A Víz karma metafizikai értelme, élő példákkal illusztrált megnyilvánulási formái és feloldási lehetőségei.
Tudjuk, hogy a négy alkímiai őselem között létezik egy olyan lényegi különbözőség és ugyanakkor alapjellegi kötöttség, hogy a négy elem, párosával a Jin és a Jang ősprincípiumokhoz tartozik. (Levegő és Tűz a Jang – Maszkulin princípiumhoz, Víz és föld a Jin – Feminin princípiumhoz.) De senki, egyetlen asztrológus, alkimista, vagy metafizikus sem mutatott rá eddig arra a különbözőségben való hasonlóságukra, hogy a Jin és Jang csoportosuláson belül, létezik egy - egy információhordozó - „adatközlő”, vagyis kapcsolatfelvevő, kapcsolattartó - egységesülő és egységmegőrző elem, és ezek a Levegő (Jang) és a Víz (Jin) elemek. És ugyanúgy: van közöttük egy – egy a Jin és a Jang ősprincípiumok lényegét megadó, azok lényegét kiemelten (karakteresen) hordozó és megőrző, lényegre törő és lényeg-megtartó, lényegfenntartó különbözőséget megadó elem is. Ezek a Tűz (Jang) és a Főld elemek). - Ez a „különböző hasonlóság és hasonló különbözőség egyiküknél sem jelentkezik akkora fontossággal, mint a Víz elemnél. A Víz ugyanis egyszerre egyértelműen anyagi elem a különböző megjelenési formáiban és, és ugyanakkor megfoghatatlanul éteri, misztikus, mágikus a hatásaiban.
Az ősi Vízelemhez kapcsolódó lelki- szellemi problémák, a spirituális víz szubsztanciának a zavarából keletkező hibás és téves megnyilvánulások és azok reflektálódásai – következményei tehát, vagyis az un. víz elemel kapcsolatos víz-karma tehát, mint a lét rendeltetésével ellentétes (Az egyetemes kiegyenlítődés szükségével: a megváltás szükségével és megvalósulásával ellentétes) lét- és tudatállapot és létjelenség és létfolyamat, éppen a teremtés eredeti értelmére és céljára vonatkozó hamis ideáknak és tévképzeteknek, illetve, a teremtett világ tükrözésre és tükröződésre képes emberi lényekben, a teremtő és a teremtett világ közötti kapcsolatfenntartás érdekében keletkező lényeknek (Az embernek) a teremtő – megtermékenyítő – szellemi létezésre vonatkozó hamis képzeteknek (mágikus erejű és ezért sors-idéző, és ebben az esetben: sorsrontó és életrontó gondolat-képeknek) a karmája.
Magyarul és a földi létezés értelmére, illetve a víz-karmának a hétköznapi életben történő megnyilvánulásaira lefordítva, ez azt jelenti, hogy a víz karmával született, rendkívülien érzékeny személyek, a túlzóan és öncélú spirituális állapotok átélésére és ilyen jellegű tevékenység folytatására hajlamosak, és a misztikus fantáziálás és vallásos lelki állapotok által jelentett problémák mellett, vagyis a realitás-érzék elvesztésével járó mentális és lelki kábulás által jelentett problémák mellett, kimondottan a teremtés, tehát a megtermékenyítés-megtermékenyülés és az utód-szülés, utód-gondozás és ez által a családi egység magvalósításának és fenntartásának a központi kérdésévvel és minden színű és rendű problémáival születnek a világra. Ez a gyakorlati életben megmutatkozó családhoz és az utódokhoz kapcsolódó, időnként vagy folyamatosan misztikus ködökbe burkoltan jelentkező, „elszállni vágyakozó” irracionális viszonyulásokat és megnyilvánulásokat eredményező, központi létkérdésük (életproblémájuk), vagyis, az utódokhoz és a családhoz való spontán – reflex szerű – hamis, vagy negatív viszonyulási problémájuk, éppen abból adódik, hogy a Víz kimondottan feminin őselem lévén, annak a negatív, hibás, vagy megzavarodott állapota, magában hordja a szellemvilágból érkező információk befogadásának a zavarát, a befogadást és az egységesülést célzó kapcsolat létesítés- és fenntartás összes lehetséges hibáit és zavarait (a megnyílás, mint zavart, vagy hamis megnyílás, illetve, ritkábban mint elzárkózás) és ugyanakkor, és ezzel együtt, az abszolút szellemvilághoz való visszakapcsolódási lehetőségek, az azzal való egybekapcsolódási – egybeolvadási lehetőségek összes zavarát, vagyis az egybe- és egységbekapcsolódási képzetek hamisságát, tévedéseit.
Ismét csak hétköznapi magyar nyelven szólva: a víz elem negatív állapota, mint a szellemi világgal való kapcsolatrendszerek megzavarodott állapota, szükségképpen a szellemi és lelki szennyeződésre, vagyis az öncélú vallásos és misztikus élményekre való sóvárgásból eredő tévelygésre való hajlamokat, az ilyen „fennköltnek” érzékelt és képzelt állapotokra való karmikus sóvárgást hordja magában, és ezzel együtt a lelki és a szellemi eltévelyedés, illetve a személyi tudati szennyeződés és szennyezés, a fertőződés és a fertőzés problémáit hordozza magában. Pl. a szexuális devianciákra való hajlam kimondottan az erős (A személyi horoszkópokban pl. a Lilithnek és a Sárkányfaroknak is, sőt: a Napnak is a vízjegyekben való létezése, és ezek mellett, az un. vizes bolygóknak is a maximális negatív fényszögei által jelzett) vízkarmának a sajátosságai, persze, a levegő-karmával, vagyis a hamis szabadság-képzetek karmájával való vegyültségben (kombinációban).
A víz karma tehát, végső soron, a hamis létállapot teremtés (Hamis egzisztencia teremtés) és a hamis egységesülés, a hamis egység-alkotásra való önkéntelen és öntudatlan késztetések és spontán megnyilvánulásokra való hajlamot és késztetést (Hamis szeretetre, un. majom-szeretetre, érzelgősségre, szentimentalizmusra), az egység megjátszására, illetve a korábban már megvalósult egységeknek a megrontására való: a befertőzésére és szétbontására, szétrombolására hajlamot és késztetést eredményez, és mivel a földi víz az éteri víz elem legjelentősebb megnyilvánulási formája: ő kimondottan az egységnek az alattomos és lassú szét mállasztását eredményező, „égi és földi”, vagyis szellemi (képzeleti) és lelki (gondolati-érzelmi) hajlamoknak a karmája.
Első élő példaként, a címnek megfelelően, szolgáljon a vízkarmával rendelkező asztrológusnak, vagyis a Levegő-karma és a Tűz-karma vizsgálata és ismertetése közben már korábban felakasztott hóhér (A szerző!) akasztása mellett, egy rendkívülien erős (háromszoros) vízkarmával rendelkező asztrológusnak a második családbontása utáni megszólalása, avagy a véteknek a spirituális síkra való emelésének a dokumentuma.
