Kozma Szilárd: AZ EVOLÚCIÓ ÉS A VILÁGOSSÁG TÖRVÉNYE.
A Lilith nevű, másságra, másállapotra való őssóvárgás hatására az Abszolútum két világnemző - világszülő őshatalommá: Teremtővé változtatja magát a teremtési aktus által. Ez a teremtői állapot viszont egyszerre Fény és Szeretet állapot, ami azt jelenti, hogy az Abszolútum Termékenyítő hatalommá (Fénnyé: behatoló – átvilágító értelmező és megértő hatalommá) és Teremtő hatalommá (Szeretetté – kiáradó és befogadó, egységbontó – szaporodó és ugyanakkor egységbekötő –egyesülő hatalommá) változtatja magát. Ez azt jelenti, hogy egyben ketté osztja és ugyanakkor meg is sokszorozza (megkétszerezi) magát az első teremtő aktusban az Abszolút lét. Ezek egyike a maszkulin princípium (A kínai Jang), amelyet kauzális Fénynek, illetve Isteni értelemnek és ugyanakkor tapasztalati ismereti őselvnek nevezünk a metafizikában. Ennek az egyetemes értelemnek és léttudatnak („Vagyok, aki vagyok.”) mindössze sápadt és részleges megnyilvánulási formája az, az individuális öntudat és a csoportos tapasztalati ismereten alapuló és generációkon átöröklődő racionális – gondolkozási képesség, amely az eszközhasználó és szerszámkészítő emberben kifejlődött az állati észlelés és kombinációs készség színvonalán történt értelmi felülemelkedését követő intellektuális evolúció során. Ezért, bármennyire is büszkék lennénk rá, ez, az intellektuális – tudományos fejlődésünk, csak felszínes parányi része annak, a láthatatlan és érzékelhetetlen dimenziókban és az auránk legfinomabb mélységeiben történő finom fejlődésnek, amit spirituális fejlődésnek nevezünk. A Jézus előtti spirituális tudattal rendelkező ember szellemi – spirituális világképe és egyéni életképzelete, önmagában visszatérő jellegű, kör-körös, geometrikus és – mágikus mivolta ellenére - végső soron mechanikus volt. Nem ismerte sem a biológiai, sem a spirituális evolúció törvényét, bár, a beavatási hagyományok tanulsága szerint, tudott az újjászületés és s feltámadás, illetve a megújhodás, a lelki változás szűkségéről. Tudott a gyökeres személyi (belső és minőségi) átalakulásnak a szűkségéről. (Lásd a hermetikusok tanait, valamint az Echnaton fáraó vallási reform-kísérletét.) De ennek ellenére, és ezzel együtt is, az egész létezést - a természethez kötődő szellemi létet is - egy önmagába visszaforduló, kör-körös folyamatnak látta (lásd: a reinkarnáció képzeteit) és nem mint az adott, természeti, lelki és szellemi - spirituális állapotoknak a meghaladását és az egyre összetettebb strukturálódási formák és szintek elérését célzó lét-szükségszerűséget. A keleti egyistenhit embere a reinkarnáció lépcső-fokozatait végig járó tudatfejlődés metaforájával együtt is, mindössze csak „vissza-érkezett” a Nirvánába, vagy a Taoba. A zsidók „objektív” istene is majdhogynem szigorú és fenyegető önkényúrként követelte kiválasztott népétől, annak tagjaitól az erkölcsöt és a törvények betartását anélkül, hogy azoknak az értelme: funkciója és célja felől valakit felvilágosított volna. Először János evangéliumában jelenik meg konkrétan az új létállapotnak: az égi városnak, az új Jeruzsálem misztikus épülésének a víziója. (Amelynek az evangélium leírása szerinti geometriája egyébként a személyi asztrogrammok akkori geometrikus rajzára utal. - Az Új Jeruzsálem „helyszínrajza” két négyzet alakú külső és belső falból áll, tehát négy külső és négy belső oldala van és ezeken belül tizenkét egymás mellett álló, három oldalú tornya. Ez viszont nem más, mint az ókorban és még Kepler idejében is használt asztrogrammok ábrázolásának a módja, amely nem egy nagyobb és egy kisebb kör által alkotott mezőbe, hanem egy nagyobb és egy kisebb négyzet által alkotott mezőbe és azon belül tizenkét háromszögbe osztotta be tizenkét csillagképet.) És a mennyei királyság is, ami Jánosnál megjelenik (ami nem kívül van, hanem „bennetek van” Jézus szerint, és ahová nem visszatér az ember, hanem ahová előre haladva érkezik meg) személyesebb és dinamikusabb, mint a korábbi Tao, Nirvána és Mennyek országa és más nevekkel illetett „visszaérkezésekről”, megváltásról szóló elképzeléseké. A Lilith gyűjtőnévvel jelölt őssóvárgás által önmagából kilépő abszolút lét nem a kezdeti önmagába tér vissza - ahogy Ádám és Éva sem térhet vissza a paradicsomba és mi sem fejlődünk vissza biológiailag, hogy vissza jussunk az anyaméhbe - hanem a Lilith által létrehívott abszolút káosz által okozott kábulatot úgy haladja meg az abszolút léttudat és úgy oldja fel, a Lilth-káoszt, vagyis a lét-zavar által létrehozott kábult örvénylést, és az így keletkezett abszolút ellentéteket és a megfelelő feszültségeket úgy egyenlíti ki, hogy új abszolút állapot létrehozását teszi lehetővé a teremtés segítségével, éppen a teremtésben (a teremtés határállapotában: az anyagi világban és az anyagi szerveződés által létrehozott biológiai – pszichológiai létformában: az életben lehetővé váló rész kiegyenlítődések, valamint az egyetemes kiegyenlítődés által. A Lilith hatást, vagyis az abszolút sóvárgást mindig valami másra mint ami adott, valami újra, (Pl. az abszolút állapottól merőben eltérő, az abszolút állapoton kívüli, attól gyökeresen különböző „más állapotra” való sóvárgást) a káoszban, a káoszon belül nem szüntetheti meg az Abszolútum. Hiszen ez a káosz-keltő, más élményre, más tapasztalásra való sóvárgás is egy abszolút tulajdonság. De a zavarkeltő hatásait - a kábult és céltalan örvénylést és a romboló feszültségeket – az Abszolútum fel képes oldani és meg tudja haladni a teremtés által, a teremtés határállapotában létrehozható egyértelmű meghatározódások és a meghatározódások által biztosított rendhelyreállítás, valamint az ugyancsak egyértelmű kiegyenlítődések segítségével. Az által tehát, hogy ezek az abszolútumból keletkező ősi - kauzális zavarok, örvénylések: kábulatok és feszültségek a teremtés határállapotában (az anyagban, majd az anyag felsőbbrendű struktúráiban: természetben és ezen belül az emberi intelligenciában és szellemi harmónia-törekvésekben) egymással egyértelműen és határozottan konfrontálódva, kiegyenlítődhetnek. De pontosan azért, mert a Lilith hatása soha nem szűnhet meg, az ellensúlyozás érdekében a teremtésnek is folytonosan történnie kell, és ahogy a Lilith ereje által folytonosan új és új zavarkeltő, kábulat és feszültség okozó állapotok jönnek létre, ugyanúgy a teremtődő létben is új és új kiegyenlítődési lehetőségek: új és új ideák, új képzetek és azoknak megfelelő új létformák és létállapotok (és azoknak megfelelő élőlények), és a lényekben új és új fejlődési és kiegyenlítődési lehetőségek és képességek (az élőlények új, magasabb rendűen strukturálódott formái és állapotai, és az ember