ASZTROLOGOSZ, Kozma Szilárd - karma-asztrológus fóruma

Asztrológiai fórum: Kozma Szilárd és feleségének valamint asztrológus-barátainak fóruma
Pontos idő: 2018.10.18. 07:33

Időzóna: UTC + 2 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 22 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2011.07.18. 19:00 
Offline
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.03.11. 22:01
Hozzászólások: 3876
Tartózkodási hely: Csíkszereda
Napjegy: Skorpió
Aszcendens: Oroszlán
Mégiscsak jó időnként tévét, sőt: a tévében még filmeket is nézni. Több hónapja megakadt az eszem (Nem a szemem!) egy akció-film mondanivalóján, de mivel akciófilmként bámultam fél szórakozottan az elején, csak egészen a végén fogtam fel, hogy olyan produkciót látok, amelynek, vagy a forgatókönyvírója, vagy a rendezője, de legkevesebb az ötletadója, teljesen beavatott a metafizika tudományába. Másnap elmeséltem Violának, amennyit ebben a helyzetemben felfogtam a filmből és ezzel napi rendre tértem fölötte, de szerencsére a Viola eszébe is beakadt a "fontos" képzet, és miközben otthon volt Magyarországon, a filmet letöltötte és megnézte. Őt viszont akkor, mindössze a liftes rész ragadta meg, ahol a főhős az árnyék énjével viaskodik. Szerencsére itthon valamiféle titkos sugallattól indíttatva, még egyszer letöltötte, és az én gépemre is feltöltötte. Én meg kíváncsi természetű lévén, megnéztem. Megnéztem egyszer. És megnéztem kétszer. És megnéztem Violával és Balázs Enikővel is, külön - külön még egyszer - aztán megint egyedül és így tovább. Egészen biztos, hogy még meg fogom nézni néhányszor, hiszen ez a film egyben remek műalkotás is, amely - mint minden jelentős műalkotás! - számtalan tovább- értelmezési lehetőséget nyújt.
Nézzétek meg, hát ti is, legalább egyszer és mondjátok meg, hogy én vagyok-e hülye? - Ugyanis, valósággal szerelmes lettem ebbe a filmbe. Vagyis a mondanivalójába.
És nagyon - nagyon kíváncsi vagyok a ti véleményetekre. A lényeg tehát nem a filmcselekmény, hanem a dialógusokban és a monológusokban (A főhős ész az árnyék énje, belső beszélgetéseiben) rejlő, és önmagukon messze túlmutató mondanivalóban.
Ezért előre elmondom, hogy a két uzsorás, akik a főhőst elkapják és a különböző vad beavatási élményekben részesítik az ő jóakarói, mondhatni: bandita-őrangyalai. Samuel Gold, vagyis Arany Sándor (Nagy Sándor után...) személyében nem valós személyt kell érteni, halnem a Karma által vezérelt világi logika rendszerét és mágikus hatását. És az Ego, természetesen a Karma-Én, vagyis az Árnyék-én.
A többit majd meglátjátok:


Revolver


színes, magyarul beszélő, angol-francia krimi, 102 perc, 2005

rendező: Guy Ritchie
forgatókönyvíró: Guy Ritchie
zeneszerző: Nathaniel Mechaly
operatőr: Tim Maurice-Jones
producer: Virginie Silla
vágó: Romesh Aluwihare, Ian Differ, James Herbert
adaptáció: Luc Besson

szereplő(k):
Jason Statham (Jake Green)
Ray Liotta (Dorothy Macha)
Mark Strong (Sorter)
Vincent Pastore (Zach)
André Benjamin (Avi)
Terence Maynard (French Paul)
Andrew Howard (Billy)
Stephen Walters (Joe)"

Baráti örömmel várom a véleményeket, különböző értelmezéseiteket!

_________________
Nem arra való a gondolkozási képességünk (kincse),hogy a pokollal (a karma hazájával) való kapcsolatunkat fenntartsuk általa, hanem arra, hogy Isten Országát megkeressük..
Kozma Szilárd asztrológus - http://www.kozmaszilard.hu/


Vissza a tetejére
  Megosztás a Szepon         
Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2011.07.20. 15:09 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008.09.17. 16:18
Hozzászólások: 779
Tartózkodási hely: Csíkszereda
Napjegy: Oroszlán
Aszcendens: Oroszlán
Revolver