"Kedves Barátaim!
Morális és szellemi kérdéseket vet föl a szexualitás, a nemek közötti, bármiféle, nemcsak szexuális, hanem érzelmi, szellemi kölcsönhatás, energia- és információ-csere, pontosan azért, mert az a dolgunk embereknek, hogy megtanuljuk testi-érzéki mivoltunkat, ösztönvilágunkat átszellemíteni, bekapcsolni egy egyetemes áramkörbe, ami a Fény és a Szeretet örök kiegyenlítődési, áthatolási játékáról, folyamatáról szól. A szexuális energia isteni, kreatív lét-teremtő energia. Azért vagyunk emberek, hogy megtanuljunk helyesen, egymás szellemi fejlődését elősegítve megélni a szexualitásunkat. A párkeresés, a fiatalkori kalandozások, hódító hadjáratok, szerelmi-szexuális portyázások időszakában rendszerint a mennyiség számít még, maga az öncélú tapasztalás. Minél érettebbé, tudatosabbá válunk spirituálisan, annál inkább tudjuk, hogy mit keresünk a másik nemmel való viszonyunkban, szexuális és szerelmi téren egyaránt. Kialakul bennünk, a szeretői imaginációnkban egy pozitív párkapcsolati modell, amit a későbbiekben a további élettapasztalatainkkal tovább csiszolunk, finomítunk.
Emberi lényekként nagyon intenzív szellemi kiegyenlítődési vággyal jövünk a világra, azaz, szükségünk van szerelemre, szükségünk van barátságra egyaránt a társas intim viszonyainkban, élettársi-házastársi életünkben. Fontos az érzékek, érzelmek, gondolatok, finomabb szellemi impulzusok, inspirációk ide-oda történő, szabad, nyílt, őszinte áramlása, a bizalom, a feltétel nélküli elfogadás. Csak ez a kölcsönös tisztelet és megbecsülés adhat elég erőt ahhoz, hogy az intim szféráinkba beengedjük a társunkat, megosszuk vele legrejtettebb , legféltettebb titkainkat, érzéseinket, vágyainkat. Nagyon fontos a folytonosság (nemcsak fizikai, hanem lelki-szellemi összhang szintjén) és a teljességre, az egymás felszabadítására történő törekvés az együttélésben. Ha ez nincs meg egy kapcsolatban kezdettől fogva, idővel, ahogy a két ember fejlődési szintjei változnak, eltérnek egymástól, válságokra, krízisekre, félrelépésekre, szakításra lehet számítani. Ha pedig gyermek is van, akkor történnek a családfelbomlások, létrejönnek az úgynevezett csonka családok.
Magam is egy hasonló életszituációban vagyok, és keresem a válaszokat arra, hogy hogyan kezeljem, hogyan éljem meg a magányt egy hosszabb ideig tartó, félresikerült házasság után, hogyan szervezzem meg elvált nőként a magánéletemet, úgy hogy minél kevesebbet ártsak vele ugyanakkor elsősorban magamnak, a gyerekeimnek. És hogy hogyan építsek fel, legalább magamban, az életképzeletem szintjén egy gyakorlatba ültethető, reális, működő párkapcsolati modellt, amelynek alapján, talán sokkal hamarabb, mint ahogy most kétségbeesésemben, az elmúlt hetek friss történései alapján elhatároztam, valamikor tudjak úgy szeretni valakit, hogy ne féljek az ő szerelmétől, ragaszkodásától, az együttélésről, családi életről alkotott elképzeléseitől, ambícióitól. Hiszem, hogy van ilyen kapcsolat, csak meg kell érni rá, fejlődni, változni kell, beismerni a múlt tévedéseit és levonni belőle a megfelelő következtetéseket. Én ezen vagyok, személy szerint, de elég nehéz, megköszönném a segítségeteket, saját élettapasztalatotokat. Ugyanakkor megosztanék veletek a továbbiakban néhány olyan egyéni felismerést, ami talán sok, az enyémhez hasonló válsághelyzet megelőzéséhez, meghaladásához járulhat hozzá."
- Ezt a János Széll István asztrológus barátom által létrehozott és működtetett Metafizikai Műhely című internetes fórumnak a Szexualitás című rovatában megjelent írást a 8. házban álló Rák Lilithel, Halak Sárkányfarokkal és a Skorpióban álló, teljesen negatív Uránusszal rendelkező volt-feleségem, Kozma Emőke asztrológus jelentette meg, kevéssel azt követően, hogy miután szerelmes leveleket küldözgetett egy férfi nemű nyári tábori hallgatónknak és az én megkérdezésem nélkül, olyan intenzív kapcsolatot létesített egy Joga-meditációkat végző csoporttal, hogy az így szerezett meditációs élményeitől teljesen elveszítette a realitás-érzékét, öt napi lelki és mentális zavartsággal párosuló titkolózás és rejtélyeskedés után, az értelmes megbeszélés helyett, azt az utat választotta, hogy a négy gyermekünkre való legkevesebb tekintet és minden féle magyarázat nélkül, két nappal az iskolaév megkezdése előtt (És a két iskolás korú gyermekünknek az iskolába járás megkezdéséhez való elemi gyakorlati előkészítése nélkül!) véglegesen elhagyja és ezzel szétbontja a családját.