új értelmi és szubtilis spirituális képességei) jönnek létre. Ezeknek az új és új kiegyenlítődési képességeknek és az így kialakuló új és egyre felsőbb szintű spirituális struktúráknak (ideáknak) a kialakulása jelenti az evolúció fő folyamatait és feltételeit mind az anyagi (természeti), mind az érzéki és érzelmi (asztrális), mind a mentális, képzeleti - ideális és kauzális dimenziókban. Logikus tehát, hogy ettől, mind a természeti és mind a spirituális evolúciótól - és így az individuális, személyi evolúcióktól is - függ az, hogy folyamatosan létrejöjjön: megvalósuljon, mind a teremtés, mind a megváltás: az egyetemes kiegyenlítődés aktusa és, hogy folyamatosan keletkezzen a lét, illetve (és főként!) az, hogy fennmaradjon az állandóan megújuló, folyamatosan táguló - fejlődő és az egész létet - teremtést állandóan újjá szülő, és a létező idea-formákat és anyagi formákat egyaránt fejlesztő - tágító Abszolútum! A kiegyenlítődés és a kiegyenlítődött állapot: az egészséges és a boldog állapot, vagyis a megváltás nem választható el tehát a fejlődéstől, ahogy a fejlődés sem választható el a kiegyenlítődéstől. A fejlődés viszont, a legtöbb esetben a zavaros létállapotok és élethelyzetek átvilágítása, megértése és leküzdése - meghaladása érdekében véghezvitt küzdelmek (nem egyszer kemény harcok), a meghozott szükséges áldozatok és megtett erőfeszítések (saját gyengeségeink leküzdése, figyelem összpontosítás) árán jöhet létre. Emiatt, az egyetemes evolúciós feltétel miatt, a spirituális fejlődés egy olyan eleve létező „objektív” (ontológiai!) követelmény az emberi individuummal szemben (Ez maga a teremtés, a fejlődés és a kiegyenlítődés törvénye), amit ha nem teljesít - vagy legalábbis nem igyekszik azt teljesíteni valaki (vagy valami), akkor előbb - utóbb figyelmeztető jellegű negatív események, konfliktusok, és azok figyelmen kívül hagyása esetén: betegségek és különböző, a személy spirituális fejlődési sorsprogramja színezetének megfelelő, azzal kapcsolatos sérülések, betegségek és durvább balesetek, látszólag értelmetlen konfliktusok jelentkeznek a sorsában és szervezetében. És amennyiben a többi törvénnyel sem képes, vagy nem akar legalább minimálisan harmóniába kerülni, a megfelelő „végzetes” tragédiák is bekövetkeznek az életében. Ezért, az emberi (és az állati!) egyénnel szembeni, elháríthatatlan univerzális (Isteni!) „elvárásért”, szükséges a folyamatos egyéni fejlődés tehát, és hiába védekezünk ellene és szándékozunk ezt a megváltási szükségletet kikerülni (kicselezni) civilizációs eszközeinkkel (pl. gyógyszeres kezelésekkel, a külvilág negatív elemeinek a behatolásával szembeni védőberendezésekkel), és hiába próbáljuk a vallás segítségével a „Jó Istennek” hízelegve a sorsunk elemeit megszelídíteni (korrumpálni), mert minden, ilyen, végső soron naiv törekvés és fáradozás hiába való. Látható tehát, hogy sajnos, az égi kegyelmek osztogatásról (protekcióról) prédikáló vallásoknak nincs igaza. Az, amit kegyelemnek és csodának vélünk ugyanis, mindössze a fejlődésre való új lehetőségként – fejlődési lehetőségre való esélyként - kell értelmezni. Ezeknek, az általunk Isteni kegyelmemnek és csodának vélt események és „szerencsés” életkörülmények megjelenésének a feltétele az, hogy valami oknál fogva (megvilágosodás, a sok átélt szenvedés eredménye következtében létrejövő elengedési, ambíció-feladási, vagy lelki megbocsátási képesség létrejötte, vagy egy pozitív elhatározás?) egy olyan belső mentalitás-változtatásra, amely, mint igény korábban már a lelkünkben - ha nem is tudatosan, de legalább sejtéseink, vagy a vágyaink szintjén –jelen volt, elszánjuk magunkat. (Vagy, a kiskorú gyermekek esetében: az édesanya elszánja magát a spirituális fejlődéséhez vezető belső és külső lépésekre, a mentalitás-változtatásra.) Az egyetemes megváltás logikájából tehát, igenis értelmezettek a sors-megszorítások, az életünkben hirtelen fellépő természeti és a társadalmi - közösségi nehézségek, vagyis a személyi, vagy családi - csoportos anyagi nehézségek, a betegségek és a balesetek szaporodása és súlyosbodása, amikor az egyénben, vagy egy egész társadalmi csoportban, egy közösségben, nemzeti - nemzetiségi, vallási, vagy kulturális népségben, elhatalmasodik az öncélú kényelem- és élvezeti-igény, elszaporodnak az egyetemes evolúciónak az általános és egyéni szükségeivel (kötelességével) szembeni védekezések. Amikor elszaporodik és aránytalanul megnő a sorozatos és öncélú élvezethajhászás, elszaporodnak az élvezetcsikarási és élet-könnyítés technikák. És persze a sors-megszorítások (sorscsapások) értelmeződnek ott és akkor is, ahol és amikor elszaporodnak és bizonyos mértéket meghaladva megnövekszenek az egyének szellemi - spirituális evolúcióját zavaró, vagy azt akadályozó különböző rögeszmék, a dogmatikus - obstruáló magatartások, különböző mániák és öncélú tevékenységek, de még inkább akkor, amikor aránytalanul megnövekszik az általános társadalmi-közösségi korrupció, illetve a társadalmat képező egyének nagy mértékű önámítások felerősödése és elszaporodása. Az egyéni, vagy a csoportos eszmei labirintusok és Bábel tornyok (Pl. a Világkereskedelmi Központ-szerű intézmények) építésének és fenntartásának az esetében. Ezért az evolúció törvénye hatásának, de a kívülállók számára láthatatlan és érzékelhetetlen - sőt: néha maga az átélő számára is érzékelhetetlen - belső spirituális „mutációknak” tudható be az, amit mi kegyelemnek és csodának vélünk. Ti., hogy egyes személyek halálos betegségükből meggyógyulnak, hogy a földi logika és tudományos ráció szerint megmagyarázhatatlan módon (a tudományos elme szerint véletlenül, a vallásos képzelet szerint Isteni kegyelem, vagy misztikus csoda folytán) halálos fenyegetettségből megmenekülnek. A belső mentalitásbeli szellemi és spirituális változási lehetőséget és szükségszerűséget (igényt) tanítja az Evangélium számtalan tanácsban („Újjá kell születnetek, hogy bejuthassatok a mennyek országába”, „Az ember egyszer anyától születik, másodszor a Szent Lélektől”, „Aki megfogta az eke szarvát, az ne nézzen hátra felé.”, „Nem arra való a fény, hogy a véka alá rejtsék”, Stb.) és példázatban, a talentumok példázatától az érdemtelen koldusig, aki Ábrahám kebelébe találta magát túlvilágon, a gazdag ismerősével szemben, aki az előnyös anyagi helyzetének a spirituális fejlődés érdekében történő használatának az elmulasztása miatt, a gyehennára vettetett. Ennek a törvénynek a hatására figyelmeztet számtalanszor Jézus, amikor arról beszél, hogy a mennyek országába való bejutás nem érdemek függvénye, hanem az éberség növesztésének a következménye: a belső fény és szeretet-képesség fejlesztésének a következménye.