Amikor Magyarországon letöltöttem a Revolver című filmet és teljesen zavartalanul megnéztem, tulajdonképpen az akciós rendezés, főként a gyors tempó és ma divatos filmvágás, az időrend be nem tartása, velős tömörítés „majd kitalálod mi történt, amit nem mutattak képkockákon” típusú kisebb fejtörők miatt szinte alig értettem, miről szól a film, nemhogy az elhangzott mondatokat nem tudtam továbbgondolni, de még maga az akció folyamatát se tudtam követni. Viszont ezeket nem tudom igazi negatívumként felhozni a filmmel kapcsolatosan! Mert ma már minden filmet, amivel a rendező nem akarja a teljes bukását szélsőségesen „öngyilkos” módon (ami a rendezői pályafutást illeti) kockáztatni, kénytelen ilyen, a felszínes néző többség gondolatait, intelligenciáját, egyéb izgalmi igényeit lekötő trükkökre, húzásokra, tömörítésekre, felpörgetésekre építeni a film eseményeit. De meg kell mondjam, hogy ezek az apró zavaró tényezők a film értékét nem csorbítják.
A film lényegi mondanivalója, a fizikai történéseken túli, tehát metafizikai mondanivalója meglepően és kimagaslóan: helytálló és bővelkedő! Már többször megnéztem, megnéztük és egyre több momentumában keresem a mögöttes tartalmat, amiről azt mondhatom, hogy ha valaki neki áll ezt a filmet metafizikus szemmel és szellemmel nézni, akkor az egóról, árnyék-énről, és az ez okozta problémákról, mint pl. agresszió, félelmek, világi gondolkodás = életnyerési rögeszmék, sok alapvető igazságot találhat meg. Természetesen mindenkinek javaslom hogy némi metafizikai tájékozottsággal üljön neki a filmnek. Vagyis: a film magában sajnos nem tud felébresztő hatású lenni, szó nincs arról, hogy bármilyen hosszas metafizikai kutatást és elmerülést pótolhatna. Jól példázza ezt, hogy magát a forgatókönyvet eredetileg Luc Besson írta, de minden a cége által megkeresett film-stúdió, stáb, kritikus stb. elutasította és egyszerűen rossznak, érthetetlennek tartotta.
Végül a véresebb Jean d’Arcot és az Ötödik elemet is rendező, francia Luc Besson az angol Guy Ritchievel megrendezte a később sem kasszasikerré, sem nézetté nem vált Revolvert.
Egyik rendezőről sem feltételezem, hogy különösebben metafizikai gondolkodású lenne. Az a gyanúm, hogy a történet eredeti írója a közönség előtt ismeretlen, de ez csak az én véleményem és a film szempontjából lényegtelen.