Ami a helyzet ismeretében, feltűnő ebben a misztikusan szexuális szövegben, nem is annyira a szövegben fellépő spirituális tartalmú szavaknak és fogalmaknak az erősen elnagyolt logika szerinti használata, majdhogynem teljesen relatív kezelése, vagyis e szavak lényegi jelentéstartalmának a figyelmen kívül hagyása, hanem az a nagy fokú komolytalanság amivel egy három héttel korábban még négy gyermekes családszerető, és nem utolsós sorban családcentrikus, család-egység őrző jellegű metafizikai ismeretterjesztő előadásokat tartó anya, a lehetséges szexuális kapcsolatokra vonatkozó kilátásait firtatja. Ahelyett, hogy mélyen magába szállna és, ha másoknak nem is, de legalább önmagának számot adna arról, hogy tulajdonképpen mit is művelt az által, hogy minden ide vonatkozó figyelmeztetés vagy akárcsak halván előjel nélkül, néhány nap alatt teljesen szétdúlta a családját, és ezzel nem csak a gyermekeivel és a férjével szemben követett el óriási vétket, hanem a felelőtlen magatartása által félre vezetett és kiábrándult hallgatóságával, volt olvasóival és horoszkóprendelőivel is. - Figyeljük meg ezt a személytelen kezelést: „...ami a Fény és a Szeretet örök kiegyenlítődési, áthatolási játékáról, folyamatáról szól. A szexuális energia isteni, kreatív lét-teremtő energia. Azért vagyunk emberek, hogy megtanuljunk helyesen, egymás szellemi fejlődését elősegítve megélni a szexualitásunkat.” A szöveget tovább olvasva, az a televíziós reality- műsorokból ismert kép ugrik be,
amikor egy – egy többszörös szexuális erőszaktevő azt latolgatja a kamera előtt, hogy a nemes tettéből származó hírnévnek köszönhetően milyen üzleti kilátások nyíltak meg újonnan előtte. – Nem, hogy egy, az egyetemes törvények természetét és logikáját ismerő személy, de a Karmája által hajszólt és így a nyüzsgő élet furcsaságainak a leg hétköznapibb logikai szemszög szerinti követéséhez szokott ember sem képes azonnal napirendre térni afelett, hogy egy négy gyermekes családanya, aki a két héttel korábban megtartott metafizika-tábori záró előadásán még a spirituális újjászületést feltételező erkölcsi – idearendszeri megtisztulási problémáiról és gyakorlati lehetőségeiről értekezett, gátlástalanul szerelmes leveleket küldözgessen egy tábori hallgatójának, majd, amikor attól visszautasítást kap, egy Jóga oktatóba legyen ugyanakkora hévvel szerelmes, és amikor ezt a felajánlkozását is elhárítják, akkor egy, a férje barátja által működtetett nyílt fórumon kínálgassa a fentihez hasonló módon magát, miközben neki nyitva álltak még akkor, férjével együtt működtetett fórumon az asztrológusi rovatai. És ez annál is inkább hihetetlen, mert asztrológusként nem csak az volt jól látható, hogy milyen primitív karmikus vonzódások hatására gyulladtak be a szerelmi fantazmagóriái, ha nem az is, hogy ez a realitás érzékét teljesen elveszített nő, a misztikus szexológiai szövegbe burkolt nyílt színi maga-kínálgatásával, éppen a személyi horoszkópjában a 1O házban és a Halak - Sárkányfarkával szemben álló és a Napjával és az Uránuszával (Fény – bolygók!) is negatív fényszögeket alkotó Vénusz-Mars bolygópáros által jelölt elemi késztetései szerint cselekszik.
– Mindezt nehéz, sőt: csaknem lehetetlen megérteni a Víz karma lényege megértése nélkül.
Pontosan azért, mert a téma sorsdöntően komoly, mind a gyakorlati vetületei, mind metafizikai tájékozódási lehetőségek szintjén, és az ilyen „égből ránk szakadó” vizenyős szerelmi problémák, rengeteg stabilnak látszó szerelmi, élettársi kapcsolatban, sőt: komoly családokban, házastársi viszonyokban is szét fröcsköli a fertőző nyálát (Lásd a Komodói Sárkánygyíkok nyálának halálos fertőző állagát) és végzi el alattomban a romboló hatását az elkötelezett párkapcsolatokon kívüli szerelem, e „vizes” témánk vizsgálatában induljunk ki tehát a legbanálisabb kiegyenlítődési lehetőségből, vagyis a szexuális (testi) gyönyörök megszerzési lehetőségeiből. - Meg fogjuk látni, hogy akár az olyan banálisnak, illetve kimondottan testinek látszó és tűnő problémák is, mint amit például a szexológusok fiziológiai alkati adottságokból következő (eleve adott) szexuális (testi) problémának, illetve fiziológiai eltérésnek és súlyosabb esetben összeférhetetlenségnek neveznek, micsoda, eddig csak nem is sejtetten összetett és mély spirituális háttérrel rendelkeznek.
A víz-karmára vonatkozó metafizikai vizsgálódásunkban induljunk tehát egyelőre ki ezekből az egyszerű testi –alkati különbözőségekből eredő problémáknak a spirituális tudatosság segítségével történő feloldási lehetőségének a feltárásából. És ezt annál is inkább, hogy eddigi olvasmányaink hatására tisztába kerültünk azzal a ténnyel, hogy a Karma, az mindig a másra, a máságra való önkéntelen és öntudatlan sóvárgást is eredményezi, mindamellett, hogy bizonyos, a mélytudattalan mentális, vagy érzés- és képzeletvilágunkból eredő, de testi szinten megnyilvánuló zárlatokat (blokációkat) vagy un. zavart, vagy hibás szervi működéseket is indukál. Ezért tehát, amennyiben kellő, kultikus tudatossággal történik - végeredményben mindegy, hogy milyen pozícióban folyik le, történik meg a szexuális aktus, sőt: amennyiben valamelyik pozíció jobban hozzá segíti a nőt - akinek tudjuk, hogy ezt sokkal nehezebb mint a férfiaknak általában - elérni az orgazmust, akkor (Legalább is a kezdetben, amíg az intimitásnak és a lelki bensőségességnek egy magasabb foka ki nem alakul.) inkább abban a pozícióban ajánlatos megélni a szexuális egyesülést és lehetőleg kölcsönös gyönyörszerzést (hogy ne mondjam: gyakorolni), amelyben a nő könnyebben elérheti az orgazmust. És ez lehet akár a "nő felülről", vagy éppenséggel a „hátulról” pozíció is. De mondom, csak akkor hozhat ez a klasszikus pozíciótól való eltérés hosszú távon pozitív eredményt (Tényleges egység élményben való együtt maradást) amennyiben a klasszikus pozíciókban való közösülési aktus kellő spirituális tudatossággal történik meg.
Mert egyes misztikus gondolkozóknak is igaza van abban, hogy a „a nő felül” - és kimondottan csak ez - a pozícióban "végzett" szexuális aktus (amennyiben nem tudatosan gyakorolt és mindkét részről vállalt, hanem úgymond ösztönösen történik meg), mivel nem ugyanannak a pozíciónak a fordítottja (szimmetrikus mása), mind amikor a nő van alul, természetes, hogy " a férfi meglovagolásának" az érzésével, és még durvábban: a férfinek mint szexuális inger-okozó tárgynak, vagyis, személytelen, de puhább, és életszerűbb vibrátorként való "használatának" az érzését is kelti. És itt megint nem a férfi esetleges "lealacsonyulásáról, lealacsonyításáról, a férfi büszkeség megsértéséről van szó" (Magam is gyakoroltam ezt a pozíciót eleget, mind a feleségemmel, mind a volt partnereimmel, szerelmeimmel is és ettől egyáltalán nem éreztem lealacsonyítva magam a férfiúi mivoltomban.), hanem arról, hogy „a nő felül” pozícióban, éppen a szerelmi bensőségességhez szükséges intimitás, a tényleges testi-lelki szellemi egység érzést megerősítő két szívnek a szerelmi ölelésben való, tényleges – fizikai! – és maximális egymáshoz közeledése, azoknak a majdhogynem egybeolvadása, de legalább is az egymásra tapadása, tehát a szívcsakrának az egymással együtt való, pozitív értelemben vett pulzálása, örvénylése veszik el. Az tehát, ami éppen a szexualitás személyes és felsőbb rendű megéléséhez elengedhetetlen.
