ASZTROLOGOSZ, Kozma Szilárd - nem veszélyes asztrológus (Győződj meg, ne óvakodj!)

Asztrológiai fórum: Kozma Szilárd és feleségének valamint asztrológus-barátainak fóruma
Pontos idő: 2018.07.20. 00:21

Időzóna: UTC + 2 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 19 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2014.09.10. 23:16 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.09.03. 22:27
Hozzászólások: 93
Napjegy: nyilas
Aszcendens: vízöntő
Kedves Viola és Szilárd!Egy különös kérdéssel fordulok hozzátok.
A helyzet az, hogy tanításom során most hat új osztályt kaptam. Az ötödik, hetedik és 9. , 10. osztályosokkal remekül megtaláltam a hangot, de a 11. évfolyam (szinte kivétel nélkül) teljesen katatón állapotban van az óráimon. Észrevettem, hogy az osztályoknak valóban van habitusa, így mindegyikkel másképpen lehet megtalálni a közös hangot. Megnéztem a 11. évfolyamot karmaügyileg, és kisült, hogy bizony halak-szűz karmások. Ez az osztály teljesen kifogott rajtam. Gondolkoztam rajta, hogy mit csinálok rosszul, de nem találom sem módszertanilag, sem a stílusom nem indokolja, a többi gyerkőc odáig van, érzem, hogy szeretnek. Bármit csinálok, nem segít. Kezdek kétségbeesni: humor, fegyelmezés, lelkizés, megbeszélés hatástalan. Egyedül akkor kaparta össze magát az egyik fiú (még a szemüvegét is felvette- nagy szó!), aki nyíltan flegma és pimasz, mikor elkezdtem teljesen frontálisra venni a stílust és iszonyú anyagmennyiséggel leterhelni őket. Osztályfőnöküknél is érdeklődtem, ő ugyanerről számolt be (mármint a motiválatlanságukról, apátiás tünetekről). Mivel kifejezetten csak a 11. évfolyam érintett és úgy tűnik csak ők ilyenek, gyanítom, hogy ez van a háttérben (tehát nyilván karmikus motívumok) azon túlmenően, hogy a szüleik nem tudom mennyiben támogatják őket.. A kérdésem, hogy tudnátok –e általános tanácsot adni arra vonatkozólag (tehát nem pedagógiai módszertani szempontból), hogy a halak-szűz karmások fegyvertárát miképpen lehet leszerelni, mi a legjobb módozat erre? Köszönöm előre is a segítséget!


Vissza a tetejére
  Megosztás a Szepon         
Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2014.09.14. 16:08 
Online
Avatar

Csatlakozott: 2008.09.17. 16:18
Hozzászólások: 741
Tartózkodási hely: Csíkszereda
Napjegy: Oroszlán
Aszcendens: Oroszlán
Kedves Melinda!

Annak érdekében, hogy mi is alaposabban utánanézhessünk a képletek alapján az okoknak, kérlek, hogy küld el azt a két dátumot, ami bezárja ennek az évfolyamnak a születési idő intervallumát. Tehát, hogy melyik év, melyik hónap, első napjától, meddig született gyermekek tartoznak ide.

Egyébként ami a Halak-Szűz problémás embereket és gyerekeket illeti valóban ennél a két karmánál a legjellemzőbb az értelmezési probléma, ezek az emberek értenek legtöbbször félre információkat, leírásokat, feladatokat stb. Amire megoldásként én így elsőre csak az ismétlést, a sokszor elmagyarázást ismerem, és pl. mindenképpen a logika mielőbbi fejlesztését.
De kérlek, írd meg a születésük intervallumát, hogy aki válaszol alaposabban körbejárhassa a kérdést. Hátha, többféle, illetve pontosabb tanácsot tudunk akkor adni.

Viola

_________________
Egy csepp harc többet ér egy könyvtárnyi elméletnél. Mert a szeretetben is csak az lehet kitartó, aki harcolni is tud.
http://aldottelet.com/


Vissza a tetejére
  Megosztás a Szepon         
Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2014.09.15. 17:50 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.09.03. 22:27
Hozzászólások: 93
Napjegy: nyilas
Aszcendens: vízöntő
Kedves Viola,

köszönöm a gyors reakciót, a legidősebb fura mód egy 96.02.25-ös, a legfiatalabb egy 97.11.10-es. Tény viszont, hogy a legtöbben 97. márciusa és novembere között születtek.
Előre is, utólag is köszönöm.
Melinda


Vissza a tetejére
  Megosztás a Szepon         
Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2014.09.18. 09:33 
Online
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.03.11. 22:01
Hozzászólások: 3815
Tartózkodási hely: Csíkszereda
Napjegy: Skorpió
Aszcendens: Oroszlán
Kedves Melinda!