Az interneten tájékozódva arról, hogy egy átlagos, metafizikát nem ismerőre hogyan hat ez a film, azt kellett tapasztaljam, hogy egyáltalán nem érzékelik a súlyát. A belső vitákat, az egóval való leszámolást közhelyesnek ítélik. Nagyon találóan megnevezi ezt a problémát (általános jelenséget) egy a film végén nyilatkozó pszichológus (?), aki azt mondja, sokan nem is tudják, mi az ego, és fogalmuk sincs, hogy bennük hogyan működik.
Ezzel én is így voltam régebb, a metafizika megismerése előtt. Persze, hogy érdekesebb volt, és nagyobb élményt, Lilith-gerjesztést (!) jelentettek a skizofrén gyilkosos, meghatóan borzongató filmek. Főként ahol a negatív szereplők is mindig vonzóak, sármosak, karizmatikusak, irigylendőek voltak. Míg a Revolver minden korszerű rendezési húzása ellenére egyáltalán nem alkuszik meg, szerencsére. A maffia-főnök kiszedett szemöldökétől, szolárium jeleneteitől sokan undorodnak, kiábrándulva a filmből, és fel sem merül bennük, hogy az az ábrázolás, pontosan, hogy egyszerre teljesen életszerű és karikatúra-jellegű, pont úgy, ahogy mi metafizikusok látjuk a világot, egyre teljesebb valóságában. Mi pont ilyen csúnyának és visszataszítónak látjuk a guminő, vagy épp kirakatbaba csupaszságúra leszőrtelenített, festékes arcú, lakkos hajú, lakkos körmű trendi sztárokat, akiknek a kisugárzásától kellemesen kábulnak a karma-vezetettek.
Azt gondolom, a filmtől pont azért irtóznak sokan, mert spirituális valóságot mutat. Nem misztikusat, nem művészit. Nem sminkeli át szebbre, amit a sok világi gondolkodású szórakozásból csúfra, giccsesre sminkel. Nem visz túlzásba semmit, amit képileg ábrázol.
Találtam nagyon pozitív kritikát is a világhálón, ott művészinek is nevezik a filmet. Én csak azt tudom mondani, bár, valóban ilyen lenne a művészet. Ilyen kellene legyen. Ez a film tényleg a valóságot ábrázolja, metafizika igazságokat tud közvetíteni, megfogalmazni és nem hagyja a nézőt megoldás nélkül. Messze túl van azon, hogy csupán egy kemény „társadalom” kritika legyen. A társadalommal nem is foglalkozik, a bűnözői rétegből mutatja meg mindannyiunk nagy problémáját, életveszélyes sors-rontóját: az egót.
Ez a film kimondja, hogy a félelmek, a fóbiák és a fájdalom (!) mind az ego tevékenysége, rejtekhelye. És szerencse, hogy ilyen hollywoodias, casino-s, alvilági környezetben teszi mindezt, hogy végre már testközelben érezhesse magához az igazságot a kelet misztikus vágytalanságában és egotlanságában, mint wellness hotelben kéjelgő és steril fürdőkbe szállított, élő iszapban meg-meg mártózó nyugati ember. Aki számára teljesen jól megfér egymással a jóga érzéketlen, kellemes nyugalma, az önzetlenség meditatív átélése és a jóga-misztikával, pálma-levél misztikával való világi kufárkodás, és a Harcosok klubja című skizofrén témájú film által kínált megoldás a világi malomban való taposásban felgyűlt gőz kiengedésére a legmegfelelőbb, ha maga Brad Pitt az árnyék-énünk, aki kiéli azokat a devianciáinkat, amelyeket kényelmes öltönyös-robotmunkázóként nem tudunk, pl. hősnek érezni magunk, amiért pisztollyal fenyegettünk meg egy egyetemi hallgatót, hogy az jobban tanuljon... Pisztollyal fenyegetős nevelő szándékú fenyegetés történik a Revolverben is, csak éppen az egyáltalán nem annyiról szól, hogy valaki még nagyobb koponya legyen az egyetemen, és még inkább nem arról, hogy a beavató mester mekkora állati laza, irigylendő, bőrdzsekis, napszemüveges figura, hanem a Revolver esetében egyértelműen a beavatandó személy körül forog minden, és mint már sokszor írtam: az ego, az árnyék-én legyőzéséről.
Mielőtt bárkit összezavarnék a Harcosok klubja című filmet illető negatív kritikámmal, szeretném leírni, hogy láttam többször a filmet, "világi koromban" :lol: nagy kedvencem volt, és tudom, hogy szegről-végről az a film is az árnyék-én legyőzését akarja megoldásként bemutatni, csakhogy ezzel a kísérletével teljesen megbukik, mert megtesz egy olyan megalkuvást, amit a Revolver nem. Először is a Harcosok klubjában a főhős és árnyék énje két szereplőre oszlik, és az árnyék-ént végig pont úgy ábrázolják, ahogy az saját magát láttatni akarja, kigyúrt, jóképű, vagány pasasként. És lássuk be, amíg az emberek így tekintenek az árnyék-énjükre nem biztos, hogy le akarnak vele számolni bármikor is. A Harcosok klubjában különben is csak azért számol le végül a főhős, mert úgy érzi a másik figura túl ment egy határon, elszabadult. A Revolver nem tesz ilyen pszichologizáló, árnyék-énnel, egoval barátkozó-haverkodó engedményt. Nem sugall olyat, hogy az árnyék-én segítségével de jó is volt néhány őrültséget és balhét megcsinálni. Az árnyék-énnek egy lépést sem enged. Pont azt mondja ki a Revolver című film, hogy csak akkor kezdődik igazán a szabadság, az élet, ha az egonkat legyőztük. És ezen a lényegi ponton ellentétes az ego-témájú, sikeresebb filmekkel.
Ilyen sikeresebb film az Észvesztő is, ami szintén kedvencem volt a Harcosok klubja mellett. Bár, az Észvesztőben nem ábrázolnak egyértelműen belső árnyék ént, de a két, látszólag ellentétes természetű, karakterű, kilátástalan életű, fiatal nő baráti párosa végső soron pont azt mutatja, amit a Harcosok klubjában a skizofrén, kettős személyiségű főhős barátsága árnyék-énjével. Egy félénk ember életében megjelenik a gátlástalan, akivel minden őrültséget megélhet. És a végkifejlet is ugyanaz: a vagány végül átlép egy határt, túl erőszakossá válik, és a félénk le kell állítsa, szembe kell szálljon vele. A hiba ugyanaz. Az árnyék-ént egy határig engedi. Tulajdonképpen az egóról szóló filmekben kiemelkedik a férfias elemi erők harmonikus megélésének problémája, amire sem a Harcosok klubja, sem az Észvesztő nem mutat megoldást, csak azt a pszichológusok által is preferált kezelést, hogy egy darabig jó őrültnek, felelőtlennek, gátlástalannak lenni, és aztán abba kell hagyni. Néha, az ilyen a témájú filmek mutatnak még esetleg annyit megoldásként, hogy a félénk főhősök aztán egészségesen bátrakká válnak, de sajnos mindig beleesnek abba a hibába a rendező, forgatókönyv írók (?), hogy a negatív, vagány, erőszakos figurákat vonzóbbnak ábrázolják, szabadabbnak, erősebbnek, intelligensebbnek, divatosabbnak stb. Így végül mindenki szívében nyitva hagyják a kiskaput egy kis egoista vadságra és őrültségre. Arra, hogy néha milyen jól esik sztárnak és vagánynak képzelni magunk. Egy kicsit felelőtlenkedni, sminkelni, fagyizni, magunkat mutogatni a csinos ruháinkban és egy kicsit hódítgatni, egy kicsit játszani, egy kicsit titkolózni, egy kicsit füllenteni, egy kicsit gonoszkodni. Egy kicsit letérni az útról.