Én például, még a metafizikai ismereteim megszerzése előtt is, kimondottan nagy szükségét éreztem ilyenkor annak, hogy lehetőleg a páromnak a mellkasát is - és férfiként persze, a melleit is! - az én mellkasomhoz tapadva érezzem. És persze azt is, hogy csókban olvadjak vele össze (Később tudtam meg, hogy a misztikusok magyarázatában ez a torokcsakrák öntudatlan, vagy tudatos aktiválását jelenti, illetve a szerelmi partner belső, de finomabb energiáinak a befogadását és a miénknek az átadását. ), sőt, néha, hogy a homlokát is szorosan az én homlokomhoz szoríthassam (Misztikusan: Buddhikus egységesülési élmény). Beláthatjuk, hogy ezeket az öntudatlan lelki vágyainkat kifejező testi közelségi állapotokat, tehát a szexuális aktus közben testileg is átélhető és elérhető magas szintű egységesülési – kiegyenlítődési lehetőségeket, egyedül a klasszikus szexuális egyesülési pozícióban lehetséges mindkét személynek egyszerre megtapasztalni, kellő intim bensőségességgel (mélységgel) átélni.
De azzal is tisztában kell lenni, hogy a legtöbb embernek mindez még csak eszébe sem jut és e sorokat olvasva, azt is mondhatja joggal bárki, spirituálisan nálunk kevésbé tájékozott nő, aki a személytelenül „gyakorolt” klasszikus pozícióban nem képes elérni az orgazmust, hogy ezek csak az én misztikus fantazmagóriáim. Ilyen helyzettel, amelyben egyes nők képtelenek a klasszikus pozícióban az orgazmust elérni, mind házasságom előtti, szeretői tapasztalataim közben, mind olyan asztrológusként is találkoztam, aki rengeteg féle – fajta emberi problémával és panasszal találkozik. És tizenkét évvel ezelőtt, nőtlen, illetve szoros párkapcsolat nélküli, magánszemélyként igyekeztem is az ilyen kívánságoknak eleget tenni, majd miután ez eredménnyel járt és a nő, az elért orgazmus után megnyugodva, más, un. elméleti kérdésekre is tudott figyelni, igyekeztem elmagyarázni a szexualitás spirituális alapját és hátterét is. Mert például a felül a férfin "lovagló" nő és alul a többnyire passzivitására, de legalább is kevesebb mozgási lehetőségre korlátozott férfi - pozícióban el vész az a lelki intimitásként megélt összetapadási, egybe-olvadási lehetőség, ami aztán hosszú távon, az igazi - és lehetőleg teljes! - odaadási képességből eredő maximális orgazmust eredményezi a nő számára is.
Kétségtelen ugyanis, hogy amíg a nő úgymond természeti "nyers formában" éli az életét, nagyon is segít a különböző pozíciók megkeresése, amelyek által a férfi hímvesszője a vaginának olyan belső részeit, érintheti, dörzsölheti, ingerelheti mélyebben inkább és intenzívebben, amelyek éppen az illető személynél teltebbek a szexuális ingert keltő idegvégződéssekkel, és ez jobban megadja az orgazmus elérési lehetőségét. De, nem szabad elfelejteni azt a tényt, hogy az orgazmus is végső soron, mindössze a minél magasabb fokú és minél több dimenzió szintjén elérhető - és elérendő!!! - kiegyenlítődésnek a testi kifejeződése. Nem csak férfi-magnak a befogását – beszívását minél jobban elősegítő szerepe van a méhnek az ilyenkor bekövetkező finom rezgéseinek és rángásainak (ami az orgazmust okozza), hanem ez a gyönyör érzés, ami sokkal erősebb az állatok által ilyenkor elért gyönyör (élvezeti) érzeteinél, úgyszintén annak érdekében fejlődött ki az embernél, hogy ennek a gyönyör-érzeteknek az elérési vágyától hajtva. az emberek utódokat nemzzenek. Az embert ugyanis nem csak az ösztönök mechanikája vezérli az élete során, mint az állatokat, hanem az annál sokkal, de sokkal – milliószor és milliárdszor! - összetettebb célok és aspirációk formájában (programjában) megjelenő egyetemes rendeltetése. Spirituális alapú, természeti szükség volt tehát erre a rendkívülien erős, kimondottan csak az emberre jellemző gyönyör-érzetnek a kifejlődésére annak érdekében, hogy az ember figyelmét lekötő és a létfenntartási és a fajfenntartási ösztönök átélésén kielégítésén kívül, más irányba is fordító (megismerési – intellektuális) életcélok mellett és azok javára, az ember ne mondjon le sem az utódnemzésről és szülésről, sem a nemek közötti kiegyenlítődés ismételt és lehetőleg minél folytonosabb átélési lehetőségeiről.
Ezzel szemben viszont, a magzatok megfoganási lehetőségét eleve kizáró, öncélú orgazmus vadászat (a nemzés - teremtés ellen huzamosan „biztosított” testi – lelki és szellemi állapot) is hozhatja az embert olyan helyzetben, hogy éppen emiatt, az öncélú és lélektelen és szellemtelen élvezet elérési célkövetés miatt, vagyis éppen az egyoldalú és együgyű és mechanikus élvezetszerzési erőlködés miatt válik, és főként a nő egyre orgazmus-képtelenebbé.
Feltevődik tehát az a metafizikai kérdés, hogy miért van ez?
Kell tudni azt, hogy mindamellett, hogy a szerelmi öröm, és a szexuális gyönyör, metafizikailag - Tehát eredeti szükségszerűségében és emiatt a legmagasabb átélhetőségi fokon is! - elsősorban az utódok "legyártásának" a serkentő eszköze, ugyanakkor, ha áttételesen is, de az igazi, teljes értékű spirituális szerelem, az utódoknak a megfelelő gondozásához és neveléséhez, az utódoknak a szülők által biztosított spirituális kiegyenlítődési képessége kifejlesztéséhez is kötött. Ezért tehát, ennek az objektív un. kozmikus programozottságunknak a következtében (Amit a biológia és még a pszichológia is figyelmen kívül hagy, egyszerű, meghaladható, feloldható, anyai - És még csak nem is szülői! - ösztönnek nevezvén az isteni teremtői, a teremtésről való gondoskodási késztetéseinket.) hosszú távon minden olyan szerelmi beteljesülési vágy és orgazmus-szerzési igyekezet is kudarcot fog vallani, amely öncélúságában a) Kizárja a megfelelő számú utódok nemzését. B) Amely a létező gyermekek elhanyagolásában és az azok által, és a család által jelentett problémáktól való megszabadulási gondolatokon és tetteken alapul. C) Hogy a személyi önmegvalósulási törekvéseket állítólag megakadályozó gyermekeknek a más nemű személyétől való és csalás útján történő "megszabadulásnak" a metafizikailag logikus és természetes sors-következményeiről ne is beszéljek. Vagyis arról, hogy azok a személyek, akik az öncélú szerelmi vágyaik kielégítéséről szóló „vizes” fantazmagóriájának feláldozzák a családjuk egységét és azt felbontva megnehezítik, illetve tönkre teszik a gyermekeiknek az egységes család óvó erőterében való növekedési – fejlődési, erősödési lehetőségét, pontosan, hogy a fordítottját fogják elérni annak, amiért a gyermekeik arányos és zavartalan növekvő-fejlődését feláldozták, és egészen biztos, hogy még annyira sem lesznek boldogok, mint a gyermekeiknek a velük egységben maradni szándékozott, másik szülőjével.