A tanterv által megkövetelt látszatokat és kereteket megőrizve, áldozz fel néhány órát, és beszélj nekik az önismereti kérdéseken keresztül azt ürügyként felhasználva, a karmikus asztrológiai jellemző meghatározódásaikról, tehát a Halak (bele lehet menni nyugodtan az istenazonosság-kérdésébe, illetve az attól való félelmük okaiba!) és a Szűz (Rendeltetés- megváltás, megváltódás által felvetett karmikus nehézségek. Nem kell félni: mindenkit izgat a rendeletetésének a kérdése!) negatív tulajdonságairól úgy, hogy keményen érezzék, hogy ezek az ők sors-csapdái és, hogy onnan az értelmük fejlesztésével és a spirituális - szellemi éberségük megszerzésével tudnak majd kizárólag megszabadulni. Ténylegesen boldogok lenni. Ne félj, ha ezt sikerül bennük tudatosítanod, mind veled tartanak majd és téged követnek. A személyesség felkeltése, vagyis a személyes érdekeltség felébresztése a legfontosabb. Nem általában az osztály, hanem az egyének külön - külön. És ők még abban a korban vannak, amikor érzik azt, hogy a személyi horoszkópjuk mennyire személyes és fontos.
Ígérd meg tehát nekik, hogy amennyiben látod, hogy érdeklődést mutatnak az óráidon, vagyis a személyeddel és a tantárgyaddal szemben, sorra elkészíted az asztrogrammjukat és az elején a "problémásabbakkal", majd sorban és nyugodtan, azt követően a többiekkel is megbeszéled majd - De azt is hangsúlyozd, hogy ezt persze, csak akkor, ha ők is nagyon akarják! :) - Ne félj, egy sem lesz, aki nem akarná... :), majd alig várják, hogy külön - külön beszélhessenek veled a horoszkópjaikról.
-. Ez lesz a legragaszkodóbb osztályod, meglátod. Majd azt fogják kérni, hogy te légy az oszijuk.
Egyébként milyen tantárgyakat tanítasz?
És egyébként: szívből gratulálok, hogy tanítasz és, hogy ennyire komolyan veszed a munkádat.

_________________
Nem arra való a gondolkozási képességünk (kincse),hogy a pokollal (a karma hazájával) való kapcsolatunkat fenntartsuk általa, hanem arra, hogy Isten Országát megkeressük..
Kozma Szilárd asztrológus - http://www.kozmaszilard.hu/


Vissza a tetejére
  Megosztás a Szepon         
Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2014.09.20. 13:38 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.09.03. 22:27
Hozzászólások: 93
Napjegy: nyilas
Aszcendens: vízöntő
Kedves Szilárd!
Köszönöm a meglátásokat, ötletet. Már azon az estén, mikor olvastam a fórumon a hozzászólást, éreztem intuitíve, hogy ideje ilyen irányba terelni az osztállyal a dolgokat, sőt nem is lehet ezeket a kérdéseket megkerülni. Úgyhogy örülök, hogy ebben megerősítettél. Most pénteken bementem, leültem és vártam, nem kezdtem bele az órába, úgyhogy el is csöndesedtek és figyeltek. És teljes őszinteséggel belekezdtem azokba a témákba, amit te is felvetettél. Kértem őket, hogy próbáljunk ennek az órának az erejéig kilépni a tanár-diák szerepből és beszéljünk, mint emberek. Sokat kérdeztem őket (nem is akarok belemenni), meg a flegmaságukról is, miért van ez, mit nem akarnak valójában, mi van mögötte. Lényeg, hogy személyesre vettem a hangvételt, kicsit meséltem az én ilyen jellegű tapasztalataimról is. Nagyon jó volt látni, hogy minden módon próbáltak kommunikálni, sőt ha épp csak halkan megszólaltam, teljes figyelem övezett. Fura volt az első 3 hét nihil után. De biztos vagyok benne, hogy ezután a beszélgetés után sem én, sem ők nem tudnak majd közömbösen elmenni a dolgok mellett. Kicsit ilyen „fal-leomlós” hangulata volt az órának, némelyek már mosolyt is megeresztettek nagy nehezen.. ez talán lehet valaminek a kezdete. Remélem legalábbis.
Furcsa egyúttal magamon tapasztalni, hogy tanítás közben hogyan erősödik az önbecslésem, és ami ennél is érdekesebb, hogy milyen különös érzés, hogy amellett, hogy olykor kieresztem a hangom, vagy jól helyre teszek valakit, mégis s talán pont ezért mennyire képes vagyok elfogadni és szeretni ezeket az embereket. Szóval a tanítás kicsit számomra olyan is, mint mikor szerelemben vagy azokkal akikkel dolgozol, persze ebben semmi félreérthetőt nem kell belelátni, és nem is olyan lángoló, inkább a következetesség és az elfogadás egyveléke. Amin érzem is, hogy ez az egészséges szeretetáramoltatás.
Egyébként németet és magyart tanítok 11 évestől 17 éves korig per pillanat :)

Szóval köszönöm még egyszer, lehet olykor röviden beszámolok, mi változott e téren.


Vissza a tetejére
  Megosztás a Szepon         
Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2014.09.28. 10:21 
Online
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.03.11. 22:01
Hozzászólások: 3815
Tartózkodási hely: Csíkszereda
Napjegy: Skorpió
Aszcendens: Oroszlán
Kedves Melinda!