Kedvenc momentumaim a Revolver című filmben:
„Sam Gold, nem ismer bocsánatot, nem ad második esélyt” – Sam Gold nem egy személy, hanem a világi elvek összessége. Nem ő nem ad második esélyt, hanem a főként világi logika szerint gondolkozó embereknek van az a rögeszméje, hogy nem tehet semmit más logika és más elv szerint, máskülönben lemarad valamiről, lemarad a világi sikerről.

„Te is én vagyok, de te nem vagy én” – az ego, és az árnyékén felismerése. Valami, ami a részünk, egynek érezzük vele magunk, sőt, lényegi önmagunknak érezzük, s mégis mikor ráeszmélünk micsoda szörnyűségek halmaza, és hogy őrült módon akár a nyomorba vagy a halálba is vezérel a kicsinyes vágyait és igényeit hajszolva, akkor rájövünk, hogy ez a valami mégsem egy kapura játszik velünk... mégsem a mi oldalunkon áll, hanem saját érdekei vannak.
Itt meg kell még jegyezzem, hogy a filmben sokszor elhangzik, az egóról, hogy ő a barát. Maga az egó is ezt mondja, és időnként a beavatók is így nevezik, mert tudják, hogy az emberek úgy védik az egojukat, mint a legjobb barátjukat. Azt akire felnéznek, mert erősebb, keményebb, okosabb, mint ők. Hát, ezért is kell a félénk és a vagány karakter barátságokat feldolgozó filmeket szintén ide, az árnyék-én témájához sorolni, mert ez utóbbiak, megmutatják azt, amit a civilizált, intelligens, erkölcsösen nevelt félénk emberek elrejtenek, az árnyék énjüket. Azt a valamit, ami ott rejlik bennük, de tudják, hogy nem szabad kimutatni...

_________________
Egy csepp realizáció többet ér egy könyvtárnyi elméletnél.
http://aldottelet.com/


Vissza a tetejére
  Megosztás a Szepon         
Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2011.07.20. 20:55 
Offline
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.03.11. 22:01
Hozzászólások: 3876
Tartózkodási hely: Csíkszereda
Napjegy: Skorpió
Aszcendens: Oroszlán
Vagyis, amiről úgy tudják és azt képzelik, azt gondolják a szegény világilag jól, tehát az élet-nyerésre neveltek,, hogy nem lehet, nem szabad kimutatni!