A szűklátókörű, materialista tudományos koncepcióktól elvakított mai ember nem is tudja, hogy milyen aknázott területre lép az, aki az egyetemes kiegyenlítődés (Megváltás) logikájával szembekerül és ha öntudatlanul is, de szembe szegül, és, hogy éppen az által, hogy a kiegyenlítődés bármely formáját is öncélúan, csak a testi, vagy lelki gyönyörérzetek beidézése - elérése érdekében erőlteti. Nem sejti azt, hogy micsoda káros visszahatásokat kiváltó öncsonkítást végez az által, hogy az egész létezés természeti összefüggésrendszeréből magát ki akarja vonni. Nem tudja, hogy micsoda szövődményei vannak az életünk értelmét és rendeltetési célját megadó utódnemzési, gondozási és nevelési karma-feloldási életfeladataink elől való elzárkózásnak (Megfutamodásnak), vagy azok felületes kezelésének és elhanyagolásának, majd az életfeladatok véghezvitelét és beváltását lehetővé tevő, évek munkája által létrehozott pozitív életkörülmények sutba-dobásának!
Mert itt nem - Még csak a leg kezdetlegesebb (legszemélytelenebb) párkapcsolatoknak a hétköznapi logika elől elrejtett spirituális és kauzális háttere nélkül megélni kívánt „szexben”, tehát az un. magánvaló szexualitásban sem! - a személytelen, de annál misztikusabb jin-jang energiák áramoltatásának a technikai ismeretén és alkalmazásán múlik a párkapcsolati „siker”, ahogy azt a volt feleségem írja a családfelbontását követő, első házon kívüli közösségi megszólalásában, vagy, ahogy azt az egzotikumával, illetve a meghitt személyesség és a felelősség (sors-kereszt) kizárási lehetőségével kecsegető keleti tanok (A joga különböző ágai pl.) okítják, hanem a teljes megváltódási lehetőségek és törvények megismeréséről és, az azokkal való együttműködés minél szélesebb körű és minél nagyobb mélységű végzésről.
A metafizikai alapállás szellemében tehát, nem csak ennek az un. szex- témának a szellemi alapja kötelez arra, hogy metafizikai perspektívából vizsgálódjak, hanem a saját metafizikus-asztrológusi elhivatottságom is. És ezzel együtt arra is felhívnám a figyelmet, hogy minden nem metafizikai szempontú megközelítése a témának úgy félrevezethet és olyan messzire elsodorhat az igazságtól, mint ahogy a háromszoros vízkarmával (Vagyis erős fantáziálási késztetésekkel és még erősebb szexuális problémákkal) rendelkező volt feleségemet is elsodorta a Vízkarmára jellemző rendkívüli misztikus élményszerzési vágyakkal vegyült (Nap - Hold együttállás a IX.házban) és ugyancsak a Víz karma sajátosságai közé tartozó un. kaméleon programja (A titkos csalás élményében való részesülés által nyújtott izgalmas élvezeti lehetőségekre való sóvárgás) illetve a szerelmi csalás misztikus élményében való részesülési lehetőségekre való sóvárgás hajlama (Jupiterrel együtt álló Lilith a VIII. házban) a számára biztonságot és nem utolsó sorban személyi fejlődési és szakmai önbeteljesítési lehetőségeket adó családjától. Nem hallgathatom el a szomorúságomat, amiért ennek a vízkarmának tett engedékenységnek köszönhetően, a volt feleségemet, éppen, hogy az őt az Oroszláni (Nap) önértékelésnek a növesztésében és az önmegvalósításában – Persze, a nagycsaládi idő keretei és az asztrológusi mesterséggyakorlás anyagi és gyakorlati lehetőségei között – folyamatosan és elsődlegesen támogató, sőt: arra bíztató férjétől, majd a családjától való teljes elszakadásig kellett ennek, a különleges (Vízi) élményekre való karmikus sóvárgásnak sodornia.
Nem lévén hipokrita, nem tagadhatom le ugyan a kezdeti, teljesen váratlanul cserben hagyott családapai helyzetem közben átélt lelki félelmeimet, a családapai sértődésemet, a számomra teljesen abszurd és mélységesen igazságtalan sors-helyzet elfogadásával szembeni elemi ellenszegülésemet és felháborodásomat, ami talán természetes, nem csak az én váratlanul megcsonkult lelkiállapotom miatt, hanem elsősorban a gyakorlatilag mégis csak valamelyik szülő nélkül - egy felől anya, másfelől apa nélkül – maradt gyermekek helyzete miatt! De ezt a sértettséget legyőzve és legyűrve, már csak annak a Tűz-karmáról szóló tanulmánynak a szellemében is, amit éppen akkoriban írtam a családi és párkapcsolati (szerelmi) nyugalom és védettség illúziójában, amikor egyáltalán nem tudhattam, hogy a feleségem lélekben készült a családot szétbontani, én szívből kívánom Emőkének, hogy sikerüljön neki azt a szerelmi – párkapcsolati modelljét, amiről a fent közölt, családbontás utáni első közösségi megnyilatkozásakor írt, és amire bizonyára ebben a tíz hónapban is titokban vágyott, miközben nekem megjátszotta a szerelmes, elégedett asszony szerepét. – Vagyis, éppen, hogy akkor, amikor velem elhitette, hogy velem együtt, ő is teljes odaadással, maximális felelősségtudattal és spirituális éberséggel, a család harmóniája fenntartása és a család lelki-szellemi- anyagi kiteljesedése érdekében munkálkodik.
De azt is feltétlenül el kell mondani e vízi-tragédia kapcsán, ha már Emőke az új párkapcsolat kialakítási lehetőségét felvetette, hogy mind sokat tapasztalt szerelmes szeretőként (Több igencsak felemelő, majd porba zuhanó szerelmi élményt és ha nem is rengeteg, de az átlaghoz képest jóval magasabb számú szexuális partnerekkel való „találkozást” megélt személyként) és kb. kétezernyi párkapcsolati problémákról is szóló sorsprogramot megfejtő és feltáró asztrológusaként, de természetesen, rejtett szellemi, metafizikai igazságokat kereső gondolkozóként is, én ennek a hirtelen szét dúlt család romjain álló, szerelmi modellnek, illetve az Emőke mélyre rejtett lelkiismeret-furdalásai fölé felépíthetőnek képzelt misztikus szalmabábunak, a hosszú távú pozitív eredményeket is hozó („jin – jang energiákat arányosan elosztó és azokat boldogság-hozóan ide-oda áramoltató...) működési lehetőségében egyáltalán nem hiszek.
