szociális kötöttségekből szeretne kiszabadulni ideig óráig, egy másik része, akik nem húznek akkora hasznot a munkájuk és a társadalmi berendezkedésük által, mivelhogy nem futottak be annyira, vagy nem tagozódtak (elsősorban számukra) elfogadható módon az emberi közösség életébe néha a koruk miatt is, ezek ez ellen lázadnak is. Asztrológiailag a Vízöntő, s a neki megfelelő asztrológiai életterület a XI-es házas motívumok ezek, ahol az Uránusz, vagyis a szabadság ki van hangsúlyozva, de tulajdonképpen a művelői, s legfőképpen a motorok megszállottjai a Baknak és a Szaturnusznak a rabjai (lásd a karrierjük rabjait, vagy ennek ellentéteként a társadalmi játékokban részt venni nem akarókat) s a rabjai pedig a leginkább azért, mert nem értik, vagy félreértik a Bakkal és a Vízöntővel kapcsolatos erőterek lényegét, rendeltetését az életükben. Amit az ember nem ért, annak ki van szolgáltatva, akár akarja, akár nem. A szabadságmánia mögött mindig a valódi felelősség elutasítása, tulajdonképpen a rabság áll, valamint mindenfajta kötöttségtől, kötelezettségtől való félelem és nem utolsó sorban a felelősség hiányával járó gyerekesség, gyerekes gondolkozás áll. Ez abból is látszik, hogy sokszor találkozni olyan motorosokkal akikből a modortalanság, máskor pedig ennek ellentéte a szemérmes gátlásosság, vagyis az arányos közösségi viszonyulási képesség zavartsága messzesüt, pl. az egyik ilyen motoros ismerős képes volt minden gondolkozás nélkül az egész udvari pázsitot feltörni s ráadásul eme tettét észre sem venni. Ami ennél az egyszeri közvetlen tapasztalatnál elgondolkoztatóbb, az a már többszöri tapasztalatom, amikor kint van az ember a természetben s jönnek a szórakozni, kikapcsolódni vágyó motorosok és úgy bömböltetik a motort, hogy ott se embernek, se a természetnek nyugalma nincsen. Az ők kikapcsolódásuk, szórakozásuk, szabadságuk meglegyen, aztán, azonkívül nem számít a környezet. Mivel a határokat általában, a környezettel és a többi emberrel szemben, meg az egyénieket (a vezetési képességekét és a személyes bátorságiakat) is, meg a motor határait is, állandóan feszegetik, s nemegyszer meg is sértik, általában véve a Szaturnuszhoz kapcsolódó mértékletességet nem kedvelik, nem csoda, ha ennek kisebb, nagyobb következményeit el kell szenvedniük a balesetek, csonttörések, zúzódások formájában.

A szórakozás egy formája ez a motorozás is, amellyel az ember szereti elringatni magát, akárcsak a rockkoncertekkel, csupán egy aktívabb és költségesebb formája ennek. Nem véletlenül nagyon sok motoros szereti a kemény zenét is, hiszen mindkettő a nyers erőt használja és annak áldoz. Mindkettő erő mutatványt vonultat fel. Itt hangsúly a mutatványra, a látszatra esik, mivelhogy a személyes erő ott kezdődik, amikor tudok uralkodni, saját megzabolázatlan természetemen, valamint, amikor kritikus helyzetekben a konfliktusokat és a harcot tudom vállalni és végigvinni az igazság kiderüléséig, a helyzet egyértelművé válásáig s persze nem utolsó sorban az általam igaznak talált ügyekért ki is tudok állni. Amikor ezeket megtanultam, akkor már nincs igazán szükségem a motorokra, mert erősnek tudom magam nélkülük is. Ugyanakkor itt az erőnek a fizikai erővel való összetévesztéséről is szó van. Sokszor az ember azt hiszi, abban van az erő, ami feldübörög minden mást elfedő robajjal, akárcsak az ősrobbanás. Igen ez is erő, nyers erő, viszont ezen kívül van másfajta erő is, amely nem dübörög, ezt a fajta látványos erőt mégis hosszútúvon legyőzi. Erre kell ráérezzen az ember, az igazság, a bátorság és kihívásvállalás, a felelősség felszabadító erejére. Tulajdonképpen ezt keresik, de nem találják meg soha a motorosok a motorban és a motorozásban.

Mindezzel még csak azt sem mondtam, mindenáron kerüljük a motorozást, s soha ne motorozzunk, hanem azt, nem árt, ha fogalmat alkot az ember arról, hogy miért kell neki a motor, milyen szellemi alapokon áll mindez. Így legalább fény derülhet andrenalin függőségére, szabadság mániájára, vagy a másik esetben a csillogó karrierje mögött meghúzódó szellemi sívárságára, s arra ami a legfontosabb mindebben, hogy nem teszi életcéllá azt, ami ebből a szempontból teljesen mellékes.

_________________
Mária

A lét megismerése a bátorságon és személyes áldozaton keresztül vezet, s ki kell lépnünk a megszokott komfortzónánkból, elõítéleteinkbõl, ennek érdekében.


Vissza a tetejére
  Megosztás a Szepon         
Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 2 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség
phpBB SEO