"Olyan a mennyek országa, mint amikor egy ember kincset talál, de nem viszi el, hanem vissza teszi oda, ahol megtalálta, és el meg és el adja mindenét és meg veszi azt a földet ahol találta, és csak azt követően, hogy a föld is az övé, akkor ássa ki arról a kincset. (Jézus)

_________________
Nem arra való a gondolkozási képességünk (kincse),hogy a pokollal (a karma hazájával) való kapcsolatunkat fenntartsuk általa, hanem arra, hogy Isten Országát megkeressük..
Kozma Szilárd asztrológus - http://www.kozmaszilard.hu/


Vissza a tetejére
  Megosztás a Szepon         
Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2011.07.21. 14:33 
Offline
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.03.11. 22:01
Hozzászólások: 3876
Tartózkodási hely: Csíkszereda
Napjegy: Skorpió
Aszcendens: Oroszlán
Mindenki szabadon behelyettesítheti a maga számára, hogy az ő árnyék-énje (egoja), miket sugall az ő számára, milyen karmikus problémáiban és ügyeiben, milyen szeszélyesen ellentétes gondolatokat sugall, és milyen korábbi elhatározásai alól menti fel, milyen gyengeségeit hagyja jóvá, mint elnézhető és elengedhető "bocsánatos bűnöket" enged meg továbbra is, amelyek fölött "nyugodtan szemet lehet még hunyni", milyen ellentétes gondolatokra, beszédekre és cselekvésekre veszi rá, stb. (Legtöbb esetben, a Lilith jellegű, titkos, vagy esetleg nyíltan is vállalt, öncélú élvezeti sóvárgások kielégítési szándékának, illetve azok elhárítási szándékának az ellentétéből fakadó belső ellentmondások és viaskodások a tömkelege, vagy a személyiségi, személyiség- és maszkulinitás-ellenes késztetések és bűnök, mint az önérzeteskedés, a hiúság, az irigység, a versengés, a kivagyiság, a féltékenység, a felsőbbrendűség, a kiokítási, lekezelési vágyak, vagy ugyanez, csak az egyenlősdiskedés álcájába öltöztetve, vagy a valakire, valakikre, vagy valamikre való ostoba haragvás, illetve azzal, azokkal szembeni bosszú-vágy, vagy vissza-vágási vágyak és ingerek, a nyílt, vagy rejtett irányítási és beavatkozási sőt: a manipulálási inger, de lehet a színpadias aggodalmaskodás is, a vagyon, vagy kevés pénz és személyi tárgy elvesztésének a féltése, a féltékenység(!), a szerető, vagy élettárs megcsalására való vágyakozás, a gyermek-szülési, vagy nemzési vágyakkal kapcsolatos ellentétes gondolatok és vágyak tömkelege, pl. tartsam meg a magzatot, ne tartsam meg, elváltság, elválti állapot esetében, hogy haragudjak, vagy ne haragudjak, legyek mérges, vagy közömbös, örvendjek, vagy ne örvendjek, hanem mérgelődjek, engedjem, vagy ne engedjem a gyermeket át a másiknak, vegyem, vissza, ne vegyem vissza, passzoljam át, ne passzoljam át, legyek őszinte, mégsem legyek, mert az a gyengeségnek a jele, titkoljam el, vagy mondjam meg, de mégis jobb lesz eltitkolni, stb., stb. - Lehet sorolni reggeltől estig, hiszen már csak az asztrológiai elemek egymással alkotott negatív aspektusainak a száma is majdhogynem végtelen. _ Ezért kell a horoszkóp első sorban: hogy az árnyék-én-egot lehetőleg minél pontosabban határozza és nevezze meg, és nem azért, hogy az extra-képességeket ismertesse!), és azt is, hogy kik, vagy mik a főhős volt-bűnös cellatársai, beavató mesterei és őrangyalai, akik a főhős megigazulása érdekében, előbb rendkívüli eszmélési állapotba (életvégi tudatba!) hozzák, ahhoz, hogy más perspektívából láthassa az életnyerés eszméje által vezérelt világi - kaszinói - játszmák értelmetlen értelmét, másrészt elszedik a hamis személyiség-tudata alapjait és támasztékait: a pénzét, miután éppen ők tanították meg arra, hogy miképpen szerezheti meg könnyű szerrel.
Szóval, a film csakúgy személyes behelyettesítést, személyes participációt - részvételt igényel, mint a Karnevál cselekménye, vagy a Táltos Bolond cselekménye, ahhoz, hogy érthető és használható legyen, és semmiképpen nem értékelhető és még csak nem is érthető, nem, hogy élvezhető legyen kívülállói magatartással. - Ezért mélységes és több dimenziós és több értelmű és több rétegű, és csak sajnálni lehet azokat, akik mint esztétikai - művi - jelenségként közelítik meg.
Hiszen, már csak az árnyék-énjeinkből is mennyi féle - fajta van. DE aki nem akarta soha, az árnyék énjének (Az önzőségének) még csak egy kis árnyalatát sem kigyomlálni magából (tudatából, majd a mély tudattalanjából), az hogyan is érthetné meg, hogy egyáltalán nem egy igen "érdekes" és értelmileg trükkös és izgatóan csavaros filmről van szó, hanem egy olyan komoly művel, ami első sorban önmagunkkal, önmagunk kicsinységével és nyomorúságával, és nyakasságával, és lelki, vagy anyagi nyomorúságot okozó hülyeség eleresztési-képtelenségével és hamis értéktudatával és hamis felelősségtudatával, illetve ezek hiányával és ezeknek megfelelő önámításaival, belső hipokrízisünkkel és demagógiánkkal állít szembe! - Aki ezeket még mindig letagadja, ahelyett, hogy szembe nézve igyekezne, ha nehezen is, de megszabadulni tőle, persze, hogy értéktelennek, vagy félresikerültnek találja mint Ballassa Péter esztéta és író annak idején a Hamvas Béla Karneválját (Azt állította, hogy regény-roncs), aki később rákot produkált magának és ennek segítségével bele halt egy igazságtalan irodalmi támadásba.
Mert ott van az egoista civilizált és kereszténytelen kérdés a végén: miért, mire jó az egonk összetevőitől, az apró gazságainktól és a szenvedélyes indulatainkról, belső haragvásainktól való megszabadulás? Megéri-e az erőfeszítést? Mi marad azután? - Hányan mondták már nekem is azt, hogy Kozma Úr, ha mindezt, amit ön itt kimutatott én elhagyom, még milyen örömöm, milyen élvezetem marad? - Majd kínál az élet annál jobb boldogságszerzési lehetőségeket, mint ezek, amelyeknek a hatása és következménye képpen az intenzív osztályon köt ki előbb utóbb. - Nehéz megérteni, hogy az ember miképpen lehet boldog ha nem kap a negatív tulajdonságairól való lemondásáért cserében kacsalábon forgó palotákat, de legalább is, biztosított öröklakást, és luxus-nyugdíjat...
Inkább lemond a testi egészségéről, a lelki nyugalmáról és a szellemi derűjéről, amiben a filmbéli "őrangyalok" is élnek, csak, hogy egy keveset megtarthasson az extra- élvezet-vágyából, a külvilág hibáztatási lehetőségéből, a külső ellenség-képzetéből és észre sem veszi, hogy ezt is az árnyék énje maradéka "gondoltatja" és érezteti vele.