II. AZ INVOLÚCIÓ
Az Evolúció törvénye soha nem hat önmagában, hanem a többi kilenc törvénnyel egyetemben. És vigyázat: az evolúció csupán az állatok esetében jelent genetikai mutációk következtében előálló ösztöni és primitív intelligencia szintű, pragmatikus-értelmi fejlődést. Ezért az ember hiába fejleszti magát egyoldalúan, pl. az értelem (ráció és tudomány) szerint, vagy az un. mágikus képességei és misztikus intuíciója szerint - amely hajlamait vagy az anyai őseitől örökölte, vagy azért jöttek létre benne, születési adottságként, nagyobb arányban, mint általában, mert az édesanyja éppen kitűnő lelki - szellemi állapotokat élt át (szerelmes volt és épp akkor nyíltak meg számára valami új, csodálatos élményeket jelentő szellemi égtájak) abban az időszakban amikor ő fogant -, mivel a szeretet nélküli fény (pragmatikus – intellektuális ráció és gyakorlati és az elvont tudomány), vagy a felelősség (következmények belátás nélkül) gyakorolt misztikus képességek spirituális egyoldalúságot és öncélúságot, vagyis kiegyenlítődési képtelenséget eredményeznek. És az egyoldalúan megnövesztett képességek eredményeként, így lesznek az elsőkből utolsók. Így lesz az evolúcióból involúció. Így lehet az éberség (értéktudat) nélkül fejlesztett és erősített, felelősség nélkül használt ráció, a tehetség és a képesség, a szellemi intelligencia, a gazdagság, a tudomány, a pénz, vagy éppenséggel az „ezoterikus” műveltség egyaránt az evolúció, vagy az involúció eszköze. Ezzel, az egyetemes törvények összhatását illetve azok közös hatásmechanizmusát tömören ábrázoló megállapításával mond az evangélium lényegesen többet az ószövetség beavatási könyveinél. Hiába, hogy Darwin fedezte fel a fajok biológiai fejlődésének a törvényét, mert ő mindössze a felszíni, biológiai fejlődést írta le, aminek a spirituális és kauzális alapjánál végül is a létfenntartás harcában részt vevő, egymással, vagy a táplálékért, vagy a megtermékenyítés jogáért egymással versengő állatok vágy-és képzeletvilága áll (A ragadozóknak és a vezérhímeknek a vágya nem más, mint az áldozatnál, vagy a többi hímnél fizikailag erősebbnek, pontosabbnak, ravaszabbnak lenni, a növény evő potenciális áldozatoknak a vágya viszont a ragadozónál gyorsabbnak, éberebbnek, ügyesebbnek lenni és a mimikrizés segítségével észrevehetetlennek lenni. És ez, az állatok képzeletvilágát mágikusan befolyásoló - serkentő, és generációkon át, fokozottan fenntartott vágy az ami az utódokban a megfelelő képességeket eredményező genetikai mutációkat létrehozza), ami generációról generációra erősödik. Másrészt, mert semmit nem érünk e tudással, ha a bűnbeesett - haszonleső (a természet- és az egyéni képességeink kizsákmányolására ráállított képzeletünkkel), nem akarjuk tovább gondolni a hozzánk jutott kauzális információt és a helyes (metafizikai) értelmezés nélkül, modern és posztmodern Júdásokként akarjuk annak hasznát venni. Az evolúció törvényére alapozó, genetikával társuló modern orvoslás története a legjobb példa arra, hogy a keresztény kultúra nem a Jézus tanításait, hanem a Júdás féle, könnyű haszon szerzési vágyának alárendelt, csőlátó „pragmatikus” értelmének a tanácsát követi. A tudomány (a szellemi és a természettudomány egyaránt) akkor válik az ember egoizmusának kiszolgáló áldozatává és így válik involúcios tevékenységgé: rombolást, élet- és létzavart, és végső soron faji degenerációt idéző szolgává - romboló és szennyező-zavaró eszközzé és veszélyt idéző pozitivista ideológiává („A sötétség fejedelmévé”), amikor nem elégszik meg a sajátos fény-hozó (kutató, kereső, feltáró, értelmező) funkciójával és fellép a megváltó (javító, jobbító, jót-tevő) szerepében, sőt: a lombik bébi gyártás és a klóónozás ideája által, a teremtő Isten szerepében is. Meg kell értenünk, és végre tudomásul kell vennünk, hogy az egyetemes kiegyenlítődésnek a kauzális szükségszerűsége folytán, a szervetlen anyagi struktúráknak a szerves struktúrákká alakulása nem hiába és nem véletlenül jött létre. És az így, ennek az egyetemes kiegyenlítődési szükségszerűségnek a következtében lassan - lassan kialakuló földi élet- csirák, majd az azokból kifejlődő őstermészet nem azért jött létre, az ugyancsak nem véletlenszerű kozmikus események hatására - az egyetemes törvények összhatásaként előálló kozmikus események által kiváltott anyagi szervesülésekből és az egyetemes lét-minták (archetípusok) alapján „organizálódó” első szerves struktúrákból -, és nem azért fejlődött a belső: isteni és mágikus erők által kényszerítve az egysejtű lényektől a primitív intelligenciával rendelkező fejlett állatokig a biológiai élet, hogy végül az egoista ember „tudományosan” tönkre tegye azt. Az ember sem azért fejlődött ki az Adam Kadmoni ős-idea szerint, annak alapján a majomból és vált a „a teremtés koronájává”, hogy az állatokat és a növényeket mérhetetlen és öncélú élvezetvágyában és ugyancsak öncélú kényelemszeretetében – a nehézség kicselezési mániájában - mértéktelenül kizsákmányolva, beszennyezve - összezavarva, teljesen tönkre tegye. Ez mindössze az evolúciónak a - kétség kívül, tragédiákkal járó árnyéki, sötét része, egy olyan részbeni involúcios folyamat, ami végül is, ugyancsak az evolúciónak egy része. Az involució – vagyis az emberi intelligenciával és s tudománnyal való visszaélés: a visszafelé való élés - jelenségével és következményeivel lépten-nyomon találkozunk, de ez viszont nem erősítheti meg az egyes misztikusok máig fenntartott állítását, miszerint az evolúció lényegében nem is létezik. De persze, a materialista nézet sem igaz, miszerint az evolúció abból állna, hogy egyre intelligensebb új generációk születnek a világra és, hogy az evolúciónak egyedül a lineáris logikával dolgozó természettudomány lenne a képviselője. Annak ugyanis, amit ma természettudománynak nevezünk, a kétséget kizáró pozitív fejlődési lehetőségeket biztosító eszközök létrehozása mellett, az igazi egészség elérése szempontjából semmiféle hasznát nem látja az ember. A modern természet-tudósoknak, az agysérült gyermekek elképzeléseihez és kísérletezéséhez hasonlatos tevékenységével és e tevékenységnek nem csak a szenvedést okozó, hanem a szörnyeket is eredményező következményeivel is lépten-nyomon találkozhatunk. (Lásd a „hiperaktív” gyermekeknek, vagyis az egészséges szülői szigorúságtól és felelős fegyelmezéstől megkímélt – vagyis az arányos fejlődési lehetőséget biztosító kellemetlen tapasztalatoktól megfosztott - gyermekeknek a gyógyszertermékekkel való kezelése következtében előálló rákosodást, vagy az un. génsebészet szörnyű perspektíváit, aminek a segítségével a tudósok be akarnak avatkozni a jövendő személyek fizikai tulajdonságainak a kifejlődésébe, önkényesen „pozitívvá” alakítva – módosítva azokat.) Miután a tudomány felfedezte, azt, hogy minden földi lény