Az asztrológia az ember - az emberiség lényegi esszenciájára és alap-rendeltetésére alapozott tudomány. Alaptényei, axiómái, szimbólumai ott vannak mélyen - mélyen az emberi tudattalan képzelet-világban, és amint tudjuk, a képek mélyebben és erősebben vannak bennünk és erősebben is hatnak, mint a fogalmak (Ezt íróként el kell ismernem! Sőt, ez a magyarázat rá, hogy a költészet, amely inkább képekkel - képzetekkel, mint tárgyi leírásokkal operál, minimum egyenrangú, ha nem "erősebb" mint a próza. Holott, garantálom, hogy könnyebb művelni.), ezért eltérőn a rossz tanítók, és tanárok (egyetemi tanárok is!) elrontott felnőttektől (főként nagyokos férfiaktól!) a spirituális forrásukhoz még közel álló gyermekeknél, mindig lehet a pozitív hatására számítani, mivel az asztrológia egyszerre ős-kép, bázis-fogalom és ős-szám is egyben (egység, két ősprincípium, három ősminőség, négy alkímiai őselem, hét, tíz és tizenkettes sors-ciklusok, stb.) .
Ezekre akkor figyeltem fel, amikor az asztrológiai konstellációk absztraktnak képzelt grafikáit kitettem egy olyan ajtóra, amely egy helyiségre nyílt, amelyben egy természet-gyógyász és én végeztünk ingyenes próbarendeléseket reklám céljából egy un. "Alpok - Adria" nevű tavaszi vásár-kiállításon Kaposváron. A felnőttek, akik nem érezték magukat érdekeltnek, mind elmentek volna mellette, de aki gyermekkel jött meg kellett álljon előtte, mert a kicsik valósággal "ráragadtak" az általunk absztraktnak (élettelennek) képzelt grafikai ábrákra.
Második ide vonatkozó tapasztalatom egy Zalaegerszegi középiskolában volt és éppen tizenegyedikesekkel. A szintén filológus vendéglátóm édesanyja,olyan egyetemi tanár volt, aki korábban igazgatója volt az iskolának és ragaszkodott - és elintézte - hogy tarthassak egy szabad irodalmi órát a romániai magyar irodalomról annak a két osztályoknak, amelynek a korábbi évben, az "igazgatóság" végzése mellett, még magyar irodalmat tanított. (Éppen akkor jelent meg a harmadik verseskötetem) Vagyis, két órát egymás után.

Én valamit félre érthettem, mert azt képzeltem, hogy ugyanannak az osztálynak fogok két órát tartani (Akkoriban még nem tudtam, hogy gyermek-hiány miatt sorra néptelenednek el a Mo-i iskolák.). Lelkesen bele is fogtam, de az első óra feléig sem jutottunk el, amikor előbb csak érzékeltem, majd látható jeleit is észleltem annak, hogy szegények nagyon unják. Hirtelen ötlettel azt mondtam nekik, hogy amennyiben fegyelmezik magukat össze sűrítem a két órásra szánt mondanivalót és a második órán érdekesebb dolgot fogunk művelni éspedig a horoszkópjaikról fogok beszélni.

Rögtön figyelmesek lettek és a szünetben megkérdezték tőlem és a jelenlevő igazgatót, hogy az lehetséges-e, hogy a harmadik 11-es osztály s részt vegyen a következő órán? Én azt mondtam, hogy igen és az igazgató is udvariasságból, vagy mert nagyon kedvelhette a vendégfogadómat, szintén azt mondta, hogy igen. Na, annyira fegyelmezett és amikor kérdésekre került szó, aktív egybezsúfolt diáksereget még nem láttam, mint amikor a Lilithjük és a Sárkányfarkuk által jelzett negatív tulajdonságaik okairól és feloldási szükségéről és lehetőségeiről beszéltem. Akkor ötlött fel bennem a gyanú, hogy mennyire szükség lenne arra, hogy a középiskolákban asztrológiát tanítsanak (9 ls 10-ben klasszikus asztrológiát, majd 11 és 12 -ben karmikus asztrológiát) és utána fogalmazódott meg bennem az a gyanú, hogy az, hogy a középiskolákban irodalmat, meg pszichológiát, meg filozófiát tanítanak, kauzális általános asztrológiai ismeret, de főként önismeret helyett, EGY FATÁLIS TÉVEDÉS! Hiszen ezek mind pszeudológiák!