_________________
Nem arra való a gondolkozási képességünk (kincse),hogy a pokollal (a karma hazájával) való kapcsolatunkat fenntartsuk általa, hanem arra, hogy Isten Országát megkeressük..
Kozma Szilárd asztrológus - http://www.kozmaszilard.hu/


Vissza a tetejére
  Megosztás a Szepon         
Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2011.07.21. 17:18 
Offline
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.03.11. 22:01
Hozzászólások: 3876
Tartózkodási hely: Csíkszereda
Napjegy: Skorpió
Aszcendens: Oroszlán
Nem próbáltam ki, de valószínűnek tartom, hogy Emő szeretőjének a http://www.oziris.org c. warez-oldalán is megtalálható, annak ellenére, hogy ők nem nézték meg, vagy ha meg is nézték, nem sokat tanultak belőle. (Hiszen akkor nem titkolóztak volna, illetve nem próbáltak volna számtalanszor átverni. A film egyik lényeges mondanivalója ugyanis éppen az, hogy a legnagyobb átverés az, hogy a beavatottak soha nem vernek át senkit - még önmagukat sem -, illetve nem is jut már ilyesmi az eszükbe!)

A film egyik kulcsmondata: "Minél erősebbnek (és teszem én hozza: fontosabbnak) képzeled magad Samuel Gold (Az aranyborjú...) világában, annál kevesebb (és gyengébb és jelentéktelenebb) vagy a reális világban.

És a film egyik kulcs-dialógusa, amikor Green Jake-et (Figyeljük a szimbólumokat: Zöld, tehát éretlen!) felküldik a fizetett gengsztereivel rá vadásztató Kaszinó tulajdonoshoz, hogy adja meg neki az elégtételt (amit kíván), mert az biztosan boldog lesz tőle. - Senki nem lesz valóban boldog attól, ha megkapja amit az Arany Sándor (A világi világ) birodalmában, a Bábel Tornyok világában boldogság-hozónak képzel. És csakugyan: Machas, a tulaj még jobban kezdi gyűlölni és valósággal kétségbeesik a Jakc számára elégtételt adni hivatott vallomásától.