biológiai szervezete, illetve a szervezet részei (szervei, genetikai struktúrái) magában hordozza (hordozzák) a külső és belső impulzusok által kiváltott változások képességét – a növekedések és átalakulások: a mutációk lehetőségét -, nem törődve azzal, hogy bizonyos mutációs potencialitások rengeteg, az elődök által sok ezer generáción keresztül szerzett fizikai, lelki, mentális és végül spirituális tapasztalatok következtében jönnek létre, vagyis, hogy a generációs tagoknak az azonos és ismételt tapasztalatainak és élményeinek (külső és belső érzékelésének, pl. klíma-változásnak, vagy táplálékváltozásnak) a következményeként állnak elő -, neki látott, hogy pl. a nagyobb tejhozam, vagy húshozam növelése (vagyis a gazdasági haszon növelése) érdekében, erőltetett serkentési eljárásokkal és anyagokkal, mesterséges fejlődésnek vesse alá azokat a szerencsétlen házi állatokat, amelyeket amúgy is degenerálta már spirituálisan az által, hogy megszelídítette és háziasította. (Érdekes lenne egy tanulmány tárgyává tenni, hogy az olyan szelídített ragadozók, mint a kutya és a macska milyen egészséges ősi képességüket veszítették el a szelídítés folytán azokkal a tulajdonságokkal szemben, amiket az „ember barátjaként” - vagyis az önmagukat az ember nélkül fenntartani képtelen szolga-lényekként - szereztek? Az eredmények igazán jól láthatóak: a tejet létrehozó (termelő) és azt tároló mesterségesen megnövesztett szerveiktől: a tölgyüktől, illetve a mesterségesen növesztett hájrétegeiktől még járni is képtelen - és ezért legelni is képtelen! - tehenek, juhok, disznók és tyúkok. Ezeket mostanában ezrével és százezrével kell elégetni, mert mindenféle kórokozó vírus és baktérium támadja meg a szervezetüket. A génmutált állatoknak a húsa és teje veszélyes lett nem csak saját fajukra, hanem a húst és tejet fogyasztó emberre is. A tudomány által létrehozott „óriási” haszon eredménye: egy liter ízetlen, vagy krétapor ízű tejnek az áráért, amely már nem is képes aludttejjé átalakulni, hanem egyszerűen megromlik és szörnyen büdös lesz, ha nem fogyasztják el azonnal, egyesek egy negyednapi munkaidőt dolgozhatnak. A szociális hálóból kiszorult munkanélküliek viszont hozzá sem juthatnak, holott - legalábbis a székelyföldön - valamikor minimális volt, hogy a házaló koldusnak a gazdaasszonyok egy sarok kenyeret és egy csésze egészséges tejet adjanak. De a legtanulságosabb a madárinfluenzának az emberre is veszélyes kialakulásának a története (Isteni technológiája), amely előbb a természetellenes tápszerekkel etetett és üzemileg gyártott baromfikban alakult ki, hogy a vándormadarak szervezetébe és körébe jutva, a több irányú „természetes” terjedése biztosítva legyen és ez által lokálisan kezelhetetlenné elfojthatatlanná váljon a végső soron a nagyokos tudós-ember által létrehozott kor. És a legnevetségesebb az egészben az, hogy ezek után, ugyancsak a tudomány győzelmeként könyvelik el a kórokozó vírust semlegesíteni képes vakcina előállítását és sorozat-gyártását!
Szóval ilyen evolúciós magaslatokat ért el az ember a Júdási tudományos ideológiák kábulatában. És ezek után csodálkozunk, hogy a városi fiatalság jó része a további tanulás (a fölöslegességében káros tudás, vagyis az üres intelligencia öncélú növesztése) és a termelés (az ugyancsak fölösleges gazdaság növesztése) helyett, a kábítószerezés, enyhébb esetben a folytonos alkohol mámorban levés állapotát választja. Csak azt nem értem, hogy ezek után az agyukat fejlesztő tudósok, és a misztikus intuíciójukat művészi tehetséggé csiszoló (zsugorító?) művész- értelmiségiek miért húzzák a szájukat az izmaikat daganat szerűvé növesztő („fejlesztő”!) izompacsirták látványától? Hiszen spirituális szempontból egyik sem ér többet a másiknál és a Merkúri képességek (ráció), vagy a Vénuszi (plasztikus – esztétikus harmónia érzék) képességek öncélú növesztése semmivel nem magasabb rendű mind a Marsi képességek (fizikai energia) növelése. Nem csak intellektuálisan degenerált utódokat nemző híres matematikust és sakkbajnokot láttunk, de malformációs gyermeket nemző – szülő genetikust és szülész-nőgyógyászt is, harmonikus szerelmi- és családi élet folytatására képtelen művészt is, és persze, utcán megvert izompacsirtát, vagy tévedésből lelőtt karate bajnokot is. Mint ahogy tudunk családi békétlenségben és munkahelyi konfliktusok között élő, sőt: kocsmai verekedésekbe sodródó pacifistákról is. Ezen esetekben az öncélúan felfejlesztett képességek nem hogy segítettek volna, hanem hátráltatták és elsorvasztották az igazi: az arányos és kiegyensúlyozott, vagyis az egészséges szellemi fejlődési képességeket. – Világos hát, hogy az úristen a világot nem a humanizmus igazsága, de még csak nem is a pragmatikus természettudomány lineáris logikája szerint teremtette. A béke mozgalmakról és a szentimentális, harc-ellenes ideológiákról jut eszembe, vagyis arról, hogy mennyire vakok vagyunk, illetve, hogy mennyire nem vagyunk képesek a megfelelő következtetéseket levonni a tudomány által feltárt természeti törvényekből, hogy mennyire téves koncepciók szerint élünk. Valahol fent egy nagyobb északi tájegység rezervációjában, valami sajátos állat-betegség folytán (Lehet, éppen azért mert a trófea-gyűjtő környékbeli vadászok korábban kilőtték a vezérhímeket) kipusztult a farkas állomány fele, aminek az lett a következménye, hogy egy egészen ismeretlen, az illető szarvasfajtákra nem jellemző betegség kezdte tizedelni a rezerváció szarvas állományát, holott az életben maradt farkasok és a kisebb ragadozók - dögevők tovább folytatták a dolgukat és rendesen elejtették a gyengébb egyedeket és elfogyasztották a satnya, életképtelen őzeket. A tudósok arra gyanakodtak, hogy a szarvascsordák elgyengülése annak a következménye, hogy a megmaradt farkasok nem elég nagy mértékben tizedelik a szarvasokat, nem ejtik el megfelelő mennyiségben a beteg, illetve a betegség folytán legyengült egyedeket. Miután egészséges és tettre (vadászatra) kész import farkasokkal erősítették fel a megmaradt farkas falkákat, rájöttek, hogy a növekedett létszánú farkas falkák mindössze az első években ejtettek el több őzet és szarvast, mind a régi falka maradékok, vagyis addig, amíg a szarvasok és kicsinyeik megtanultak újból jobban figyelni és gyorsabban reagálni a farkasok jelzéseire, vagyis amíg újra éberekké váltak. Ugyanakkor ezzel, a „szarvas-éberség” visszaállásával egy időben, a szarvas populációk fertőző betegsége is eltűnt a térségből. Az egyetemes törvények logikája szerint gondolkozó személy számára egyértelműen világos tehát, hogy a ragadozók nem csak biológiai értelemben töltenek be szanitéci szerepkört a növényevők számára és nem csak azáltal tartják fenn a növényevők egészséges génállományát, hogy kivadásszák a gyengébb egyedeket. Hanem az által is, hogy szüntelenül