Csak gondoljatok bele: mennyivel más - szellemileg egészségesebb, tehát boldogságra is képesebb! - emberek lenének azok, akik kamaszkorukban tisztába kerülnek a saját és a társaik karmája jellegével, feloldási lehetőségeivel, harmonizációs lehetőségeivel, mint mi és a mai kamaszok, akik olyan verseket kell megtanuljanak, és olyan verselemzéseket kell, hogy végezzenek, amelyeknek a szerzői annyira beleélték magukat az ellenség-képzetekbe, vagyis a negatív spirituális energia-képzésbe, hogy korán meg kellett halniuk, (Petőfi, Ady), vagy éppen öngyilkosok kellett, hogy legyenek?
Vajon a "Nagyon fáj", vagy a "Tiszta szívvel" tömény fekete-mágiát idéző képzeteinek a tudattalanunkba - tudattalanjukba való beitatásával voltunk-e, lesznek-e az életre jobban felkészítve, vagy, ha kellő időben a megfelelő információt megkaptuk volna, megkapnák, arról, hogy spirituális lényegünk szerint, kicsodák is vagyunk valójában? Hogy mi az általános emberi és a személyi rendeltetésünk?
- Szeretném, ha ere a kérdésre nem csak Melinda, hanem minden érdekelt, tehát szülő, tanár és középiskolás olvasónk válaszolna! - Sőt, Gerle Éváék is, akik ere a felvetésemre, csapatostól rám "uszultak" (Ugyancsak Gerle kifejezésével..:) )

_________________
Nem arra való a gondolkozási képességünk (kincse),hogy a pokollal (a karma hazájával) való kapcsolatunkat fenntartsuk általa, hanem arra, hogy Isten Országát megkeressük..
Kozma Szilárd asztrológus - http://www.kozmaszilard.hu/


Vissza a tetejére
  Megosztás a Szepon         
Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2014.10.18. 16:48 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.09.03. 22:27
Hozzászólások: 93
Napjegy: nyilas
Aszcendens: vízöntő
Kedves Szilárd és Minden Fórumozó!

Igen, én is érzékelem, hogy pszeudológiákról beszélhetünk az általad felsorolt tárgyak esetében, amennyiben nincs megtámogatva szellemileg, vagyis amikor nem metafizikai bázison áll. A német oktatása esetében még beszélhetünk arról, hogy nyelvre általában is szükség van a munkaerőpiacon, vagy hogy legalább a nyelvtani részek (amikből bőven van) egzaktabb gondolkodásra és maga a nyelv memóriajavításra szolgál, de az irodalom már sokkal veszélyesebb abban a tekintetben, hogy kellő körültekintés és józanság nélkül inkább táptalaja a pszichedelikus, elázott, illuminált képzelgéseknek. Főleg kamasz korban, amikor az ilyen hajlamok kezdenek felerősödni. Mindamellett pontosan a magyar órákat érzékelem nagyon alkalmasanak arra, hogy ezeket a téves beidegződéseket „kijavítsuk”, vagy leépítsünk romantikus elképzeléseket, miközben gyakorlatibb, de nemesebb eszméket pedig felépíthetünk magunkban. Itt van pl. a tizedik osztályom, akikkel eddig kölcsönös szerelemben voltunk, de elkezdődött ugye a hajtás, én szigorúbb lettem, a gyerekek egyre bomoltak, a végén szabotálták a tanulást. Nem régen pl. szabályosan bolykottálták az órám, mert pótolni kellett egy elmaradást. Oda akarok csak kilyukadni, hogy előjött ismét egy probléma, ami korábban a 11. osztállyal már helyre jött, hogy tudniillik ez az osztály is beleesett (mint mindegyik) a karmikus ösztönzéseikben, mert úgy gondolták, hogy rajtam (tanáron!) fogják megtorolni, hogy tanulniuk kell. A drágák skorpió-vízöntő karmások, eszeveszett okos-bohém társaság, az embert egyből elbájolják. Csakhogy abban a percben, hogy ez megtörténik, el kezdenek ők tempót diktálni és észrevettem bennük egy kegyetlenkedési hajlamot is, amit máshol nem látok. Szóval ez a „nem érdekel, hogy te egy ember vagy” című játék, amire múlt héten tették fel nálam az „i-re” a pontot. Irodalom óra helyett itt is önismereti órát kellett tartanom. Mert ha tudnák a szerencsétlenek, hogy mitől ilyenek, vagyhogy miért nem „jófej dolog” csinálni, amit csinálnak, vagy amit éppen nem tesznek meg, akkor a tanítás is más ütemben és módon zajlana. Csakhogy ahogy elnézem, még a tanárok sincsenek tisztában azzal, hogy mivégre vannak itt, van aki azt mondta, hogy azért, mert meg kell tanítani az anyagot. El is képedtem ezen, mert hiszen a tanárnál majdhogynem utolsó szempont, hogy átad egy ismeretet, amit autodidakta módon amúgy is meg lehetne tanulni. Ez csak ott érdekes, ahol direkt reál tárgyakról beszélhetünk. De a humán vonalon – legyen az pszichológia, irodalom, művészti tárgyak – pont az az egyik legfontosabb dolog, hogy rávezethető a gyerek kellő metafizikai alappal arra, hogy mi a rendeltetésünk. Erről kéne filozófálni… És erre lehet szemléltető eszköz, mondjuk akár egy elrettentő pl is, mint az általad említett József Attila és Petőfi, és sorolhatnánk. Vagy annak az elemzése, hogy ez miért nem jó, de ez már majdnem –ha nem teljesen pszichológia és filozófia. Én rendszeresen át is alakítom az irodalom óráimat filozófia órákká (tarva közben az előírt anyagot), és ezekről az alapvető fontos dolgokról beszélgetünk, de „irodalomba csomagolva”. Meg lehet csinálni. Jobban is érdekli őket. Még rövidre zárva az előző történetet: a bolykott vége az lett, hogy le kellett hordanom az embereket, mert úgy éreztem, hogy ezek a problémák megint túlmutatnak az iskolai kereteken. Nyíltan elmondtam, hogy az amit tesznek (a tanárok lenézése, semmibevétele, az önkényúrság, a mások érzelmeinek és emberi méltóságának teljes ignorálása) gonoszság, és hogy ennyi jó érzés nincs bennük, hogy lássák, hogy a másik is egy ember? Hogy lehet ilyen kegyetlen és gonosz módon viszonyulni másokhoz? Hogy mélyen csalódtam bennük, s ha már olyan hiúak a szellemi képességeikre, akkor legalább olyan fontos kéne, hogy legyen nekik, hogy ne a „moral insanity” legyen a sikk. Persze, ekkor már totál ki voltam, kb majdnem a sírás határán, mert nagyon „tahóba” mentek át, úgyhogy a dolog rögtön a gyomromra is ment (ez meg az én karmám). De ettől aztán elég furán is érezhették magukat, van akibe már el kezdett némi jóérzés munkálni. Apropó: mai generációk tipikus jellemvonása a demotiváltság és a kooperáció teljes hiánya. Hol vannak a szülők? Szerintem ilyen iskolákba adják be a gyerekeiket, hogy a tanárok végezzék el azt, amit ők nem képesek. Az hogy nekem kell egy 15 éves gyereket megtanítani hogy pl ne köhögjön bele a másik arcába, vagy hogy ne kezdjen egyből üvölteni, ha eszébe jut valami (én ezt már hat évesen tudtam, ha nem előbb)?! Hogy vannak dolgok, amik nem hangulat kérdése (sőt semmi sem az), hanem hogy azért van itt, hogy szokja a gondolatát, hogy dolgozni született a világra, nem nyaralni? Amit át tudok érezni, mert a saját „boldogság mániám” miatt pontosan tudom, milyen kiábrándító az ilyen embereknek az a gondolat, hogy nem weekendezni jöttünk, ezért nem is hibáztatom. Mármint azért nem, hogy karmával születtek, mint mindannyian. Ezért is fordítok annyi energiát arra, hogy ne csak a tanmenetet szem előtt tartva haladjunk az anyaggal, hanem az általad felvetett témákat és a metafizikai gyökereket is feszegessük. Mert a tanár elsősorban nevel és hat, másodsorban tanít valamit. Legalábbis én így gondolom.