Szóval, hogy mit is érünk el, amennyiben az Árnyék énünk csalafinta játékait sikerül - feltétlenül és csakis a személyi horoszkópok feltárásai segítségével, mert úgy, ahogy a filmben a folyamat művészien ábrázolva van, a valóságban lehetetlen - lelepleznünk és felszámolnunk? - Hát éppen azt, amit a Titok (Sikrit) című film készítői ígérnek! Ez a két film ugyanis egyik a másikat, bocsánat: egyiknek a mondanivalója a másikat, értelmezi és magyarázza: az akiben az árnyék én még dühöng, mint Zöld Jack-ban, vagy alig érzékelhetően ravaszkodik és a háttérből finoman és észrevehetetlenül még küldi a sugallatait, mint sokunkban, az képtelen magvalósítani, illetve elérni mindazt, amit a Titok c. film készítői és szerzői ígérnek.
És viszont: a mágia, a rezonancia, a hatás-visszahatás és a többi hét egyetemes törvényének az ismerete nélkül, lehetetlen a Revolver c. filmet megérteni, helyesen értelmezni.

_________________
Nem arra való a gondolkozási képességünk (kincse),hogy a pokollal (a karma hazájával) való kapcsolatunkat fenntartsuk általa, hanem arra, hogy Isten Országát megkeressük..
Kozma Szilárd asztrológus - http://www.kozmaszilard.hu/


Vissza a tetejére
  Megosztás a Szepon         
Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2011.07.23. 10:53 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008.09.17. 16:18
Hozzászólások: 779
Tartózkodási hely: Csíkszereda
Napjegy: Oroszlán
Aszcendens: Oroszlán
A film linkje innen másolható ki:


Tudom ajánlani a BitZone nevű letöltő oldalt. Regisztráció szükséges, de ingyenes. A film linkje:

http://bitzone-torrent.org/details.php?id=20568

Vagy regisztráció nélkül, letölthető:

http://www.fileserve.com/file/Dv4w9kv

(A Slow Download vagy a Slower Download gombot kell keresni az oldalon és arra kattintani, majd beírni az ott egy képen megjelenő kódot, ami az internetes robotok kiszűrését szolgálja.)


Itt lehet még nézelődni, ha működik még az oldal: http://cinemastore.hu/index.php?page=mo ... ethod=post oldalon nézelődni.

_________________
Egy csepp realizáció többet ér egy könyvtárnyi elméletnél.
http://aldottelet.com/


Vissza a tetejére
  Megosztás a Szepon         
Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2011.08.30. 12:00 
Offline

Csatlakozott: 2011.08.29. 22:34
Hozzászólások: 24
Napjegy: nyilas
Aszcendens: ikrek
Ha már a témánál tartunk, akkor jó választás az "A Gömb" című film ami egy a világűrből érkező szupertechnológia, amiről a szerencsétlen földi tudós csoport eleinte nem tudja hogy mi a fenére is jó miközben a saját félelmeikkel kevert fantáziaviláguk folyamatosan életre kel és próbál kibabrálni velük, ugyanis a gömb pontosan ezt csinálja! :)

Az iró-rendező-k biztosan a "Solaris" on nevelkedtek aminek szintén az újabb már színes verziója(2002) ajánlott. A "Lengyel Keresztény" világban nevelkedett Stanisław Lem sztorija arról, hogy mi lenne ha lenne egy abszolút feltétel nélküli jóságos Istenség (ami Sci-fi lévén esetünkben egy bolygó)aki tudattalanunk legrejtettebb vágyait ész nélkül teljesítené, kitörne a káosz...

Kihagyhatatlan "a Mátrix" c. trilógia ahol aztán kapunk töményen Buddhizmust, Kereszténységet, Ótestamentumot egyéb filozófiákat, tarotot asztrológiát stb. hogy aztán csak győzzük kibogozni a filmből a lényeget. A film trilógia szintén egy sci-fi be burkolt tömény szimbolizmus.

A tarot szerelmeseinek pedig kihagyhatatlan darab a "Doctor Parnassus és a képzelet birodalma" c. film.

Keresek még címeket...