És pontosan azért, mert jól tudom, hogy az ős-Lilith által megbontott abszolútumnak az első és legfontosabb önmentő kiegyenlítődési reflexei (A Levegő-karma gyökerei), egyáltalán nem a joga – tanok által tanított személytelen életenergiák működtetéséről és egyesítéséről, és ezért nem is a kellemes állapotok idézéséről szólnak, hanem az egyetemes létnek a teremtés általi megváltódási kényszerűségéről. Vagyis, az abszolút létnek, arról a maximális –az Adam Kadmon – kiegyenlítődési állapotnak a létrehozásáról szólnak az elsődleges létszükségletek, amelyből nem zárható ki az emberi létezés szintjén az őszinteségen (teljes mértékű kommunikáción) alapuló meghittség és bensőségesség, vagyis a magas fokú intimitás, tehát az élettárssal, valamint az egész családdal szembeni felelősség. És csak ezután, hogy az elsődleges kapcsolat létre jön a maszkulin és a feminin ősprincípiumok között, valamint a teremtő és a teremtés között, csak azután következik az élet ősidea-rendszerének a részletes megalkotása, ahol végül is, az élet formai lehetőségét biztosító anyagnak a szellem- tükröző és memória-tároló tulajdonságai segítségével megtörténhet a megváltás – a minél teljesebb kiegyenlítődés. Vagyis, jól tudom, hogy mind az anyagi életformák, mind az azokat üzemeltető életenergiák, mindössze az elsődleges célnak: a teljes kiegyenlítődés megvalósulásának az alárendelt állapotai és eszközei. Az első lépés tehát, amit meg kell tennünk az egyetemes megváltás szükségének a felfedezését és megértését követően, és az ugyancsak a belénk programozott igazi boldogság-elérési vágyunk szükség-parancsa beteljesítése érdekében, az nem a fizikai orgazmus elérését elősegítő szexuális aktusokban használható pozíció megkeresése, és még csak nem is a megfelelő partner megtalálása, vagy, amint a volt feleségem, hirtelen megvilágosult keleti filozófusként írja: a „jól szolgáló” szerelmi - párkapcsolati modell felépítése, hanem egyedül, az egyéni megváltáshoz vezető, külső (anyagi) lehetőségek és személyi adottságok figyelembe vételével történő, megfelelő (Egyszerre az egyetemes törvényeket figyelembe vevő és a személyi horoszkópunkból kiolvasható, személyes életprogramokat is figyelembe vevő) párkapcsolati és családtagi morális magatartásnak a megszerzése és minél nagyobb fokú megerősítése.
Nem csak az öncélúan megélhető és elérhető orgazmusok vadászata helytelen és téves célú alapállás, hanem az öncélú és tévútra vezető a keleti tanok által előszeretettel hirdetett, általános életenergiáknak - és a szexuális energiáknak a vadászata is, mivel ezek az energiák mindössze, egy egyetemesebb létmegvalósulási rendnek és az egyetemes kiegyenlítődést – A megváltást - szolgáló törvénynek (Az abszolútum törvényének) az úgymond alárendelt, annak (tehát a megváltásnak) az érdekében az életet „üzemeltetni” hivatott alacsony rendű energiái. És amennyiben ezt figyelmen kívül hagyjuk, és ezzel a legfőbb általános és egyetemes kiegyenlítődési lehetőségek elemeit sértve és blokálva (ebben az esetben pl. a gyermekeinket valamelyik szülőnek a folyamatos jelenlététől, tehát gondozási és nevelési lehetőségétől megfosztva, illetve másokkal elhitetve azt a modell-létrehozási tévképzetet, hogy az egyéni csalások és felelőtlenkedések következményein és csonkán hagyott családok romjain még építhető és elérhető valamiféle „testre szabottabb” különleges szerelmi boldogság.) akarunk akár szerelmileg boldogak, vagy akár csak szexuálisan is kielégültek lenni, nem csak hogy botor módra és felelőtlenül járunk el, mind a környezetünkkel (utódainkkal), mind önmagunkkal szemben, hanem kikerülhetetlenül, még az adott karmikus szituációnknál is, nehezebb sorshelyetek beidézéséhez vezető, végzetes tévképzetek között próbálunk normálisan élni. Márpedig ez egyszerűen lehetetlen.
Misztikus kifejezéssel élve: karma-növeléssel, sőt, karma-halmozással nem lehet még csak normálisan sem élni, és még csak ennek a hazugsági állapotnak megfelelő személytelen – szexuális kapcsolatot sem folytatni, nem, hogy szerelmileg boldoggá lenni.
Ezért tehát éppen a vízkarmához kapcsolódik az a legmagasabb rendű és határ nélküli (parttalan) önámítás és hazugság-rendszer, amit az ember önmagával és az igazi (Isteni) magjával szemben elkövethet. És ez éppen az, hogy a vízkarmával terhelt ember, az álomképeire, vagyis a misztikus fantazmagóriáira és a rendkívüli szexuális – szerelmei vágyaira, irracionális sóvárgásaira hallgatva, egy olyan, az általános emberi mérce szerint normálisnak minősülő személlyel létrehozott párkapcsolatát (házasságát), amelyben egészséges közös gyermekek születtek, és amelyben nem csak, hogy szexuálisan kielégült állapotban élhetett, de szexuális és morális és anyagi biztonságban is tudhatta magát, felrúgja abból a célból, hogy egy más személlyel, akiről úgy képzeli. hogy számára magasabb rendű misztikus élményeket biztosít, boldogan élhessen. A vízkarma ugyanis, éppen, hogy ezt az irracionális fantáziálás által sugallt, meghittség- és intimitásvesztést követő családrombolást eredményezi, mivel magában foglalja az anyai ági örökletes programok közül elsőként a Magzat- és gyermekellenes, illetve a család-ellenes, a családegység ellenes, valamint a családtagi szerepkörök és családi kötelezettségekkel, a családi áldozattal és teher viseléssel szembeni elemi ellenkezési késztetéseket és ellenséges érzéseket gerjesztő (családdal, családi problémákkal szembeni irritáció-keltő) karmikus programot (A másodikat). Valamint a Skorpióhoz, a Halakhoz, és a Plútóhoz kapcsolódó Boldogsági nehézségek programját, a házastársi, élettársi, szerelmi és ezzel együtt, újból csak a családi boldogságra való képtelenségi programokat. Valamint, a hamis információ-áramoltatási, un. kaméleon programokat is. És nagy rézben a hetedik programot is, a sors- és megváltás ellenes programot, illetve a hamis egységalkotási törekvések karmikus programját is. És, hogy a ennek megfelelően, a megtévesztés is teljes legyen, a víz karmával rendelkező személyek kiemelt spirituális érzékenységre valló, úgymond pozitív misztikus intuícióval, un. „rendkívüli” képességekkel születnek.