Vissza a tetejére
  Megosztás a Szepon         
Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2014.10.20. 20:19 
Online
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.03.11. 22:01
Hozzászólások: 3815
Tartózkodási hely: Csíkszereda
Napjegy: Skorpió
Aszcendens: Oroszlán
Szó szerint így, ilyeneknek "kellett" megismernem az ugyancsak 10. osztályos Medárda osztálytársait. Noha, nálunk nem akkora divat a 6 éves kortól való iskolába íratás, ezért csak a nagyobb részük (Miért ne ha lehet... minél hamarabb veszik kézbe a tancik és tanárok, helyettünk, annál jobb, alapon) Skorpió-Vízöntő - karmás. Egészen pontosan a 1998 Szeptember közebe után és az 1999 első felében születettek ennyire "ötlet-dúsan" kegyetlenek. Ahogy írod: a liberálisan - tehát a nevelési "faxnikat" a tanárok felelősségkörébe passzoló szülők által az iskolára - tanárokra uszító szülők, vagyis a "gyermek egyéniségébe semmiképpen nem beavatkozni" című nevelési módszerrel otthonról iskolába eresztett gyermekek már Mobingolták is azonnal az én szófogadásra és felnőtt-tiszteletre nevelt Rák-szülött, és Mérleg_Halak karmás, tehát hiper-érzékeny Medárdámat már második osztályban. És ráadásként a "szülő-társak" voltak a legkedvesebbek, amikor ezt mindössze és teljesen más célzattal, mint hogy az osztályfőnöknő tegyen ebben igazságot, az utóbbival együtt, azzal az ötlettel álltak elé, hogy amennyiben a többség mobingolja Medárdát - aki szerintük, nem kellene "ennyire" az apjára hallgasson (Hát ki a fenére kérdem én?) - akkor azért Medárda a hibás. Sőt, végól is, a "hülye" apja, akire a szegény gyermek hallgat...
- Arra tényleg kíváncsi lennék tehát, hogy ezek a gyermekek mit szedhetnek ki magukra vonatkozóan, a József Attila nagyon fáj c. verséből?
Mert hát a szegények nem hibásak azért, hogy a magyar család- és iskolapedagógiában a liberalizmus dívott és dívik a nemzetközi hírnevű magyar pszichológusoknak és pszicho- pedagógusoknak köszönhetően, éppen akkor, amikor ők gyermekek. És arról sem, amit velünk, itteni szülőkkel is közöltek már a tanítónők és a tanárok, ti., hogy ők csak "megbízható" tárgyi ismereteket tudnak a diákoknak adni, semmi egyebet... - nagyon vigyázva egyébként arra, hogy nehogy az isten szerelmére beavatkozzanak a gyermekeinknek abba a fránya csimborasszós "egyéniségébe" , aranyat, sőt: gyémántot érő individualitásába.
Hát nem irigyellek egyáltalán, kedves Melinda.
Hidd el nekem, hogy csak az asztrológiával fogod kiszedni őket a karma-mocsárból, amibe beletaszították őket a felelősségüket a tanárokra hárító szüleik és azt a szülőkre vissza-passzoló tanáraik bele taszították őket.