_________________
A hazugság vigyorog, az igazság mosolyog.


Vissza a tetejére
  Megosztás a Szepon         
Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2011.08.30. 12:36 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008.03.11. 00:08
Hozzászólások: 248
Tartózkodási hely: Csíkszereda
Napjegy: Halak
Aszcendens: Kos
Kedves Gábor (ha jól tudom),

A Matrixot láttam, tetszett is az első rész, mint produkció, mint látvány.
Röviden nem érdemes nagyon írni erről a filmről, mert valóban minden össze van kutyulva, keverve, mosva benne a látványosság, rendkívüliség kedvéért is.
A főhős kiválasztottsága pl. egy marhaság, ezt az második, harmadik részben korrigálták is valamnnyire.
Asztrológia egyébként nincs benne, jóslás van, de az sem asztrológiával.
A Szoláriszt olvastam, lehet egyszer megnézem, kiváncsivá tett, milyen film kivitelezésben.

_________________
Mária

A lét megismerése a bátorságon és személyes áldozaton keresztül vezet, s ki kell lépnünk a megszokott komfortzónánkból, elõítéleteinkbõl, ennek érdekében.


Vissza a tetejére
  Megosztás a Szepon         
Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2011.08.30. 15:34 
Offline
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.03.11. 22:01
Hozzászólások: 3876
Tartózkodási hely: Csíkszereda
Napjegy: Skorpió
Aszcendens: Oroszlán
Kedves Marika!


Én láttam a Soláris filmváltozatát és elég jól sikerült szerintem, de az eredeti irodalmi mű (Szépíróként tudom, hogy "csak" science fiction-nal illetik a Lem-művet, de szintén íróként állítom, hogy millió tucat-novellánál és kisregénynél sokkal jobban megérdemli az irodalmi mű kifejezést!), annál mégis jobb. Tulajdonképpen az imagináció és a mágia törvénye működési mechanizmusa van durván elvastagítva, művészien ábrázolva benne a hatás vissza-hatás és a rezonancia törvényével együtt.
Másrészt, Gábor barátunk az, akik a Logoszon nemrég Phoenix fedőnév alatt indult. A Mumus barátunknak még nem ismerhetjük a keresztnevét (Látjátok, ezért is nem szeretem én a fedőneveket, sok más hátrányuk mellett), de meg kérem szépen, hogy olvassa el az etikai szabályzatunkat, ami viszont minket köt és aminek az értelmében, ha nem cseréli ki, a fedőnevét a saját nevére, kénytelenek leszünk a hozzászólásait kimoderálni, addig, amíg ez meg történik (Amit sajnálnék, mert ez idáig konstruktívak voltak a hozzászólásai.).

Esetleg kaphatnánk a te esetedben is Mumus, egy kompromisszumos megoldást, mint a Phoenix (Magyarul: Tulul...) esetében amennyiben nagyon ragaszkodsz ehhez a fedőnévhez. A Gömb c. filmet szívesen megnézéném, nem tudnál linket adni hozza, vagy legalább a letöltési lehetőségéhez?

_________________
Nem arra való a gondolkozási képességünk (kincse),hogy a pokollal (a karma hazájával) való kapcsolatunkat fenntartsuk általa, hanem arra, hogy Isten Országát megkeressük..
Kozma Szilárd asztrológus - http://www.kozmaszilard.hu/


Vissza a tetejére
  Megosztás a Szepon         
Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2011.08.30. 16:36 
Offline

Csatlakozott: 2011.08.29. 22:34
Hozzászólások: 24
Napjegy: nyilas
Aszcendens: ikrek
-Mivel felhasználónév változtatásra nincs lehetőség, így a fényképemre voltam kénytelen írni a nevemet, így a mumus is megmaradhat(kecske és káposzta).

-A Mátrixot tényleg félre lehet érteni és nem észrevenni többszöri megnézéssel sem dolgokat, bár egyetértek a látvány elemek miatt fárasztó a többszöri nekiesés.

A gömb angolul:

http://thepiratebay.org/torrent/4382419/Sphere[1998]DvDrip[Eng]-prithwi

és magyar feliratok:

http://www.opensubtitles.org/hu/search/ ... dmovie-160

Egyébként ha úgy írunk be valamit a google keresőbe hogy "film címe torrent" akkor kilistázza az összes létező fizetős/ingyenes találatot az interneten,
utána ugyanezt 'film címe felirat' szintén megkapjuk az összes létező feliratokkal foglalkozó oldalt.

_________________
A hazugság vigyorog, az igazság mosolyog.


Vissza a tetejére
  Megosztás a Szepon         
Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 22 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő

Időzóna: UTC + 2 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség
phpBB SEO