vadászva, hajkurászva, fenyegetve azokat, nem hagyják ellankadni a figyelmüket, nem hagyják azok szellemét ellustulni, illetve az által, hogy éberen tartják azoknak az egyéni- és csoport szellemét. Ennél jobb példa nem kell arra, hogy a szellemi éberség fontosabb az anyagi kényelemnél, vagyis arra, hogy a kényelem az éberség elvesztéséhez és ez viszont az egészség elvesztéséhez vezet. És arra, hogy az evolúció nem a annyira lehetőségek, hanem inkább a kényszer következménye. (Lásd továbbá Hamvas Bélának a Kocsihajtó c. esszéjét, a Scientia Sacra-ban.) Ahogy Hamvas Béla mondja: az életnek önmagában nincs értelme. Az élet mindössze arra jó, hogy valami sokkal fontosabbat, mint az élet elérjünk általa. És ez nem más, mint a mind felsőbbrendűen szerveződött kiegyenlítődési képesség kifejlődése. A megváltódási képesség elérése. Persze, a ragadozó állatok szellemét és értelmét viszont nem kell kívülről és „felülről” éberen tartani és fejleszteni, mert azok éppen az által egyenlítődnek ki, hogy az életben maradásuk érdekében szükségszerűen kell figyelniük, és folyamatosan és helyesen kell értelmezniük (feldolgozniuk) a környezet minden fizikai információját és impulzusát. Az által, hogy különböző egyéni és csoport-stratégiákat alkalmazva, mikor lopakodva, mikor egyértelmű céltudatossággal és határozottan cselekedve kell elejteniük a zsákmányt, ahhoz, hogy életben maradjanak. Az összetettebb struktúrákkal rendelkező élőlényekben, a faj fennmaradása szempontjából fontosabb még pl. az egészséges táplálkozási és párzási lehetőségnél is az anyagi formát öltő spirituális struktúrák (ősideák) és morfogenetikus erőterek sajátos intenzitásának a fenntartása és erősítése - fejlesztése, annak ellenére, hogy a csőlátó tudomány egyelőre csak az elsőt látja fontosnak. Persze nem lehet és nem is kell, minden törvényszerűséget, ami az állatok esetében megfigyelhető, az emberre vonatkoztatni, de a materializmus és a naturalizmus is épp oly realitás nélküli, mint a kreacionista idealizmus. És ha a mindössze a szedentáris életet folytató, de húst fogyasztó embernek (Aki bizonyára nagyon megsértődne, ha azt mondanám, hogy gyökeresen ellentétben áll a táplálkozása a viselkedésével, mert miközben ragadozónak megfelelő táplálékot fogyaszt, az élet más területein – látszatra legalábbis! – „békés” növényevőként viselkedik, sőt: elítél minden erőszakot és ezért igen drágán: a boldogságával, vagy az egészégével kell valamikor fizetnie.) a betegségeit nézzük - amelyek tárházával az orvostudomány és a környezetszennyező gyógyszeripar szórakozik egyelőre teljesen hiába és öncélúan - bőven van tanulság, amit magunkra kellene vegyünk az állatfajoknak az általunk okozott evolúciós zavaraiból. Hogy példával világítsam meg azt, hogy egy tragikus körülmények között létre jött és fatálisan végződő sorskereszteződés esetében miként hat a spirituális evolúció törvénye, egy megtörtént esetet fogok itt leírni. Egy olyan ismerős ismeretlen személynek a levelét fogom idézni, akivel személyesen soha nem találkoztam, de akivel a horoszkópja elkészítése előtt és főként az után is sokáig levelezésben maradtam, mivel ő folytonosan kérdezett - egyébként olyasmiket, amikre magától is rá jöhetett volna, amennyiben nem annyira türelmetlen, és a meg nem szült (magzat korukban abortált) gyermekei helyett gondozott kutyáin túladva, szerez magának egy kis szabadidőt, hogy elolvassa a honlapomra feltett tanulmányaimat. Szóval egy olyan hölgyről van szó, aki folytonosan levél-válaszokra provokált ahelyett, hogy megrendelje a horoszkópja szintetikus értelmezését, és akinek én valamiért válaszolgattam, néha úgy érezve, hogy hiába. Annak ellenére ugyanis, hogy erősen hálálkodott azért, hogy az analitikus horoszkópja elkészítésével mekkorát segítettem rajta, én egyre csak azt éreztem, hogy nem hajlandó kimozdulni a Sárkányfarka - Lilithje és támadott napja által jelzett karmikus sors-mocsarából. Íme az ingyen-munkám fizetsége, vagyis az evolúció törvénye működését tökéletesen illusztráló levél: „Szilárd, a tegnap egy olyan figyelmeztetést kaptam, amit azt hiszem ritkán kapnak emberek. Ezelőtt egy évvel szolgáltatást hirdetett egy nő az újságban, hogy a munkahelyemtől kb. 500 métere masszázs szalont nyitott. Sorra megfordultak ott a kollégáim és dicsérték. Én kb. egy fél évig készültem minden hét végén elmenni, de valahogy sehogy sem jött ki a lépés. Végül, egy hónapja, kínomban elmentem, és kiváltottam egy bérletet heti háromszori alkalomra. Voltam ott vagy háromszor, de abba maradt a dolog, mivel a nő nem tudott valami jól masszírozni és nem éreztem jól magam abban a helyiségben. Zavart, hogy terhesen (negyedik hónapban volt állapotos) is dohányzik, hogy nincs elég levegő a teremben. A pénztárosnőnk, akinek szintén gerincproblémái voltak, szintén járt hozzá. A tegnap este hét órakor korholt, hogy miért hagytam abba, hiszen neki olyan jót tesz és vettem a telefont, felhívtam a nőt és bejelentettem magam este nyolc órára. Igen ám de valahogy sehogy sem akarózott a munkahelyemről elindulni. Fél nyolckor még benn voltam és hirtelen egy olyan gyengeség vett erőt rajtam mintha el kellett volna ájulnom. Valahogy hazavánszorogtam, de éreztem nincs erőm elmenni a masszírozóig. Mire magamhoz tértem annyira, hogy felhívjam, hogy sajnálom, nem megyek, a telefont a rendőrség vette fel. A 29 éves, negyedik hónapos terhes nő, akinek két hét múlva lett volna az esküvője és vele együtt a pénztárosunk, egy 35 éves asszony, akinek egy 8 éves gyermeke volt, már halottak voltak : szénmonoxid szivárgás jött létre a központi fűtéstől. Kispénzű nyugdíjasok voltak a masszőrnek a szülei és lehúzták a hő központot, hogy ne fogyasszon. Két kérdés merült fel bennem. Miért nem én ? Nekem kellett volna ott lennem abban az órában, nincs családom, nincs gyermekem, kevesebb fájdalmat hagytam volna magam mögött. Tudja milyen asszony volt a pénztárosunk ? Egy ékszer. Egy egyszerű asszony, aki mindamellett, hogy rettenetesen rosszul, hibásan, szubkulturálisan beszélte a magyar nyelvet, olyan intelligens volt, olyan memóriája, mint az egész könyvelésnek egy csoportban sem. Úgy alkalmaztam, hogy nyolc jelentkező volt a pénztárosi állásra, mind tapasztaltak a szakmában, de rossz volt az arcuk. Nem mertem volna rábízni az intézet pénzét. Erzsike elárusítónő volt. De nagyon tiszta szemei voltak, és pozitív kisugárzása. (A szerző megjegyzése: 15 éve, hogy elkötelezetten a spiritualitás útjára léptem és 12 éve gyakorló asztrológus vagyok. Ennyi tapasztalattal a hátam mögött, egyértelmű az a meggyőződésem, hogy általában azok a személyek gyalogolnak határozottan az involució ösvényén, és azok vannak a legnagyobb veszélyben, akiknek a „kisugárzását” pozitívnak érzékelik a pneuma által nyomott, vagyis a lelkiismeretük által zaklatott személyek.) Nehéz