Gyakorló asztrológusi munkám során, azt tapasztaltam tehát, hogy a legtöbb esetben, azok a személyek akiknek a személyi horoszkópjában, a Karmikus pontoknak a pozíciójából, vagy a Napnak a negatív fényszögeltségéből erős vízkarmára lehet következtetni, az a jelenség áll fenn, hogy ezzel a karmikus meghatározódással teljesen ellentétesen, az úgynevezett vízbolygók és általában a spirituális bolygók inkább és többnyire pozitívan fényszögeltek, ami így, erős, vagy legalább is jó spirituális intuícióra utalnak. Vagyis, akik karma szinten a leginkább hadilábon állnak a spirituális dimenziók elemivel való kapcsolattartásban, akik rejtetten negatív (karmikus) determinációval indulnak e tekintetben, karmikus meghatározódási szinten, nyers személyi adottságok és tulajdonságok szintjén, úgymond jól vannak ellátva, ami a spirituális érzékenységet, a spirituális erők és jelenségek iránti érdeklődést és kíváncsiságot, és ami a spirituális jelenségek, az átlaghoz viszonyítva gyorsabb és erősebb megértésének a képességét illeti. És ez az eltérés a nyers pozitív képességek és a karma rejtett és sötét háttér-hatásai között, nagyon félrevezető személyi helyzeteket és sorsállapotokat teremt. A víz ugyanis éltet kellene adjon és fenntartson, és neki és vele és általa az életet a sorsot kellene tisztítani, és ehelyett, ilyen esetekben, a boldogságot és különleges misztikus élményeket hajhászó „vizes lélek” inkább mocskol, szennyez és fertőz, amennyiben az illető személy a „vizes tudata” hatására, nyakasan a boldogságát hajszolja, még akár a hazudozás, a titkolózás, vagyis a korrupció és az árulás árán is, ahelyett hogy az éberségét megszerezve és megerősítve a képzelet-szennyező és ezzel tudat-fertőző ábrándozástól megszabadítaná magát. Sőt: mivel a víz az empátia médiuma és zsubsztanciája, az ilyen lelkek a misztikus szennyezést és a fertőzést csoportosan és tömegesen végzik, tisztulásnak állítván be az éberség hiányos, de kellemesnek érzett misztikus maszatolást.
És itt, ennél a karma-maszatolási jelenségnél, merül fel leginkább a víz karmás személyeket, az általános emberi önzésből, illetve a víz-karmások misztikus élményekre való sóvárgásából fakadó mágiázás, vagyis a mágia-gyakorlás mellett, leginkább vonzó, és a spirituális gyakorlatok legnagyobb visszaélésékre alkalmat adó és a legtöbb és legnagyobb sors-rontásokat eredményező meditációknak, vagyis a meditáció rendeltetésének, céljának és a nyugati civilizációban leginkább félreértett és visszájára fordított (Vagyis, a meditáció rendeltetéséhez viszonyítva fordított eredményeket szülő) otromba gyakorlásának a kérdése.
A Víz karmások ugyanis úgy habzsolnák és aki ilyen körökbe becseppen, habzsolják is a guruk által misztikus maszlagként tálcán kínált meditációt, mint részegesek a minőségi bort. És sok olyan esetről is tudok, például, amikor a könyvből, vagy egyszerűen az internetről tanult, illetve a tévesen, vagy csak félig beavatott „szakemberek” által vezetett jóga - meditációk teljesen kikapcsolták az illető személyeknek (tanulóknak, hallgatóknak és híveknek) a realitás-érzékét, akárcsak a szahadzsa jóga meditációk a volt feleségemnek. Sőt, még annál is jobban. Amikor a Tisztánlátásról szóló könyvem egy számára dedikált példányát átadtam, a házi orvosunk egy egyetemi kollégista (szobatársa) kollégájának a példáját említette, aki - persze, akaratlanul! - úgy "el ment" a meditációjában, hogy soha nem jött vissza onnan. Magyarul, a több órás orvosi ébresztési kísérletek után, egyszerűen meg halt. De még érdekesebb volt számomra, az egyik Eltás- hallgató kolléganőnk esete, akit én, kezdő és tájékozatlan lévén, még irigyeltem is, amikor az Eltában el kezdünk meditálni és ő elmesélte nekem a szenzációs
Meditációs élményeit. Még kisebbségi komplexusaim is támadtak, amiért én messze távol éreztem magam attól, hogy az ő meditációs élményeihez jussak, hiszen nekem akkoriban a legnagyobb élményem az volt, hogy én, az örök nyüzsgő, helyezkedés (fenékmozdítás) és vakarózás nélkül, sőt: mozdulatlanul képes voltam egy helyben ülni egy fél órát!
Nos, ez a hölgy, akit a kezdetben a fantasztikus meditációs élményeiért, misztikus látomásaiért, én még irigyeltem, néhány hét elteltével, annyira elveszítette a realitás-érzékét az otthon egyedül folytatott meditációktól, hogy azt képzelte, hogy belé költözve, vele egyesülve, vagyis az ő elméjébe költözve, vele egyesült az egyik magas, atléta-Jézusra hasonlító, erősen jó képű előadó. És miután így, képzeletben, „ők” boldogan "éltek" így "együtt" néhány hétig, az a lény aki, vagy ami ennyire megszállta az egyébként nyelvészi képzettséggel rendelkező barátnőnk tudatát, azt kérte tőle, hogy ugorjon ki az ablakon. Szerencsére a hölgy végül szólt a történtekről a szüleinek, azok előbb a Bukaresti vonata indulása előtt éppen a társaságunkban időző, szépséges Jézusi előadóval beszéltek, aki persze, az egész történtet hihetetlennek találta, mivel semmiről nem tudott semmit, majd, amikor az ugyancsak felső végzettséggel rendelkező értelmes szülők meggyőződtek arról, hogy a fiú becsületes és jóhiszemű, és ki van zárva az, hogy bármi módon is, akárcsak eszébe is jutna az, hogy ő szuggerálja a lányukat, elme gyógyász segítségéhez fordultak, aki rögtön be is utalta és sokáig kezelte a mai Emőkével egy idős hölgyet.
