ASZTROLOGOSZ, Kozma Szilárd - nem veszélyes asztrológus (Győződj meg, ne óvakodj!)

Asztrológiai fórum: Kozma Szilárd és feleségének valamint asztrológus-barátainak fóruma
Pontos idő: 2018.08.21. 06:41

Időzóna: UTC + 2 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2016.10.04. 10:37 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008.09.17. 16:18
Hozzászólások: 774
Tartózkodási hely: Csíkszereda
Napjegy: Oroszlán
Aszcendens: Oroszlán
Fontos olvasmányok gyerekeknek és kamaszoknak:

1-2-3. osztályosoknak:
Magyar népmesék
Benedek Elek meséi

3-4. osztályosoknak:

Fekete István: Vuk, Tüskevár
Móra Ferenc: Kincskereső kisködmön
- Móra Ferenc gyerekeknek szóló művei

5-6. osztály:

Golding: A legyek ura
Népmesék
Grimm és Andersen mesék

Amivel egyet értek a jelenlegi tanügyi rendszerből:
„Természet, táj szülőföld témakörben
• Mitológiai és bibliai történetek (Prométeusz-mítosz; Daidalosz és Ikarosz; A világ teremtése; A bűnbeesés; A vízözön; Jézus születése és gyermekkora)
Élethelyzetek, emberi kapcsolatok
• Gárdonyi Géza, Móra Ferenc novelláiból
• J. Verne: Sándor Mátyás „ – jelenlegi tanügyi ajánlás

Szerintem hatodikban jöhet az Egri csillagok, Verne - Némó kapitány, stb.


6-7. osztály:
Verne Gyula művei
Jelenlegi tanügyi ajánlás: „történeti monda (Lengyel Dénes: Régi magyar mondák c. válogatásából)
• Defoe: Robinson Crusoe
• J. Verne: Kétévi vakáció
Képek és formák a költészetben
• Lírai művek (Csokonai, Vörösmarthy, Petőfi, Arany, Szabó Lőrinc, Kosztolányi, Weöres Sándor műveiből)
Monda, rege, ballada témában
• Lengyel Dénes: Régi magyar mondák
• Árpád népe 1000 év magyar mondái (Kovács Andrea szerkesztésében)”

Jókai: Bálványosvár


7. osztály
Amivel egyet értek a jelenlegi tanügyi rendszerből:
„A líra alapformái c. témakör
• Különféle témájú lírai alkotásik a világ és a magyar klasszikus irodalmából (Pl: Mikszáth, Móricz, Krúdy, Kosztolányi, Tamási Áron stb.)
A regény változatai c. témakör
• C. Dickens: Twist Olivér (részlet)
Egy drámai mű feldolgozása témakörhöz
• Moliére: A fösvény
• Shakespeare: Vízkereszt, vagy amit akartok
Irodalom a reformkorban
• Kölcsey, Vörösmarty, Petőfi 1-2 műve a romantikus stílusjegyeinek megfigyelésére”


8. osztály
Amivel egyet értek a jelenlegi tanügyi rendszerből:
„Kötelezők
• Shakespeare: Rómeó és Júlia
Ajánlott művek
Az irodalom nagy témáiból című témához
Regények, regényrészletek, elbeszélések:
• Karinthy Frigyes: Tanárúr kérem
• Kosztolányi Dezső: Pacsirta (filmváltozat)
• Tamási Áron: Ábel a rengetegben
A Nyugat első nemzetékének irodalmából
• Ady Endre
• Babits Mihály
• Kosztolányi Dezső
• Móricz Zsigmond
• Juhász Gyula
• Tóth Árpád műveiből egy-egy mű
A dráma világa
• Mezei Éva: Játszunk színházat
Kortárs irodalom
• Művek Áprily Lajos, Illyés Gyula, Nagy László, Pilinszky János, Nemes Nagy Ágnes, Sütő András műveiből”


9-1O osztály:

Gárdonyi: Egri csillagok
Kipling: A dzsungel könyve
(A dzsungel könyvét nem tenném ennél korábbra, mert a mágikus gondolkodást felébresztő mű, ha korábban olvassák, akkor ezt nem érzékelik a gyerekek csak a természetrajzi oldalát és ezen felül naiv mese lesz belőle.
Sőt, én az olyan magyar realista regényeket és történelmi regényeket, mint Móricz realista regényei, Gárdonyi – Egri csillagok – ezeket ide is tenném, mert én pl. 15 éves korom előtt ezekre abszolút nem voltam fogékony, és nem is lehetett még akkor különösebb jelentősége a számomra ezeknek a regényeknek.)
Móricz és Jókai művek

Amikkel egyetértek a jelenlegi tanügyi rendszerből:
” Homérosz: Iliász (részletek)
Homérosz: Odüsszeia (részletek)
Szophoklész: Antigoné
Biblia (részletek)
Dante: Isteni színjáték (részletek)
Boccaccio: Dekameron (részletek)
Shakespeare: Rómeó és Júlia vagy Hamlet és egy vígjáték
Zrínyi Miklós: Szigeti veszedelem (részletek)
Moliére: Tartuffe


10. osztály
Voltaire: Candide
Goethe: Faust

Victor Hugo: A párizsi Notre Dame
Puskin: Anyegin
Katona József: Bánk bán
Vörösmarty Mihály: Csongor és Tünde
Petőfi Sándor: Az apostol
Arany János: Toldi estéje
Jókai Mór: Az arany ember”

11-12 osztály:
Marquez: Száz év magány
Heller: A 22-es csapdája
Kafka (Átváltozás, Per, Kastély)
Mester és Margarita

Karinthy társadalom kritikusabb művei
Huxley: Szép új világ
Orwell: 1984
Hamvas Béla - Karnevál (plusz pl. Titkos jegyzőkönyv, Ugyanis,)


Amivel egyetértek a tanügyi rendszerből:

Madách Imre: Az ember tragédiája
Gogol: A köpönyeg
Dosztojevszkij: Bűn és bűnhődés
Csehov: Sirály
Kosztolányi Dezső: Édes Anna
Thomas Mann: Tonio Kröger, Halál Velencében
Franz Kafka: Átváltozás
Albert Camus: Sziszüphosz mítosza
Németh László: Iszony
Örkény István: Egyperces novellák; Tóték (dráma)„

És ha biztos kapaszkodót akarnak hagyni az érettségiző fiatalok szellemében, akkor 1O-11 osztálytól már fontos lenne kauzális asztrológiát tanítani és 12-ben már érdemes elolvasni Kozma Szilárd: A táltos bolond című regényt - mert egyébként végső - lényegi válaszok nélkül maradnak az életet és a sorsot illetően.

_________________
Egy csepp realizáció többet ér egy könyvtárnyi elméletnél.
http://aldottelet.com/


Vissza a tetejére
  Megosztás a Szepon         
Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 2 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség
phpBB SEO