_________________
Nem arra való a gondolkozási képességünk (kincse),hogy a pokollal (a karma hazájával) való kapcsolatunkat fenntartsuk általa, hanem arra, hogy Isten Országát megkeressük..
Kozma Szilárd asztrológus - http://www.kozmaszilard.hu/


Vissza a tetejére
  Megosztás a Szepon         
Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2015.03.09. 22:28 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.09.03. 22:27
Hozzászólások: 93
Napjegy: nyilas
Aszcendens: vízöntő
Kedves Viola! Kedves Szilárd!

Kérdésként merült fel bennem, hogy vajon azoktól az emberektől, így ebben az esetben osztályoktól szenvedi el az ember a több provokációt, akikkel közös karmikus feladata van? Nem tudom biztosan, hogy miért, de folyamatosan a 9-10 évfolyam tesz próbára (ez az említett skorpió-vízöntő karmás rész főképp). Relatíve tudom kezelni, de van mikor kifejezetten nyugtalanítóan hatnak rám. Néha napján megesik, hogy kedvesek tudnak lenni, többnyire azonban folyamatosan kétélű megjegyzéseket tesznek, provokatívan viselkednek, játszákaz eszüket. Olykor-olykor eltűnődöm, hogy utálnak -e (mert utálatosak tudnak lenni), máskor az jut eszembe, hogy olyan szinten teszik próbára a türelmemet, hogy ha valaki ennyire teper, hogy bosszúságokat okozzon másnak, azt csak valami perverz feltűnési vágy hajthatja, mintha direkt a figyelmem központjába akarnák tolni magukat. Mintha legalábbis időnként az derengene fel bennem, hogy úgy "szerelmesek belém", mint az 5 éves kisfiúk akik ráncigálják a lányok copfját, mert az tetszik nekik. Különböző kérdéseket tesznek fel a magánéletemre vonatkozólag, meg felvágnak hülye sztorikkal, amik általában arról szólnak, hogyan húztak ujjat valamilyen felsőbb szervvel.
A kérdés tulajdonképpen az, ha sok ilyen provokációt kap az ember, azt hova tegye? Magamon való dolgoznivaló van, amit nem veszek észre (?) vagy csak heccből szórakoznak (és ne vegyem figyelembe)?


Vissza a tetejére
  Megosztás a Szepon         
Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2015.03.11. 14:00 
Online
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.03.11. 22:01
Hozzászólások: 3815
Tartózkodási hely: Csíkszereda
Napjegy: Skorpió
Aszcendens: Oroszlán
Kedves Melinda!

Ezek a kivételes esetek, mint amit a Medárdával egy idős iskolások jelentenek és jelenítenek meg a szüleik és a tanáraik számára, szoktam azt felemlegetni, hogy a rengeteg alaptalan és szűk-látókörű, hogy ne mondjam: ostoba gondolkozásból eredő szkeptikus megjegyzések ellensúlyozása vágyából sem szabad az asztrológiát abszolutizálnunk. Nem szabad tehát letagadnunk azt, hogy az un. asztrológiai determinációk mellett, a nevelési hatások is bizony keményen érvényesülnek az emberi karakterek, és ebben az esetben, egy egész generáció általánosan közös karaktere formálásában.

És ebben az esetben egy kivételesen sajátos, karakter-formáló, egészen pontosan: karakter nem(!) formáló helyzet adódik, és még pontosabban: a modern, liberális pszicho-pedagógia fából-vaskarikájának az eredményeiről. Nevezetesen a "Nem nevelő nevelés" :) ;) :(
modern és posztmodern, vagyis liberális pszichológiai elmélet (de inkább a gyermekek világába is bevezetett stupid materialista realitás-tagadó politikai ideológiájának nevezhető!) hosszú távú eredményeiről.
Ezen gyermek-generáció vastag tömegeit ugyanis, abban a gyakorlati valóságot tagadó, strucc- szellemben és azon tudományosnak kikiáltott pszico-pedagógiai elmélet alapján "nem-nevelték", ami szerint a gyermekek annál agresszívebbekké válnak nagyobb korukban, minél több ellenállásba és tiltásba ütköznek kiskorúkban a szüleik és a felnőtt környezetük részéről. Vagyis, hogy attól lesznek állítólag az emberek agresszívek (Nem a tűz- és a levegő karmájuknak a liberális neveléssel való dagasztásától, verklizésétől, növesztésétől!), ha a sok ezer éven át kiérlelt és kikristályosodott klasszikus, tehát elvárói és megtiltói nevelési módszerek alapján, a szüleik és az un. pedagógusaik meg kísérlik az ők érdekében első sorban, hathatósan irányítani és szocializálni őket.