döntés volt, de akkor azt mondtam magamban, én ilyen vezető vagyok, hogy az intuíciómra hallgatok. (Igen, azt is sokat hallottam gyakorló asztrológusként, de tv-nézőként is, hogy azok a misztikus lelkek, akik lusták a tényleges spirituális ismeretek és a kauzális tisztánlátás megszerzésére, az intuíciót összetévesztik az éberséggel. És ez a csökönyös ismerősöm következő mondatából, illetve a leírt események logikájából ki is derül.) És őt választottam. Rövid időn belül bebizonyosodott, hogy egy főnyeremény. Okos, figyelmes és egy nagyszerű ember. Óriási űr maradt utána a munkatársak szívében is. Nagyon komplex dolgokat látott el. Nem lehet helyettesíteni. A másik, ami felmerült, miért nem mehettem oda? Gyakorlatilag öt perccel hamarabb kellett volna ott lennem, mint amikor megtalálták őket. Lehet, tudtam volna segíteni. Hát nem értettem az utóbbi időben, hogy mi a karma. Nos ez. Nekem még élnem kell. Most már csak az a kérdés, hogy miért: azért hogy feldolgozzam a karmám vagy, hogy azért mert nekem feladatom van, vagy a kettő ugyanaz?” - Milyen érdekes az eszével magát ámító ember! ... Megsuhintja a halál szele, és nem arra gondol, hogy vajon miért is kellett neki olyan közel járni az időnapelőtti halálhoz, hogy már be is jelentette magát arra a helyre és arra az időpontra, amikor a tragédia megtörtént. Ne arra tehát, hogy bizonyára benne is kell lennie valami, éveken át fenntartott, feldolgozatlan és feloldatlan negatív erőcsoportnak, ami a rezonancia törvénye szerint, őt egy ilyen eseménynek a közvetlen közelébe vitte! Nem. Ehelyett azonnal arra gondol, hogy miért szabadult meg, hogy miért nem őt érte a halál, amitől éppen a tragédiát megelőző időszakban rátört erővesztése és a rossz fizikai állapota „mentette meg”! Az utolsó kérdésére tehát NEM válaszolhattam mást, mint „Igen, a kettő ugyanaz: azért menekült meg, hogy feldolgozza a karmáját a tőlem szerzett ismeretek, vagyis a horoszkópjából kiolvasott kauzális információk segítségével. Ilyen információkkal a masszőr és a pénztáros hölgyek nem rendelkeztek. Mindazonáltal a hölgyben lakozó negatív erőcsoport, amely az ostoba életvesztés és a megsemmisülés torkába sodorta feloldatlan maradt, mivel a jelzés után is megmaradt az intellektuális okoskodás és a humanista érzelgősség szintjén, amelyek „segítségével” mind a férjével, mind a kutyáival és mind a munkatársaival szemben ugyanazt a struccpolitikát folytatta – ugyanazt az ámító és önámító életstílust gyakorolta – amiről korábban próbáltam lebeszélni. Én tehát, aki jobban láttam, hogy néhány nappal korábban még milyen közel járt a halálhoz, mint amennyire ő azt utólag hajlandó volt érzékelni - Az életem során már én is többször keresztül mentem ilyenen -, annak érdekében, hogy a spirituális szempontból ezúttal is felületesnek bizonyuló hölgynek a sorsát közvetlenül irányító valóság-fonalát a kezébe adjam, írtam tehát a tragédiából magára nézve helytelen következtetéseket (könnyelmű, felületes) levonó hölgynek egy kétségbeesett, kijózanítónak szánt levelet: „Kedves Hajnal! Nagyon kérem többet ne kapkodjon. Az, hogy ön mennyire téved és hamisan lát még egyelőre (persze, az internetre feltett tanulmányaim és a beavatási regények olvasása hiányában), a halott pénztárosról, Erzsikéről szóló megjegyzése is mutatja. Mármint hogy nincs baj annak tisztességével („az ragyog!”), tudniillik a hiányzó pénzt, valaki más nyúlta le. Én nem tudtam semmiféle hiányzó pénzről amikor azt ajánlottam önnek, hogy vizsgálja meg az események szimbolikáját - mármint hogy az egyik halott hölgy, akivel önnek a halál pillanatában együtt kellett volna lenni, négy hónapos várandós kismama volt (A szóban forgó levelező ismerősöm tulajdonképpen azért keresett meg hónapokkal korábban, hogy megtudakolja tőlem, van-e valamiféle jel a horoszkópjában, amitől nem lehet gyermeke, mivel az orvosok azt állítják, hogy biológiailag ennek semmi akadálya, de évek óta hiába próbálkoznak a foganással. A képletében én sem találtam semmi olyan jelt, amiért gyermekáldással kapcsolatos problémái kellene legyenek, de azt is tudtam, hogy fiatal korában volt több abortusza és házastársként is hosszú ideig élt úgy rendszeres szexuális életet, hogy védekezett a gyermekáldás ellen. Ennek, az általa létrehozott gyermek- és életellenes programnak a feloldási lehetőségét abban láttam, hogy amennyiben komolyan gyermeket szeretne, fel kell hagynia az intellektuális és a lelki figyelmét, a gondolatait és érzéseit reggeltől estig lefoglaló, sőt: őt férfias magatartási formákra kényszerítő, gazdasági igazgatói tevékenységével, annak érdekében, hogy jobban bele tudja élni magát a női és potenciális anyai állapotába. Arról nem is beszélve, hogy ha rám hallgat a megtermékenyülés feltételét - annak lelki és szellemi hátterét - is biztosíthatta volna: a férjével való szeretkezéseket sem az egész napi munkaidő után, kimerülten és kutyafuttában - essünk át minél hamarabb rajta, hogy maradjon elég idő aludni is - „intézhette” volna el, hanem kipihenten és odaadóan. Igen ám, de Hajnalka az istennek nem akarta ezt megérteni és elfogadni, hiszen a Vízöntőben és a XI. házban álló Lilithjével és a Kosban álló és az azonos Napjával erősített Ascendensével képtelen volt lemondani az érdekesen izgalmas munkahelyről, illetve, az ottani vezérkedési lehetőségéről, a jó fizetésről való lemondási képtelenségéről nem is beszélve. Nem, ő továbbra is valamiféle misztikusan mágikus trükkben, vagy orvos-technikai lehetőségben reménykedett, ahelyett, hogy meghozta volna a minimális megfelelő áldozatot a vágya beteljesülése érdekében. Ami az anyagiakról való lemondást illeti, a férje jól kereső fogorvos, a másik halott hölgy viszont, bár nem volt négy hónapos a méhében mint a masszőrnek, pénztáros(!) volt - és abból vonja le a történtekre, illetve az önre vonatkozó következtetéseket. Úgy képzeltem, hogy ezeknek a szimbólumoknak segítségével képes lesz tovább gondolni és kikövetkeztetni az eseményeknek az önre vonatkozó kauzális értelmét, amelyekkel én is próbálom szembesíteni hetek és hónapok óta eredménytelenül... Idézek a Hajnalnak küldött válaszomból: „Ennek a szimbólumrendszernek a jelentése pedig az, hogy amennyiben a megállapodás (a megbeszélt program) szerint önnek kellett volna ott lennie a masszőr nőnél amikor az Erzsiével együtt, meghalt, és amennyiben Erzsikét ön vette fel az intézethez „az intuíciójára hallgatva” és a Erzsike „tiszta szemeit látva”, és amennyiben a hasonló hasonlót vonz törvény alapján Erzsike annyira kedves volt az ön számára, mindez a hatás és visszahatás (karma) és a rezonancia törvénye alapján azt jelenti, hogy önben is kell lennie valami negatív erőnek, ami majdhogynem közös önben, Erzsikében és a masszőr nőben, és amely negatív erő az ők halálát okozta, még akkor is, ha az ami önben