ASZTROLOGOSZ, Kozma Szilárd - nem veszélyes asztrológus (Győződj meg, ne óvakodj!)

Asztrológiai fórum: Kozma Szilárd és feleségének valamint asztrológus-barátainak fóruma
Pontos idő: 2018.06.23. 00:08

Időzóna: UTC + 2 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2018.05.11. 15:24 
Offline
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.03.11. 22:01
Hozzászólások: 3794
Tartózkodási hely: Csíkszereda
Napjegy: Skorpió
Aszcendens: Oroszlán
Az agy táplálékai
Ajánlottagy-tapanyagok
Az agy rengeteg tápanyagot igényel. Miközben mérete csupán a testtömegünk kettő százalékát teszi ki, elhasználja a test energiájának és a vérnek 20%-át. Tízszer annyi tápanyagot igényel, mint a test többi szövete.

Nincs ez másként a különféle mikrotápanyagokkal sem, mint például vitaminok, ásványisók, egyebek. Az agy minimum tízszer, de néhány vitamin esetében ezerszer többet használ fel, mint például egy szívizom szövet. Amikor lelassult gondolkodású emberekkel vagy csökkenő IQ teszteredményű gyerekekkel találkozom, az első gondolatom mindig az: mit esznek?

Az agyunk jó minőségű táplálékokat igényel és ha ezt megkapja, jobban teljesít. Ha nem kapja meg, állapota romlik és sajnos azt kell mondjuk véglegesen. Míg a bőr, az izmok vagy a csontok képesek újra felépülni, a jelenlegi tudásunk szerint az agy nem. Pedig a hosszan tartó stressz például roncsolja az agyi szöveteket. Ezt a közelmúltban kutatások igazolták.

Van egy másik korábbi téveszme is, amit talán Einstein mondásának tartanak, miszerint az agyunk mindössze töredékét használjuk mindennapi tevékenységeinkhez. Ez nem igaz sajnos. A teljes agy, minden apró szövete részt vesz a tevékenységeink koordinálásában és már a legkisebb sérülés, a legkisebb kieső terület is látványos hiányt képes okozni.

Tápláljuk és védjük tehát neuronjainkat és alább összegyűjtöttem pár dolgot, amivel kényeztethetjük őket:

Sötét gyümölcsök
Áfonya, szeder, szamóca, meggy, stb… minél sötétebb, minél jobban megfogja a ruhát vagy a kezünket, annál értékesebb táplálkozási szempontból. A bennük található antocianin nevű vegyület, ami a kékes-piros színért is felelős, növeli a vérerek integritását, javítják a keringést és ez által jobb vérellátást biztosítanak minden szervünknek, beleértve az agyunkat is.

Magas flavonoid és c-vitamin tartalmuknál fogva védik a sejteket a környezeti ártalmaktól mint antioxidánsok. Az Alzheimer kór egyik hatékony ellenszerének tartják például az áfonyát és több országban ajánlják idősödő embereknek. Egy 2005-ös tanulmányban kimutatták, hogy az áfonya fogyasztása jelentősen képes csökkenteni az agyér elzáródás (sztrók) kialakulásának esélyét.

Naponta egy fél bögrével kellene fogyasztani belőlük, vagy ennek megfelelő hatóanyag tartalmú áfonya kapszulával helyettesíteni.

Lecitin
A lecitin minden élő sejtben megtalálható. Legnagyobb koncentrációban az agysejtekben és a májban. Az agysejtek esetében a lecitin a felelős az információ egyik sejtről a másikra történő átjutásáért. A sejtek nyúlványait körülvevő un. mielin hüvely feladata az információ áramlási sebességének növelése. Ezt építi fel a testünk a lecitinből.

Mellékesen a lecitin képes feloldani a koleszterint és a véráramba juttatni, ezáltal hozzá járul a vérerek belső falának tisztaságához.