Magam több esetben is tapasztaltam, hogy a nálam 20 - 25 évvel fiatalabb szülők, és főként az anyák, akik a "24 órás" és "hiperaktív" gyermekeik által jelentett gondjaikra keresik a misztikus okokat és a még misztikusabb megoldásokat, ebben az irányban kérvén a "szakemberi segítségemet", éppen, hogy nem fejezik ki a nyílt botránkozásukat és a sátán szülöttjének nem neveznek, amikor azt javaslom nekik, hogy meghatónak persze, nagyon megható és ugyanakkor szerfölött tudományosan és felvilágosultan modernül hangzó, de mind a gyakorlati következményeik, mind az élet realitása szempontjából idióta, új sütetű "megértő, toleráns és elfogadó" (Mármint az irracionális és önkényes szemtelen és gonosz viselkedést megértő és toleránsan elfogadó" liberális pedagógiai elvek helyett, alkalmazzák csak bátran és bizalommal a több ezer éve kiforralt nevelési elveket. És meg lesznek lepődve annak a "hihetetlen" pozitív eredményeitől.
Ezekkel a szegény gyermekekkel tehát, akik nem tehetnek arról, hogy a szüleik és a nem szülő, de tudományosan képzett, felnőtt értelmiségi oktatóik egyaránt, mélyen utálván fel- és elvállalni a felelősséget a velük való normális, mert természetes bánásmódért,
kieszelték a fent jellemzett "Nem nevelő nevelés" módszerét, vagyis a megvezetés és a csaknem politikai szintű, diplomatikus figyelem-elterelés tudományát, amelyben a liberális tudósok és pedagógusok steril elméletei szerint, "a felnőtti és szülői hatalommal és tekintéllyel való visszaélésnek" bélyegzett irányítói magatartás és funkció-gyakorlás helyett,
a gyermekek figyelmének a legalantasabb és legsunyibb módszerekkel való félrevezetésével "kell" szerintük elvezetni és felszámolni azoknak a közösségben "nem kívánatos" ösztönös megnyilvánulási késztetéseiket, amelyek már tényleg csak a stresszt képesek növelni és a gutaütést beidézni a szüleik - pedagógusaik tudatába és tudattalanul működő szervezetébe.

Neked kedves Melinda szembe kell végre nézni azzal, hogy egy ilyen, már pici gyermekkoruktól a valóság, vagyis a tényleges életnek és a sorsnak a minden tudományos okoskodás ellenére "könyörtelenül ható" kellemetlen szaturnuszi természete felől, ugyancsak kegyetlen ostobasággal félrevezetett, és így morálisan tönkre tett, mert "az elfogadó nem nevelés" újsütetű pedagógiai módszerével hamis én-tudattal rendelkező egoistává és hazudozóvá, beképzeltté, és fölényeskedővé, sőt: cinikussá tett fiatal és kamasz-generációnak (Az utánuk jövőkkel együtt!) az oktató - tanáraként, és jóindulatú és jóakaratú pedagógusaként, törekvéseidben teljesen magadra vagy hagyva.
Ugyanis, nem csak asztrológusként, de e generációnak egyes tagjainak az apjaként is, azt kellett tapasztalnom, hogy a gyermekeinknek eme betegesen valóság-tagadó agyakból származó elméletek szerint való tönkretételében szülők és tanárok (de főként óvónők és tanítónők) és iskola igazgatók egy, mutuális, de szabályos maffia szerű dacszövetségben egyesülnek és finoman együttműködnek.

Neked csak azért nem tűnt ez eddig fel egyértelműen, illetve azért nem veszel részt ebben a mutuális felelősségelhárítással történő gyermek-generációknak a struccpolitikás lelki-szennyező bűnözésében (Az absztrakt Nagy világ, meg az internet, meg az isten, meg a technika, meg persze a politikusok és különösen Orbán Viktor meg nem tudni kicsoda és micsoda a hibás ugyebár, hogy ilyenek a mai gyermekek, de személyesen egyetlen pedagógus és szülő sem!), mert néhány évet kihagytál (elhagytad a tanári pályát) és így akaratlanul is, de nem vettél részt ebben a szörnyű folyamatban. Nem "koptál bele" rezignáltan és nem lettél még lelkileg annyira korrupt mint a kollégáid ebből a szempontból.
Sajnálom, de ezzel az asztrológián kívüli, tehát igazából nem asztrológiai jelenséggel, nem, tudom, hogy mit kezdhetsz, még akkor sem, ha azzal is tisztában vagyok, hogy tényleg: ebben az évjáratnak a generációjában is (Mai X-esek) az 1998 szeptember vége után születettek rendelkeznek az általad is említett karmikus tulajdonságokkal, tehát a lelki elköteleződéstől való öntudatlan szorongással (negatív Vízöntő) és a megváltás - megváltozás elleni ösztönös lázadással, hogy ne mondjam: a gyakorlati valóság szükségei szerinti idomulás - alkalmazkodás ellenes tudattalan szorongással, félelemmel, iszonyattal (Skorpió).