létezik, irányultságában esetleg a halott nőknek a misztikus sötét foltjával: a Lilith által jelzett „fekete lyukával” ellentétes! - és amely negatív erő, a jelenlegi romboló - kábító sugárzásában, mindössze csak annyival gyengébb amazokénál, annyira emeli önt magasabbra spirituális szinten, hogy azzal a valamivel, amit mind Erzsike, mind a masszőr nő magában hordott, nekik meg kellett halniuk, önnek viszont, aki ugyancsak hajszálnyira állt a haláltól, nem. Nem az a fontos tehát az ön által feltett kérdés szempontjából, hogy miért nem ön halt meg, hanem az, hogy miért kellett nekik meghalni és, hogy mi az a veszélyes – önelveszejtő - közös kábulat, vagy romboló erő mindhármukban, ami önt is egészen „halál közeli” helyzetbe hozta egy végzetes kimenetelű eseményben, amit a rosszul létével úszott meg? Vagyis, hogy mindebből milyen következtetést kell önnek levonnia? Mindössze ötletek szintjén tippelek, hogy tudjon tovább lépni és tisztábban látni: Lehet, hogy mindamellett, amit biztos, hogy Erzsikének (spirituális szempontból persze) másképp kellett volna csinálni, de amiről mi nem tudunk (én legalábbis): önnek vagy a pénz-keresetet, a pénzzel való foglalkozást, illetve bármiféle pénzzel és gazdasággal kapcsolatos időigényes munkát, vagy minimum a Hírügynökséget kellett volna ott hagyni, annak érdekében, hogy családanya lehessen. És ön számára, aki gyermekre vágyik annak ellenére, hogy a modern babonák szerint, az ön kora miatt ez már nagyon nehezen lehetséges, és akinek én azt mondtam, hogy ez csak úgy lesz lehetséges, ha lehetőséget: időt és nyugalmat ad magának ahhoz hogy a teste, a lelke, de főként az anyai-női imaginációja kimondottan csak ebbe az irányba működjön és ön megtermékenyülhessen. Az is fontos tanulsággal kell járjon önnek tehát, hogy a masszőr nő várandós volt. Üdvözlettel: Szilárd” Az igazság az, hogy a fenti levélnek az írása idején, még én sem voltam annyira biztos, hogy az a kis szál, ami Hajnalt a haláltól megmentette, az, az ő korábbi, szellemi kábulattól és életnyerési szándéktól (spekulációtól) még nem teljesen mentes, de egyértelmű és határozott spirituális evolúció irányba való fordulása volt, aminek következtében, ha már ideje, illetve türelme nem is volt olvasni az internetre feltett tanulmányaimat, legalább engem az E-mail leveleiben feltett kérdésekkel szüntelenül provokálva, próbálta belőlem kiszedni mindazt, amiről úgy vélte, hogy számára fontos megtudnivaló ezen a téren. Az eseményt megelőző levelezésünk tartalmából és a részemről ellenőrzött, vagyis tudatosan vállalt vitázó, már - már veszekedős hangneméből, jól kivehető, hogy mind a teremtés (mágia), mind a rezonancia, a kiegyenlítődés, a nemek, a polaritás és a hatás-visszahatás törvénye szerint Hajnal azonos spirituális erőtérben volt a két meghalt személyekkel. Ahhoz, hogy ellenőrizzem azt, hogy a ritmus és a ciklus törvénye szerinti spirituális idejük is azonos lett volna, nem állt módomban, de épp abból gyanítom azt, hogy ez is egyezik, hogy abban az órában és azokban a percekben ő is nagyon rosszul és gyengének érezte magát. De tény, hogy nincs ahogy ellenőrizzem, hiszen ehhez kellene tudnom a másik két nő születési idejét (és persze a dupla halál beállásának a pontos idejét is). A Hajnal „Csodás” megmenekülésére tehát egyetlen magyarázatom van: a spirituális evolúció törvényének a hatása. Amennyiben tehát nem a karmikus ciklus és ritmus miatti eltolódás mentette meg Hajnalt, akkor csakis az evolúció törvényével való előzetes halvány kapcsolatba és harmóniába kerülése a magyarázat arra, hogy neki, akinek gyermeke és így igazi családja sincs (A kiegyenlítődés törvényét sértő állapot nem csak ebből adódik, hanem abból is, hogy a munkába feledkezése, illetve a munkahelyi játszmák élvezetes átélése miatt - egy ultramodern hírügynökségi intézetnél dolgozott gazdasági igazgatóként, amit érthető módon élvezett a Lilithjével a Vízöntőben és az annak megfelelő XI. házban. Az élettársával is igen kevés időt töltött a napi tíz órás munkája miatt, ami, természetesen, a Nemek törvényét is sértette.) és magzat sem volt a méhében, miért kellett tehát még életben maradnia? Persze, az is igaz, hogy a Polaritás törvénye is sokszor becsapja az embert, és bizonyos szempontból Hajnal az ellentétét képviselte ugyanannak a lényegnek, ami közös volt benne és a két meghalt nőben. Ilyenkor kerülnek elé a reinkarnációhoz kötött misztifikációk. Az evolúció (spirituális megvilágosodás) az, ami sokszor a legsötétebb körülmények között (pl. börtön, más féle elzártság, kínzás, halálfélelem, stb. események által kiváltott sokk hatására) beindulhat, amennyiben a személy ilyen jellegű információkat kapott, vagy gyűjtött előzetesen.
A fentiekből talán az is kiderül, hogy az emberi - spirituális evolúció teljesen más jellegű mind az, ami például az állatoknak a létfenntartásért és a legerősebb (vagyis a leghelyesebben: legcélszerűbben és legarányosabban strukturált) gének átörökítéséért való harca (a hímeknek a nőstényekért való párviadalaiban, nőstényeknek a megtermékenyülési lehetőség érdekében folytatott másféle versengésében, individuumok és csoportok vadászterületekért és legelőterekért - életterületekért folyó harcban) által valósul meg, és jut kifejezésre. Persze, erre a materialista gondolkozók azt mondják, hogy igenis, miközben az állatfajok biológiailag fejlődnek, az ember szellemileg fejlődik. Ez a megállapítás nincs is olyan távol a valóságtól, csak az a baj, hogy szellemi fejlődésen ők mindössze intellektuális („a szürkeállománynak a generációról generációra való növekedése”) fejlődést értenek, mivel természettudományok jó része, semmit nem tudnak - vagy legalábbis nem ismernek - el a természeti törvényeket szabályozó szellemi törvényekből. Ezért tudománytalannak tartják a valóság spirituális alapját és hátterét (ősforrását), és az állatok viselkedését és szokásait tanulmányozva, közvetlen ok-okozati összefüggések szerint vonnak le bizonyos következtetéseket a modern ember fejlődésére vonatkozóan. Nem tudván, vagy nem akarván tudni, hogy mind a fajok kialakulásának, mind az emberi értelem fejlődésének a spirituális evolúció törvénye áll a hátterében. Az egyetemes spirituális evolúció mozgatja és működteti a metafizikai (a természeti világ feletti - előtti) erőtereket, amelyek úgyszintén mozgatják és működtetik a tudomány által is érzékelt kvantum és részecske előtti (de tévesen részecske és kvantum „alattinak” nevezett) erőterek mozgatják és irányítják szubatomi részecskéket is, éppen úgy, mint a gének strukturálódását is. Természetesen a többi törvénnyel együtt. (Hatás - visszahatás, nemek, polaritás, kiegyenlítődés, ciklus és ritmus, rezonancia törvényei, de főként az egyetemes imagináció – az isteni teremtő képzelet törvénye.) A magát „természettudományosként” meghatározó, de