Granulátum és kapszula formában kapható és a napi rendes adagja 4-5 gramm körül lenne. Napi 15-20 grammig is felvihető a mennyisége, amennyiben valakinek magas a koleszterin szintje. Süthető, főzhető, gyakorlatilag bármilyen ételbe elkeverhető. Az élelmiszeripar és a sütőipar is használja.

Omega-3 olajok
Az agy a legzsírosabb testrészünk és a zsírtartalmának 70%-a omega-3 zsírsavakból áll. Könnyen belátható, hogy ezek fogyasztása hozzájárul az agy állapotához. Olyannyira, hogy a a kismamáknak és a csecsemőknek kimondottan javasolják az omega-3 kiegészítést, mivel az agy felépüléséhez szükséges.

Növényi omega-3 forrás a lenmag olaj, állati eredetű a halolaj. Mindkettő jó. Van aki erre esküszik, van aki arra. Talán a kettő együtt, felváltva a legjobb.

Kapható omega-3 tartalmú tojás is a boltokban “Okos tojás” néven. Ez úgy készül, hogy 20% lenmagot kevernek a tyúkok tápjába és ettől a tojás omega-3 és e-vitamin tartalma harmincszorosára növekszik a normál tojáséhoz képest.

Hal
A zsíros halak húsa kiváló omega-3, b-vitamin és Q-10 forrás. Mindhárom az agy és az érrendszer támogatásában vesz részt. A busa, a szardínia, a ponty, angolna, harcsa, makréla, mind jó választás.

Sajnos a sütéskor a jelentős része veszendőbe megy, de párolásnál és főzésnél megmarad. Mivel nálunk a halak főleg sütve jelennek meg az éttermek választékában, nem igazán javaslom ezt a módszert.

Halolaj kapszulák állandó és kitűnő minőségben adnak halolajat, de otthon is elkészíthető a hal úgy, hogy a tápértéke megmaradjon.

Dió
A dió, ha óvatosan bontjuk fel a héját, úgy néz ki belülről, mint egy agy. Nem?

A hasonlóság miatt könnyű lesz megjegyezni, hogy agytáplálékról van szó. A teljes b-vitamin sorozat mellett 9 gramm fehérjét is tartalmaz egy negyed csészényi (3-4 evőkanál), ami egy napi adagnak tekinthető. A dió emellett ásványi sókban is gazdag. A vas, a cink, a kálium és a magnézium tartalma jelentős és ezek mind az agyhoz köthető tápanyagok. A Q-10 és szelén tartalma védi az agysejteket, mint antioxidánsok. Telítetlen zsírsav tartalmáról pedig már egy bekezdéssel ez előtt említést tettem, miért fontos.

A benne található természetes e-vitamin védi a diót a megavasodástól.

A diót remekül lehet kombinálni más ételekkel. Hússal, zöldségekkel, süteményekkel… stb … Legyen kreatív.

Csíra
Télen főleg nincs jobb agytáplálék, mint a csírák. Olcsó, otthon nevelhető és roppant gazdag tápanyagban. A csírák neveléséhez érdemes egy tanulást előtte beiktatni. Sok vesződségtől óvja meg magát, aki egy gyakorlott csírakészítő tanácsait kikéri és jól használható eszközökkel áll neki. A boltokban kapható pár száz forintos csíráztató tálakkal nem fog sikert elérni.

A csíra gazdag proteinben, b-vitaminokban és ásványi anyagokban. Nyersen kell fogyasztani és nem túl sokat. Naponta egy-két evőkanál ideális és könnyen előállítható mennyiség.

Joghurt
A joghurt fehérje tartalma érdekes aminosav összetételű. Gazdag az agyat stimuláló tirozin és szegény az azt lenyugtató triptofán nevű aminosavban. Ennek tudható be, hogy joghurtot fogyasztva az ember felélénkül, mintha egy kávét ivott volna.