Ebben, 22 éves asztrológusi tapasztalattal a hátam mögött és olyan személyként, akinek négy bolygója áll a Skorpióban, plusz a Skorpió két uralkodó bolygója erős kulcs helyzetekben a sors-képletében, csak és csakis azt tudom mondani, amit Ady Endre ide vonatkozó sorai is sugallnak, persze a mai helyzetre és ezeknek az önhibájukon kívül, hogy ne mondjam a tudományos humanizmus jóvoltából a szüleik és a nem-pedagógusaik által szerencsétlenné tett gyermekeknek és azoknak a még nem korrupt pedagógusának a helyzetére lehet vonatkoztatni: "Ha van Isten az égben, ne könyörüljön rajta".
Vagyis: légy minél szigorúbb és távolságtartóbb és tekintélyelvűbb és igényesebb és elváróbb velük szemben és lehetőleg egyetlen erkölcsi kihágásukat sem "nézd el". sem a veled szembeni viszonyban, de amennyiben van rá ideged és energiád, az egymáshoz való viszonyukban sem. Ne hatódj meg és ne gyengülj el, és gyakorold csak nyugodtan a hatás visszahatás törvénye szerinti elveket, amin alapult nagyjából a régi pedagógia is, és ha ezzel nem is váltod ki azt a fránya csimborasszós szeretetüket is, amire annyit szokás hivatkozni annak magyarázataként, hogy miért is kell őket már egészen pici koruktól félre vezetni és az amúgy is bennük levő természetes és normális egoizmusuk dagasztása mellett a hamisításhoz és a hazudozáshoz való hozzászoktatáshoz erkölcsileg tönkre tenni, de legalább egy olyan egészséges és törvényes viselkedési nyomot hagysz a memóriájukban, amelyhez majd vissza nyúlhatnak és vissza csatolhatnak, azok közülük, akiknek az élet pofonjainak a hatására lesz még eszük és erejük a valósággal szembe nézni és arra ráébredni.
Mondom, téged szerintem ez a stupid pedagógiai eredmény semmiben nem tükrözhet, mint ahogy meg vagyok győződve arról, hogy az általam keményen a valóság-tiszteletre és ember és felnőtt-tiszteletre nevelt lányaim spirituális struktúráját sem tükrözi az, hogy magukban - az életvíziójukban - ugyanilyen jellegű hamis valóság-képzeteket hordozó osztálytársakkal kénytelenek egy "közösségben" járva a mai politikai eszmerendszer szerinti kötelező tananyagot elsajátítani, így valahogy felnőtté válni. Annyira te is okos vagy és spirituálisan művelt, hogy magadtól is tudod, hogy amennyiben mégis van valamiféle asztrológiai - spirituális jellegű kapcsolatod e szegény gyermekeknek a karmájával (Mondom: nem azzal, hogy e stupid szülői és pedagógusi bánási mód következtében, amelyben a gyermekeket "a barátjukként" és egyenlő félként kezelik már minimális felelősségérzet nélküli zsenge kis koruk óta, ez a karma hova és mivé fajulhat! Mert hiszen a skorpió karmánál - és mielőtt bárki is megsértődne, tegyük világossá, hogy itt első sorban magamról beszélek - még gyilkossági hajlamosak is lehetségesek, az önkéntelen beteges cinizmus és az ilyen jellegű élvezetvágyból, élvezethez jutási sóvárgásból eredő kegyetlen gonoszkodási hajlamok burjánzása mellett!), maximum a párkapcsolati - szerelmi elköteleződéstől való öntudatlan félelmed és a kauzális ok-okozati összefüggések megkeresésében esetleg gyakorolt felületességedről lehetne szó.

Azonban, ha ezekről meg szeretnél győződni, illetve meg szeretnéd tudni, hogy konkrétan miről is és mennyire intenzíven lehet is szó, az általam felvázolt általános konjunkturális hatásokat is, számításba kell venned. Talán furcsán hangzik, de a fölösleges és mértéken felüli önhibáztatás is éppen úgy a hamis misztika és a tényleges és igazi felelősségnek a nem vállalásának az útjára téveszthet, mind a teljes és ostoba hárítás, az asztrológiai jelenségeknek a teljes tagadása.
Tudod: "Az Úristen szám, súly és mérték szerint teremtette a világot" - Ez is a Szaturnusznak az egyik ismérve, amit mind a felelősséget vállaló asztrológusoknak, mind a generációs gyermekrontás - (És így a jövő-rontás) ördögi művébe még nem korrumpálódott pedagógusoknak szem előtt kell tartani.

_________________
Nem arra való a gondolkozási képességünk (kincse),hogy a pokollal (a karma hazájával) való kapcsolatunkat fenntartsuk általa, hanem arra, hogy Isten Országát megkeressük..
Kozma Szilárd asztrológus - http://www.kozmaszilard.hu/


Vissza a tetejére
  Megosztás a Szepon         
Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 19 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 2 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség
phpBB SEO