valójában (a gyakorlati vonatkozású következményeiben!) természetellenes materialista világszemlélet és életszemlélet, sajnos - még mindig! - inkább az útjában áll a spirituális evolúciónak, mind hogy elősegítené azt. Ezért csak kevesen vállalják azt, hogy a tárgyi vonatkoztatási lehetőségeket is megtartva, folytassanak szellemi vizsgálódást a megfelelő következtetetések levonása érdekében, vagyis annak érdekében, hogy útközben ne süllyedjenek el a zavaros miszticizmus mocsarába. Magukat szkeptikusnak nevező tudóscsoportok, a statisztika és a közvélemény kutatás eredményeire alapozva állításaikat, hadjáratszerűen, azzal foglakoznak, hogy az újságokban napi és heti horoszkópokat közlő, illetve azokat házilag gyártó újságírók által művelt vulgáris asztrológiai babonákat cáfolgassanak. Olyan, újság-horoszkóp készítő, ostoba személyek által kitalált állításokat tehát, amelyeket komoly asztrológusok soha le nem írtak és úgy képzelik, szellemi szolgálatot végeznek az emberiség számára, ha ezek alapján az egész asztrológiát áltudománynak, vagyis a tudomány köntösében tetszelgő szélhámos tevékenységnek kiáltják ki. A legfeltűnőbb ez involúciót szolgáló csőlátó okoskodók körében az öntudatos szűklátókörűség, amellyel a vizsgálataikat folytatják. Nem veszik észre, de lehet, hogy inkább tudatosan hagyják figyelmen kívül azt, hogy azzal a téves eljárással, amellyel a szellemtudományokat a természettudományok kritériumai alapján vizsgálják és vizsgáztatják, azt is be lehet bizonyítani, hogy olyasmi mint Isten és olyan spirituális erőtereket képező idea-struktúrák, mint amit a misztikus irodalom keruboknak és angyaloknak (értelmeknek) nevez, nem léteznek. Ezért e negatív szellemi töltettel rendelkező személyek, akik nem képesek a fától meglátni az erdőt, az egymástól elkülönített (mintha a valóságban ilyesmi lehetséges lenne!) asztrológiai elemeknek az előfordulási százalék-arányára leszűkített statisztikai vizsgálódásaik eredményeképpen bizonyítottnak vélik azt, hogy az asztrológia archetípusai a valóságban nem léteznek. Azzal már nem törődnek, hogy az Istennek a világban való jelenlétére vonatkozó teológiai tétel is biztos, hogy nem igazolható a természettudományos kutatási (statisztikai) módszerekkel, illetve biztos, hogy egy ilyen vizsgálat negatív eredményt hozna ki bármilyen feltételek szerint. E jelenséggel azért kell itt foglalkoznunk, mert, akárcsak a választóik szeme előtt a folytonosan emelkedő gazdasági életszínvonalat, illetve az öncélú élvezeti lehetőségek szaporodását és a sors-elemekkel szembeni védekezési lehetőségeket lebegtető politikusok kampány-tevékenysége, a szellemtudományok hiteltelenítésére irányuló szkeptikusok tevékenysége is valójában egy involuciós folyamatnak a része. A szellemi és a biológiai valóságnak mindössze egy-egy vékony szeletére (néhány elemére) irányított és a vizsgált területnek a többi vonatkozását, valamint a kölcsönhatások hatásmechanizmusait teljesen figyelmen kívül hagyó statisztikai módszerekkel, amelyekkel e steril tudósok dolgoznak, ugyanolyan könnyen azt is be lehet bizonyítani, hogy a keresztény teológia tételei egytől egyig érvénytelenek, mint ahogy azt, hogy az asztrológia tudománytalan. Egy természet tudományos szakirodalom népszerűsítéséből élő és az asztrológiával évek óta háborúzó, az asztrológusokról, mint valami obskúrus szellemiséget képviselő, megbízhatatlan és alacsony rendű perzónákról értekező erdélyi újságíró, ismertetvén a magyar szkeptikusok munkásságát, leírja, hogy a statisztika segítségével bebizonyították például azt, hogy több esetben inkább nem jellemzők mint igen, egy bizonyos asztrológiai jegyhez (pl. az Oroszlán jegyéhez) rendelt tulajdonságok több megfigyelt azonos jegyében született személy esetében. Ebben az esetben a kutatók figyelmen kívül hagyták, nem csak az esetek ötven százalékát képező eseteket, amikor az Oroszlán nap többségében negatívan fényszögelt, ami arra utal, hogy az illető személyben az individuális ön-érvényesülési késztetések erős gátlások alá kerülnek (főként, ha egy erős Szaturnusztól is negatív fényszöget kap a nap!) és az ilyen személyek konfliktus-kerülő, probléma-elhárító, még a hangos szótól is szorongó, gyáva nyuszikként viselkednek. Egy ilyen tudományos vizsgálódás tehát, amely a napjegyekre vonatkozó pozitív tulajdonságok előfordulási százalékát kutatja és figyelmen hagyja a Nap házhelyzetét és fényszögeit. Ezért az ilyen „tényekre” alapuló munkának az értelme nullával egyen értékű. De a spirituális involució szolgálatába állt szkeptikusok figyelmen kívül hagyják azokat a nagy többségi eseteket is, amikor a személyi horoszkópban a Lilith, vagy a Sárkányfarok jóval erősebb a Napnál (Több bolygó áll együtt a Lilithel, vagy a Sárkányfarokkal, vagy esetleg az Ascendens is a Sárkányfarokkal áll együtt, miközben a Nap egyedül állván például ugyancsak az Oroszlán jegyében, mindössze néhány gyenge fényszöget kap). Az első eset előfordulási lehetősége tehát ötven százalék, az utóbbinak harminc. Még abban az esetben is, ha ideális egyéni spirituális struktúrákról (tinktúrákról) is lenne szó tehát, az esetek ötven százalékának a hetven százaléka maradna meg a születési napjegyek „tiszta” (Pl. oroszlán jellegű) tulajdonságaival, vagyis harminc kettő egész öt százalék! Ehhez viszonyítva, a szkeptikusok statisztikai vizsgálatai harminchárom előfordulási százalékot hoztak ki, vagyis az előbbiek ismeretében száz öt(!) százalékos előfordulást, tehát sokkal jobbat a kelletnél, de mivel nekik halvány gőzük nincs a fényszögek és a Sárkányfarok befolyásáról, azt hitték, hogy a harminchárom százalék mindössze valószínűség számítási „véletlen” számarány és ez alapján kikiáltották az asztrológiát áltudománynak. Persze, a harminckét egész öt százalékos arány (pl. Oroszlán) sem jelenti azt, hogy a többségében negatívan fényszögelt Nappal, vagy az erős Lilithel, vagy Sárkányfarokkal rendelkező személyek, nem rendelkeznek olyan rejtett, az illető jegyre jellemző tulajdonságokkal is, amelyek a teszt-kérések segítségével nem hozhatóak felszínre (kideríthetetlenek). Durván fogalmazva, az állat oroszlán például, biológiai szempontból, akkor is oroszlán marad, ha annak következtében, hogy kicsi kölyökkorában elfogták és kegyetlenül elbántak vele, még a saját árnyékától is megijed. És az ilyen szkeptikus vizsgálat még csak a legszembetűnőbb és a legegyszerűbb tényező, ahol a vizsgálatot végző személyek felületessége és objektivitásnak beállított negatív szubjektivizmusa miatt az spirituális involuciót fenntartó materialista ideológia téved.
_________________ Nem arra való a gondolkozási képességünk (kincse),hogy a pokollal (a karma hazájával) való kapcsolatunkat fenntartsuk általa, hanem arra, hogy Isten Országát megkeressük.. Kozma Szilárd asztrológus - http://www.kozmaszilard.hu/
|