Ráadásul remekül keverhető az előbb felsorolt anyagokkal. Gyümölcsökkel, lecitinnel, dióval, stb… Szinte minden elrejthető joghurtban és hidegen remek étel.

Víz
Az agyunk szürkeállományának 80%-a víz (a fehérállománynak csupán 70%-a). A víz szállítja a sejtekhez a tápanyagokat, az oxigént és onnét elviszi a keletkezett salakanyagot. Ugye nem felejtettük el, hogy ez éppen tízszer annyi, mint a szervezetünk bármelyik egyéb szövetéből.

Nem meglepetés tehát, hogy a víz hiány először az agy elfáradásában mutatkozik meg. Már 2% testfolyadék elvesztése olyan állapotot idéz elő az agyban, hogy képtelen lesz egyszerű matematikai alapműveleteket elvégezni.

_________________
Nem arra való a gondolkozási képességünk (kincse),hogy a pokollal (a karma hazájával) való kapcsolatunkat fenntartsuk általa, hanem arra, hogy Isten Országát megkeressük..
Kozma Szilárd asztrológus - http://www.kozmaszilard.hu/


Vissza a tetejére
  Megosztás a Szepon         
Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2018.05.11. 17:40 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2014.07.03. 23:11
Hozzászólások: 271
Tartózkodási hely: Magyarorszag
Napjegy: vizonto
Aszcendens: skorpio
"Víz
Az agyunk szürkeállományának 80%-a víz (a fehérállománynak csupán 70%-a). A víz szállítja a sejtekhez a tápanyagokat, az oxigént és onnét elviszi a keletkezett salakanyagot. Ugye nem felejtettük el, hogy ez éppen tízszer annyi, mint a szervezetünk bármelyik egyéb szövetéből.

Nem meglepetés tehát, hogy a víz hiány először az agy elfáradásában mutatkozik meg. Már 2% testfolyadék elvesztése olyan állapotot idéz elő az agyban, hogy képtelen lesz egyszerű matematikai alapműveleteket elvégezni."

Az ártalmatlannak beállított kávé nagyon erős vízhajtó hatású, azaz a rendkívül káros hamis éberségérzet mellett a vízhiánnyal fizikai fáradtságot okoz.
A vízzel pedig rengeteg vízben oldott vitamin is távozik a szervezetből.

Úgy tudom, hogy az agyunk az elfogyasztott szénhidrátnak a nagy részét is felhasználja, ezért a szénhidrátmentes diétával is csínján érdemes bánni (csak nehogy fehér cukorral oldjuk ezt meg :D !

"Omega-3 olajok
Az agy a legzsírosabb testrészünk és a zsírtartalmának 70%-a omega-3 zsírsavakból áll. Könnyen belátható, hogy ezek fogyasztása hozzájárul az agy állapotához. Olyannyira, hogy a a kismamáknak és a csecsemőknek kimondottan javasolják az omega-3 kiegészítést, mivel az agy felépüléséhez szükséges."

Erről épp tegnap láttam egy tesztet, hogyan segíti az Omega-3 az emlékezőképességet. Különféle tengeri herkentyűkkel etették pár napig a teszalanyokat és 1 hét elteltével mérték, hogy a korábbihoz képest hány kérdéssel többre emlékeznek. Több ember vett részt a kísérletben, kivétel nélkül mindenkinek javult az emlékezete. Egy indiai férfinál történt a legnagyobb "fejlődés", ő a teszt elején a 10 kérdésből 2-re emlékezett, a teszt végén pedig 9-re.

Annyi hangzott még el, hogy az omega-3 és az omega-6 (szója, napraforgó olaj, margarin) olajok jó, ha fele-fele arányban kerülnek a táplálékunkba.

_________________
A Szellem bármely megnyilvánulása ugyancsak szellem. Az anyag is tehát.


Vissza a tetejére
  Megosztás a Szepon         
Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 2 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség
phpBB SEO