Megjegyzem, mi csak több hónapos kurzus-hallgatás után kezdünk meditálni az Eétában, és a szabadegyetem vezetője erősen óvott attól, hogy ilyen féle misztikus álmodozásokba és ábrándozásokba bele mennyünk akár meditáció közben, akár azt követően. A szóban forgó hölgy viszont később kezdett kurzusokra járni mint mi, a többiek és azt hiszem, hogy arról az előadásról is hiányzott, amelyen az Elta igazgatója és fő előadója beszélt nekünk a meditációról és elmondta, hogy mi a célja annak a meditációnak, amit vele – velük gyakorlunk (Egészen jól emlékszem és magamnak meg is jegyeztem, hogy azt mondta, hogy egyáltalán nem fantazmagória-gyártás és nem is misztikus élményszerzés a célja, hanem az, hogy az analogikus gondolkozásra alkalmassá tegyük az elménket!) És csakugyan, ők nem irányították a meditációkat, vagyis nem sorjáztak misztikus maszlagokat nekünk meditáció közben.
Négy hétre, hogy a volt feleségem, anélkül, hogy bármi magyarázatot is adott volna az abszurd viselkedésére úgy döntött, hogy felbontja a családot és elköltözik az anyjához (Egy közös barátnőnktől kaptam meg végül is, azokat az örültséggel határos elme-állapotáról tanúskodó leveleket, amelyekben többek között, előbb körbe írja misztikus szavakkal azt, hogy el kell hagynia engem és velem együtt a családot is, mert az én „intenzív” jelenlétem sérti az ő finom spiritualitását és mi együtt fárasztjuk őt, majd annál otrombábban, egészen vulgáris kifejezéseket használva, végül azt is ,kiböki, hogy szerelmes lett egy Bála nevezetű férfiba, akiről levette a modellt, és ha nem is sikerül a Bélával való egyesülési terve, más barátok közül valamelyikkel csak reménykedhet egy a közeljövőben létrejövő és beteljesülő szerelmi boldogságban.), találkoztam az, azóta külföldre költözött és ott egészséges családot alapított "párban meditáló" barátnőnk édesanyjával, aki azt mesélte, hogy neki, egy ma informatikussá lett tanítványa is, az egyetemen szintén ugyanígy "elszállt" a joga-meditációk hatására, hogy ma is bizonyos időszakokban (Talán depresszió-ellenes?) valami elmekórtannal kapcsolatos gyógyszereket kell szednie, akárcsak az ő lányának.
És érdekes módon, ezt követően egyre több hasonló esetről szerezhettem tudomást. A ferde gerincem mentén elhelyezkedő és a túl sok karate edzés után néha begörcsölő hátizmaimat már korábban is (Tehát az Emőkével való együtt létünk alatt is) masszírozgató közös barátnőnk is, elmesélte, hogy ő egyszerűen a Kitáró zene közben való misztikus fantáziálgatás és könyvből tanult szelíd meditálgatás nyomán veszítette el annyira a realitás-érzékét, hogy végül az ő családja is pszichiáter segítségét kellett kérje. És ő is ugyanazokat a szimptómákat produkálta mint Emőke másfél évvel korábban is és a végleges szakításunk előtt is: miközben úgy érezte (Azt szuggerálta magának), hogy egyre több ereje van, valójában egyre fogyott az életereje és éjszakánként nem tudott aludni. Nála viszont veszélyesebb volt a dolog, mivel ő reggelenként munkába kellett mennie, Emőke viszont általában délig aludhatott, mert azon kívül, hogy én nehezteltem rá, amiért a munkámban hátráltat, mivel ilyenkor én kellett a gyermekeket ellássam és velük foglalkozzam, nem volt a délelőtti hosszas ágyban maradásainak semmiféle, rá nézve kellemetlenebb következménye.
De a
http://www.astrologos.ro című közös portálunkon is beszámolt egy Halak Sárkányfarokkal rendelkező barátnőnk arról, hogy a zenére való meditálásokkal ugyanígy járt, habár ő sem került pszichiáterhez. És ugyanakkor arra is emlékszem, hogy egy, vele egy évben született, tehát szintén fiatal korú és Halak Sárkányfarokkal rendelkező hölgy is, aki egyébként nagyon racionális (Úgymond szellemileg gyémántaggyal rendelkező) személyiség, és akinek korábban elkészítettem a horoszkópját, beszámolt, az internetröl letöltött meditációs zenék hallgatása hatására elért, ha nem is az Emőkééhez hasonló önkívületi, de eléggé kábult és realitás-vesztett lelki állapotokról, amelyek közvetlenül az előtt (Vagy aközben?) szűntek meg, hogy elkészítettem a horoszkópját.
Vannak tehát nagyon érzékeny személyek, akiknek egyáltalán nem ajánlottak ezek a fölösleges energia-szerzés érdekében folyatott, csakra-nyitogató és misztikus dimenziókkal való kapcsolatokról való fantáziálással egybekötött, irányított meditációk. Egyébként, valahányszor (Eddig mindössze négyszer) az élet, illetve valaki, olyan helyzetbe hozott, mint utóbb Emőke is, aki napokig nem akarta elárulni nekem azt, hogy egy frissen megismert Csíkszeredai Joga-oktatóval együtt készül párosban meditálni, hogy az ilyen lélek-irányító "meditátorok", mennyire tévesen és gyengén képzettek, illetve, hogy milyen téves, de főképpen naiv misztikus maszlagokat dobnak oda a meditáló "tanítványok" extra-élményekre szomjas fantáziája elé, amire azok, akár az én akkor még feleségemnek tudott párom is sivatagi szomjazóként vetik rá magukat. Igazából akkor ábrándultam ki teljesen Emőkéből és akkor gondoltam én is először arra, hogy ettől az ostoba fehérnéptől, aki ennyire nevetségesen bele tudja élni magát ezekbe az olcsó és alpári, csaknem útszéli misztikus maszlagokba, el kell válnom. Egyszerűen nem jött, hogy higgyem, hogy az a nő, akit én az én páromként, tíz éven át, racionális és logikus gondolkozásra, illetve saját magával szembeni igényesség fenntartására képes, értelmes embernek hittem, ennyire oda s vissza lehet ezektől a primitíven misztikus otrombaságoktól. És, hogy ráadásul, amiért ő ezektől az otromba misztikus fantazmagóriáktól képzeli azt, hogy az én lelkem és szellemem szűk befogadási képessége által megengedett spirituális világhoz képest, ő egy sokkal magasabb rendű és tágasabb és finomabb és nőiesen csodásabb és szeretetet teljesebb és rózsaszínűbb és, és , és, satöbbi, világba kerülvén, ez által a családtalan fiatal "oktató" tudománya által, velem lekezelően és lenézően kell bánjon.
Márpedig ez a fordítottja mindannak amihez a spirituális tudás megszerzése a spirituális életforma gyakorlása el kellene vezessen valakit és nem csak metafizikai, hanem egyszerű emberi komolytalanságnak a csúcsa az, ha valaki ahelyett, hogy szerényebbé válna bizonyos átfogóbb ismeretek megszerzésétől, nagyképűvé és, ahogy Hamvas mondja, megszólíthatatlanná, tehát közösségileg használhatatlanná válik.
Folytatása következik.